• sandaler88

Första försöket eller 1 år?

Hej...

En nyfiken fråga jag reflekterat över.. trådar där folk frågar efter hur många försök det tog för er att bli gravida... något jag reflekterar över att ALLA antingen svarar:

Första gången eller så har det tagit över ett år...

Är det seriöst så?? Antingen superfertil eller på gränsen till att behöva söka hjälp?

Är det ingen här inne som blivit gravid på typ 2,3,4 eller 5 försöket? Blir så himla förvånad... tycker alla svarar.. hade sex en gång första månaden och det tog sig... eller aå..

Vi har hållt på ett år..

• Svar på tråden Första försöket eller 1 år?
  • Aamon

Första graviditeten tog 1.5 år, andra 8 mån och den tredje 3 mån. Första slutade i x, andra i ma och den tredje är pågående. Har hela tiden tagit kortare tid för oss för varje gång, vilket jag tror beror på att vi kom på vad som verkar göra oss gravida. När vi lyckas med det (sex varje dag hela cykeln) har det gått fortare.

• Omstart2019

Jag tror bara man är mer benägen att svara i såna trådar om det gått jättefort eller om man haft problem att bli gravid.

Följer man bim-trådar så känns det som det är otroligt varierande vilket försök de är på som plussar. För vår del tog det sig på sjunde försöket nu denna gången.

• Anonym (Hrm..)

Första barnet, plussade 5v efter att jag slutat med p-pillerna. Andra barnet, plussade åter ca 5 v efter att jag slutat med P-pillerna. Tredje barnet så slutade jag med p-pillerna i slutet av juni och plussade nu i slutet av oktober (ja, är fortfarande nygravid så allt kan hända)

Denna gången så hade jag precis bestämt mig för att det inte skulle bli fler barn(pga andra faktorer karriärmässigt),skulle bara testa för att börja med p-pillerna igen och fick plus. Så tror att det ligger viss sanning i den gamla sägnen att när man slutar att snöa in sig på det så kommer det.

• Anonym (Ts)
    Aamon skrev 2018-10-27 17:28:57 följande:

Första graviditeten tog 1.5 år, andra 8 mån och den tredje 3 mån. Första slutade i x, andra i ma och den tredje är pågående. Har hela tiden tagit kortare tid för oss för varje gång, vilket jag tror beror på att vi kom på vad som verkar göra oss gravida. När vi lyckas med det (sex varje dag hela cykeln) har det gått fortare.

Intressant!

Ni har alltså sex varje dag hela cykeln, de gånger ni lyckats??

Vi har kört typ varannan dag & sen tre dagar i rad runt ägglossning. Kanske ska prova det..
  • Anonym (Ts)
    Omstart2019 skrev 2018-10-27 17:41:08 följande:

Jag tror bara man är mer benägen att svara i såna trådar om det gått jättefort eller om man haft problem att bli gravid.

Följer man bim-trådar så känns det som det är otroligt varierande vilket försök de är på som plussar. För vår del tog det sig på sjunde försöket nu denna gången.

Okej.. det låter ju skönt.. känner sån otrolig stress när det inte gick på första försöket.. känns som det är antingen eller.. går det inte på första, då är det bara att räkna med att det tar 10-12 månader minst..
  • Anonym (Kgkgzkgzkh)

Båda barnen kom till på sjätte försöket. Var 35+ vid första barnet.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Hrm..) skrev 2018-10-27 17:52:30 följande:

Första barnet, plussade 5v efter att jag slutat med p-pillerna. Andra barnet, plussade åter ca 5 v efter att jag slutat med P-pillerna. Tredje barnet så slutade jag med p-pillerna i slutet av juni och plussade nu i slutet av oktober (ja, är fortfarande nygravid så allt kan hända)

Denna gången så hade jag precis bestämt mig för att det inte skulle bli fler barn(pga andra faktorer karriärmässigt),skulle bara testa för att börja med p-pillerna igen och fick plus. Så tror att det ligger viss sanning i den gamla sägnen att när man slutar att snöa in sig på det så kommer det.

Ja eller så är det enbart att du är väldigt fertil.. att du lyckats bli gravid efter några veckor bara...
  • Anonym (K)

Graviditet 1: Första försöket.

Graviditet 2: Tredje försöket (mf v 7).

Graviditet 3: Andra försöket efter mf.

Graviditet 4: Inget aktivt försök, fick äl fyra dagar tidigare än jag brukar så det enda samlaget vi hade utan kondom som borde ha varit på en säker dag var inte det.

Graviditet 5: Är nu på åttonde försöket efter mf.

• Anonym (Hrm..)

Ja, absolut har jag haft ofantlig tur med den aspekten av mitt liv.

Jag vet att det inte är alla förunnat eftersom min bästa vän kämpat nu i snart två år med att bli gravid, Ivf osv. Har själv donerat ägg vid ett tillfälle tidigare och om min vännina önskar det så kommer jag att göra det igen för att de ska gå lite före i turordningen för äggdonation.

• Anonym (...)

3:e försöket (slutade i MA)
    11:e försöket
    4:e försöket

Svar på tråden Första försöket eller 1 år?