• Catta97

Ingen lön denna månaden, ta lån eller sälja sig?

Hej! Varit arbetslös och börjat jobba nu smått som timmis, problemet är att jag inte får pengar förrän nästa månad, jag har räkningar att betala!! Har ingen akassa ingenting.

Finns de något jobb där man kan tjäna online och få ut samma vecka? Fick tipset om distansarbete.com men hur trovärdigt är det ? Finns de någonstans där man kan ta lån räntefritt i ett par månader som "arbetssökande" ?? Känns som min sista utväg är att sälja sex.... Kan inte låna mer från min familj.... Bryter ihop flera gånger om dagen... ( var även sjukskriven under tiden jag sökt jobb men inte fått sjukpenning för jag tydligen inte har rätt till de)

• Svar på tråden Ingen lön denna månaden, ta lån eller sälja sig?
  • Anonym (Tant Hedvig)

Om du bor hemma och har mat och husrum förstår jag inte heller vilka räkningar du kan tänkas ha.

Möjligtvis busskort och mobil om du har bundet abonnemang. Har du inte bundet abonemang kanske du skulle kunna växla till kontantkort en månad?
    Om du anser dig behöva köpa märkeskläder och gå ut och festa så ingår inte det i socialbidragsnormen (vad jag vet). En månad klarar du.

• Catta97
    Tow2Mater skrev 2018-10-23 18:39:03 följande:

Skär ner dina utgifter.

Spelar ej roll, jag har låst in mig hemma nästan senaste månaderna, men har fortfarande läkarbesök, medicin osv att betala, betalar inte onödiga saker
  • Anonym (Tant Hedvig)

Betalar du månadshyra om 2000kr till föräldrarna med andra ord alltså. Detta borde de kunna ta en diskussion om, be att få en avbetalningsplan ex att du betalar 500 kr extra de följande månaderna när du har inkomst.

• Catta97
    Anonym (Tant Hedvig) skrev 2018-10-23 19:19:44 följande:

Betalar du månadshyra om 2000kr till föräldrarna med andra ord alltså. Detta borde de kunna ta en diskussion om, be att få en avbetalningsplan ex att du betalar 500 kr extra de följande månaderna när du har inkomst.

Ja visst de löser sig, men mina läkarbesök, har abonnemang, osv.
  • baralillatant

Ring upp företagen som du har fakturor hos och förklara sakligt din situation. Fråga om du kan få betala efter lön.

• Celaena
    Catta97 skrev 2018-10-23 19:17:13 följande:
    Betalar ju ändå 2000 kr i hyra, sen har jag facket och abonnemang osv... Inget mina föräldrar betalar åt mig.... Ja jag är inskriven på arbetsförmedlingen. Nej jag hade " mötet" på telefon endast
    Okej. Boka ett fysiskt möte och be om hjälp att få göra en ansökan. Nu är inte alla dina förutsättningarna klarlagda här i tråden men det är möjligt att få försörjningsstöd som hemmaboende vuxen. 
  • Studentpappa

Du kan ju inte på allvar fundera på att sälja dig om du bor hemma? Prata med dina föräldrar det måste ju gå att lösa ett lån med dom som alternativ till prostitution.

Ride it like you stole it
  • Kusinen

Du kan alltså betala om en månad? Då ringer du till alla företag som du får fakturor från och ber att få skjuta upp räkningen en månad.

Svar på tråden Ingen lön denna månaden, ta lån eller sälja sig?