Poppy2 skrev 2018-10-26 22:18:14 följande:
Tack! Det var så jag gjorde i somras när hon till slut vägrade att åka dit. Jag sa till henne att hon absolut inte behöver åka dit mer. Men så valde hon själv att åka dit förra helgen och det gick bra.
Jag känner igen precis det du skriver... allt handlar om pappan och nya frun och deras gemensamma 3-åring. Fick mailsvar från pappan nu ikväll... där det står hur dåligt HAN och FRUN har mått i sommar efter detta meddelande dom fick innan sommaren. Jaha, men ingen som har koll på hur dåligt en 13 årig tjej mår, vars pappa vänder henne ryggen... näää. Det var så synd om dom stackars vuxna människorna istället. Suck! Men jag tänker ALDRIG diskutera nåt sånt här med honom mer, jag vill enbart hålla det till att planera helger och lov. Framförallt för den yngre dottern... stora vet jag inte hur hon vill göra mer.
Jag kan förstå att pappan och sambon mådde dåligt av dotterns meddelande, men det var inte rätt att de vände ryggen mot henne. Förhoppningsvis har din dotter nu sått ett frö till förändring i sambons sätt mot barnen. I annat fall får väl äldsta dottern hålla sig borta från pappan och sambon tills pappan fattar vad han förlorat. 13 år är en väldigt jobbig ålder psykiskt för många så jag håller tummarna för att du kan stärka din dotters självförtroende massor. Svårt läge, men det blir kanske bättre snart får vi hoppas.