Hjälp mig med mitt dåliga tålamod!
Du har redan fått flera bra och fina råd. Om det kan vara till tröst kan jag också säga att det är fullständigt normalt som förälder att tappa tålamodet ibland och säga/göra dumma saker. Och ju mindre man får sova och ju mer ansträngd man är, desto lättare att tappa fattningen. I den situationen du är i (hemskt jobbig!!) så låter det helt normalt tyvärr att reagera som du gör. Du måste få hjälp och avlastning, omedelbart!
Har själv en son utan funktionsnedsättning, men som sover jättedåligt på nätterna samt vaknar väldigt tidigt varje morgon och han är även oerhört aktiv på dagarna. Så det är inte samma sak men jag är alltid trött och slut så förstår hur du känner. Vi har inte heller avlastning utifrån men min man och jag löser av varandra så båda får chansen att sova. Man måste prioritera sin sömn. Det är lättare sagt än gjort speciellt i din sits. Men din sambo måste ju ändå ta sitt ansvar innan du bränner ut dig helt. De stunder barnet inte sondmatas måste han ju kunna ta honom? Och du kan passa på att sova även om det är dagtid.