Ägglossning
Tidiga test brukar väl vara typ 4-5 dagar innan beräknad mens men de är ju inte så säkra tycker jag. Får man negativt kan man lika gärna vara gravid ändå bara det att kroppen inte har hunnit producera tillräckligt mycket hcg för att det ska synas på testet. Får man positivt kan man ändå få ett tidigt mf och negativt när man testar på bim. Vill du få ett säkert resultat väntar du till den dagen du förväntas få din mens eller tom ett par dagar senare.
Ägget fäster tidigast fem dagar efter äl. Innan dess har du inget hcg i kroppen och kan inte heller känna av några symtom från en ev graviditet. Då är det antagningen äl du känner av fortfarande. Många symtom är samma som man känner av innan mensen kommer så det är svårt att veta vad som är vad. Själv har jag inte börjat känna av några gravidsymtom förrän i v 6-7 nångång, alltså typ 2-3 veckor efter jag plussat.
Jag har fått väldigt svagt positivt på äl+11. Det var med en vanlig sticka från Testlagret, inget testa tidigt. Bim för mig är på äl+13 så det var alltså två dagar innan mensen skulle komma. På bim har jag fått tydliga positiva streck. Jag har varit gravid fyra gånger och det har varit samma med graviditetstesten varje gång. Lycka till och hoppas du får ditt plus!