Ska barnvagnar ha företräde?
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Nu ligger ju tråden i ironi och satir, men undrar ändå över logiken. Är det bara vid kyligt väder man bör ge upp sin plats för barnvagnar och mammor med storhetsvansinne? Vid vilken temp går isf gänsen? :'D
Nu ligger ju tråden i ironi och satir, men undrar ändå över logiken. Är det bara vid kyligt väder man bör ge upp sin plats för barnvagnar och mammor med storhetsvansinne? Vid vilken temp går isf gänsen? :'D
Nej och jag var inte det minsta ironisk alls. Nej jag tycker alltid små barn har företräde. Oavsett väder.
Du verkar ha svårt med läsförståelsen...
Jag kräver inte att barn (eller andra) reser sig för mig! Är det fullt tar jag nästa buss om jag kan! Men när bussen är full och barnen har en barnvagn med sig är det hyfs och vett att barnet sitter i vagnen eller förälderns knä! Och ja då blir jag förbannad när de istället upptar ett säte! Om nu barnet inte kan stå då ska det sitta i barnvagnen när bussen är full! Säger inget om barn som är för stora för barnvagn, sitter de är det helt ok!
Jag vet som sagt mycket väl om att man inte kan se saker på utseendet. Något jag påpekat för barnvagnsmaffian här i tråden.
Det är de som kommer och kräver att folk skall resa sig för dem då världen helt och hållet cirkulerar kring deras barn..... utan hänsyn till andra människor, nej alla andra skall vika sig för dem! Underdånigt lämna bussen om den är full för att de och deras barnvagnar är viktigare än andra, alla andra på bussen skall sedan resa sig så de och deras ungar får sitta. Oavsett om personen sitter pga av handikapp. Ja har du rullator eller rullstol så du tar upp barnvagnsplats skall du helst slänga dig framför bussen direkt så du inte tar upp "deras" utrymme......
Nej och jag var inte det minsta ironisk alls. Nej jag tycker alltid små barn har företräde. Oavsett väder.
GÖTEBORG/VÄSTTRAFIK
"Har du barnvagn reser ni alltid i mån av plats och tyvärr går det inte att förutse om det kommer att finnas plats för dig och din barnvagn på en särskild avgång."
?Barnvagnen måste vara bromsad under resan och finns det fastsättningsanordning ombord skall denna användas. Barnvagnen får inte hindra kunder eller blockera utrymningsvägar. Föraren är inte skyldig att hjälpa kund ombord med vagnen. Föraren är heller inte skyldig att vänta med att köra iväg tills kund registrerat sitt kort i kortläsare.?
GÖTEBORG/VÄSTTRAFIK
"Har du barnvagn reser ni alltid i mån av plats och tyvärr går det inte att förutse om det kommer att finnas plats för dig och din barnvagn på en särskild avgång."
?Barnvagnen måste vara bromsad under resan och finns det fastsättningsanordning ombord skall denna användas. Barnvagnen får inte hindra kunder eller blockera utrymningsvägar. Föraren är inte skyldig att hjälpa kund ombord med vagnen. Föraren är heller inte skyldig att vänta med att köra iväg tills kund registrerat sitt kort i kortläsare.?