Evaangelicamaria skrev 2018-10-26 09:55:39 följande:
[quote=79167529][quote-nick]Anonym (K) skrev 2018-10-25 22:53:49 följande:[/quote-nick]
Har fått båda i v 7 men inte efter varandra. Första fick jag för tre år sedan sen blev jag gravid fyra månader senare och då gick det bra. Andra mf fick jag i april i år och sedan dess har vi försökt och är på försök åtta nu. Jag har haft mellanblödningar sedan jag fick mitt senaste barn och de har blivit värre sedan senaste mf. Har varit hos gyn och gjort flera ul, cellprovtagning mm men de kan inte hitta något fel utan tror det är hormonellt. Därför har jag fått nån medicin utskriven (kommer inte ihåg vad den hette) som jag ska börja ta så fort jag får veta att jag är gravid för att minska risken för mf.
[/
Usch då, har de inte tagit sig eller har du fått missfall åtta gånger nu?
Usch, stackare.. aldrig hört att man kan ta medicin så fort man är gravid, vad är de för medicin? O vad kan den göra? Kan den hindra missfall menar du? Konstigt att ja inte fått någon sådan, vi har fått två ett o Jan o ett i maj. Nu är de första försöket efter sista
Missfallet. Innan båda våra barn har ja haft ett i v.16 o tre super tidiga. Suck!
När ska du ha din mens nu? Har du haft äl?
Idag fortsätter motverkan i nedre delen i magen, så de blir väl inget denna gång då? :/ suck!!
Det är nåt hormon, minns inte vad det heter, som ska hålla mensen tillbaka typ. Eftersom jag har så mycket blödningar en vecka innan mensen startar börjar slemhinnan släppa lite grann och med de hormonerna ska det motverkas förstod jag det som. Så ägget har en chans att fästa ordentligt.
Jag hade äl för en vecka sedan och idag har jag börjat få ljusbruna flytningar. Mensen ska komma på torsdag nästa vecka, den 1 november. Jag är helt säker på att jag hade äl i fredags för jag fick positivt äl-test dagen innan, tempen höjdes och några dagar tidigare gjorde jag ett vaginalt ul där det syntes en stor äggblåsa som var på gång att lossna. Kommer testa på onsdag har jag bestämt. Fast jag "råkade" beställa hem tidiga tester som kommer idag så får se om jag kam hålla mig i helgen... :)
Tråkigt med flera mf. :( Jag håller tummarna för att molvärken är nåt litet som växer där inne! <3