• Anonym (Anonumius)

Ska barnvagnar ha företräde?

Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.

• Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?
  • Nymphaea
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 21:28:58 följande:

Varför hamnade denna diskussionen i ironi? Jag var inte det minsta ironisk med mitt inlägg. Jag tycker små barn har företräde.

Antagligen för att moderatorerna ansåg att tråden skapats för att provocera och skapa ilska mot småbarnsföräldrar.
  • Anonym (jisses)
    Bestemor skrev 2018-10-25 10:34:37 följande:
    Majoriteten av folk har sina barn i knät om de är så små att de sitter i barnvagn.

Som du skrev var det barn överhuvudtaget texten uppfattades som.

Som sagt din läsförståelse är inte den bästa kanske... 

Och nej personer som TS och Anonym (Sofie) och övriga i barnvagnsmaffian låter ofta barnen sitta ensamma på ett säte för det är roligare än att sitta i vagnen..... Dessvärre är det ofta jag ser det. Man tränger sig på en näst intill full buss eller spårvagn med barnvagnen. Sedan ställer man barnvagnen och lyfter ur ungen för att sätta sig och ungen på varsin plats och på så sätt tar man effektivt upp väldigt mycket plats helt i onödan! 

Handlar om att visa respekt och hänsyn. Något som TS och hens gelikar inte fattar, de och deras barn skall prioriteras i ALLA lägen tydligen. Något som jag inte håller med om. Jag tänker inte resa mig för någon om jag har sittplats, inte så länge jag anser att jag behöver platsen för att klara min resa. Och skulle någon som TS komma och be mig kliva av för att hen skulle få plats med sin barnvagn så hade jag (oavsett väder) bara skrattat åt henne för det händer inte att jag går av helt enkelt! 

• Anonym (jisses)
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-25 10:31:43 följande:

Nej och jag var inte det minsta ironisk alls. Nej jag tycker alltid små barn har företräde. Oavsett väder.

Folk uppfattar nog dig som ironiskt då det du vill är så verklighetsfrämmande att man bara kan uppfatta det som ironiskt. Kanske en fingervisning om hur fel ute du är.... Skaffa bättre kläder åt ditt barn om det inte klarar 15 min i vagnen. Som sagt inte ovanligt att barn sover i vagnen i minusgrader... De tar inte skada av det utan är faktiskt hälsosamt. Det är du som förälder som fryser och är för lat för att promenera. Hade du verkligen brytt dig om ditt barn hade du istället tagit promenaden istället för att utsätta ditt barn för alla baciller och virus som snurrar på en buss! Utomhus så riskerar du inte det på samma sätt. Så att envisas med att åka fulla bussar är av många anledningar idiotiskt!
  • Anonym (Anonumius)
    Nymphaea skrev 2018-10-25 13:49:09 följande:

Antagligen för att moderatorerna ansåg att tråden skapats för att provocera och skapa ilska mot småbarnsföräldrar.

Jag är själv småbarnsförälder så moderaterna ansåg fel. Min avsikt har aldrig varit att provocera. Men tycker man något som inte faller moderaterna i smaken är det ?provokation? tydligen.
  • sextiotalist
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-25 14:48:33 följande:
    Jag är själv småbarnsförälder så moderaterna ansåg fel. Min avsikt har aldrig varit att provocera. Men tycker man något som inte faller moderaterna i smaken är det ?provokation? tydligen.
    Du har tydligen inte tagit till dig av svaren, även vi som varit småbarnsföräldrar (och de som är nu) delar inte din uppfattning.

• Nymphaea
    sextiotalist skrev 2018-10-25 14:56:01 följande:
    Du har tydligen inte tagit till dig av svaren, även vi som varit småbarnsföräldrar (och de som är nu) delar inte din uppfattning.
    Precis. Så himla onödigt att skapa konflikt bara för att. Idioter finns överallt, även bland småbarnsföräldrar, men långt ifrån alla småbarnsföräldrar är så själviska som TS (eller den TS utger sig för att vara).
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-25 14:48:33 följande:
    Jag är själv småbarnsförälder så moderaterna ansåg fel. Min avsikt har aldrig varit att provocera. Men tycker man något som inte faller moderaterna i smaken är det provokation tydligen.
    Du kan ju knappast beskylla moderatorerna för att du blankvägrar att ta till dig vad ANDRA småbarnsföräldra skriver och påtalar.  Du har fått ett hel del som inte delar din åsikt bland småbarnsföräldrar.

Att du har fått en enskild småbarnsförälder, skapar knappast tillräckligt underlag för seriös diskussion. Utan du fortsätter med din totala egoism och kräver att världen skall snurra kring dig och din unge.

Så skyll inte på moderatorerna för att de har samma åsikter som 99,99 % av tråddeltagarna i denna tråden.

Så jag anser att moderatorerna gjorde rätt att skicka din tråd till "Ironi & Satir", det är här den hör hemma.

Nästa vecka så kan jag snacka med dig om din smaklösa nickstöld och ditt lama försöka att göra parodi på mig som skribent. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Anonumius)
    EnAnonumius skrev 2018-10-25 16:29:42 följande:

Du kan ju knappast beskylla moderatorerna för att du blankvägrar att ta till dig vad ANDRA småbarnsföräldra skriver och påtalar.  Du har fått ett hel del som inte delar din åsikt bland småbarnsföräldrar.

Att du har fått en enskild småbarnsförälder, skapar knappast tillräckligt underlag för seriös diskussion. Utan du fortsätter med din totala egoism och kräver att världen skall snurra kring dig och din unge.

Så skyll inte på moderatorerna för att de har samma åsikter som 99,99 % av tråddeltagarna i denna tråden.

Så jag anser att moderatorerna gjorde rätt att skicka din tråd till "Ironi & Satir", det är här den hör hemma.

Nästa vecka så kan jag snacka med dig om din smaklösa nickstöld och ditt lama försöka att göra parodi på mig som skribent. 

Göra parodi av ditt nick? Nej det var inte avsikten. Faktiskt. Men du får tro vad du vill. Jag var iaf inte ironisk med mitt inlägg.
  • nihka
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 12:36:10 följande:

Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.

Mamman får givetvis vänta på nästa buss. Barnvagnar åker i mån av plats. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-25 16:55:51 följande:
    Göra parodi av ditt nick? Nej det var inte avsikten. Faktiskt. Men du får tro vad du vill. Jag var iaf inte ironisk med mitt inlägg.
    Okey det var inte "avsikten" att göra parodi på mitt nick. Låt oss för en sekund anta att det är så. Så skall jag svar dig i analogt med trådens ämne.

Då kan ju du fundera på varför du anser att folk skall kretsa kring dig och ditt barn, och mest av allt din egna lathet?

På bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana runt om i landet har samma regler.
    "Barnvagnar får åka med i mån av plats."

Varför skall (lata) mammor särbehandlas?
    Mammor som är för lata att klä sina barn efter väder eller gå en liten promenad hem med barnet, om mamman bor inom typ en halvtimme promenadväg från där hon är?

Bara för att det finns ett utrymme på bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana för barnvagnar så har du som förälder ingen rätt att kräva att få åka med barnvagn på kommunaltrafiken. Du får vackert vänta som alla andra på "nästa bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana"..  Även rullstolsburna, folk med rullatorer får vackert vänta på nästa om det är knökfullt. Att en plats är skyltat med en "barnvagnssymbol" säger inget om att det är en lag på att barnvagnar skall ha förtur med barnvagn på den platsen. Skylten talar bara om var det är lämpligast ur säkerhetssynpunkt att ställa barnvagnen på bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana, i MÅN AV PLATS. Är det knökfullt så är det knökfullt, då får du vänta på nästa bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana.

Bara för att du har ett barn så betyder det inte att du skall bli behandlad som en prinsessa och få förtur överallt och komma med orimliga krav som omvärlden skall rätta sig efter. Du får vackert lära dig att du fortfarande bli behandlad som vanligt, som innan du fick barn. Men av dina inlägg att döma i denna tråden så verkar du ju direkt obstinat på detta område med barnvagn och kommunaltrafik. Och allting handlar om att du skall få din vilja igenom.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?