gammelpysen skrev 2018-11-15 21:14:21 följande:
Vi fick komma in på koll idag då jag haft ont i magen senaste veckorna. Precis som alla skrivit tidigare så var det ingen fara. Minipysen låg och sov och rörde lätt på benen. Moderkakan ligger framtill så lär dröja innan jag känner något.
För min del är jag trött på kvällarna, framförallt om jag haft en lång dag på jobbet. Ikväll slocknade jag efter maten igen.. liten mage som börjar synas nu, v 16+3. Smått illamående fortfarande.
Vad skönt att allt såg bra ut och vad gott att ni fick komma in och kolla så ni kan släppa den oron. Jag hade också moderkakan som en kloss i framvägg vid föres graviditeten och kände inget för än vecka 20 men jag lovar dig att du kommer hinna känna så det räcker och blir över därefter ;)
Lilyje skrev 2018-11-15 16:48:24 följande:
Vecka17+0 idag, och inget RUL förrens den 29e! Vi har gjort tidigt vul och nipt och vet att det är en lillasyster vi väntar, men man blir ju lite nojjig när magen fortfarande mest ser tjock ut, inte gravid. Och man inte vet med säkerhet om det är bebis eller tarmarna man känner.
Hoppas tiden går fort tills vi får se henne igen.
Hur mår ni andra? Fortfarande illamående och andra symptom, eller börjar ni må bättre?
Jag skulle säga att jag mår bra. Illamåendet upphörde över en natt vecka när jag gick in i vecka 11. Sen dess känner jag mig som vanligt och det var himla välkommet efter de första veckorna ;) Hur mår du själv?