Ska barnvagnar ha företräde?
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Varför hamnade denna diskussionen i ironi? Jag var inte det minsta ironisk med mitt inlägg. Jag tycker små barn har företräde.
Som sagt din läsförståelse är inte den bästa kanske...
Och nej personer som TS och Anonym (Sofie) och övriga i barnvagnsmaffian låter ofta barnen sitta ensamma på ett säte för det är roligare än att sitta i vagnen..... Dessvärre är det ofta jag ser det. Man tränger sig på en näst intill full buss eller spårvagn med barnvagnen. Sedan ställer man barnvagnen och lyfter ur ungen för att sätta sig och ungen på varsin plats och på så sätt tar man effektivt upp väldigt mycket plats helt i onödan!
Handlar om att visa respekt och hänsyn. Något som TS och hens gelikar inte fattar, de och deras barn skall prioriteras i ALLA lägen tydligen. Något som jag inte håller med om. Jag tänker inte resa mig för någon om jag har sittplats, inte så länge jag anser att jag behöver platsen för att klara min resa. Och skulle någon som TS komma och be mig kliva av för att hen skulle få plats med sin barnvagn så hade jag (oavsett väder) bara skrattat åt henne för det händer inte att jag går av helt enkelt!
Nej och jag var inte det minsta ironisk alls. Nej jag tycker alltid små barn har företräde. Oavsett väder.
Antagligen för att moderatorerna ansåg att tråden skapats för att provocera och skapa ilska mot småbarnsföräldrar.
Du kan ju knappast beskylla moderatorerna för att du blankvägrar att ta till dig vad ANDRA småbarnsföräldra skriver och påtalar. Du har fått ett hel del som inte delar din åsikt bland småbarnsföräldrar.
Att du har fått en enskild småbarnsförälder, skapar knappast tillräckligt underlag för seriös diskussion. Utan du fortsätter med din totala egoism och kräver att världen skall snurra kring dig och din unge.
Så skyll inte på moderatorerna för att de har samma åsikter som 99,99 % av tråddeltagarna i denna tråden.
Så jag anser att moderatorerna gjorde rätt att skicka din tråd till "Ironi & Satir", det är här den hör hemma.
Nästa vecka så kan jag snacka med dig om din smaklösa nickstöld och ditt lama försöka att göra parodi på mig som skribent.