BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
Vi har en Joolz som vi varit mycket nöjda med och kommer använda även till detta barn!
Vi har en Joolz som vi varit mycket nöjda med och kommer använda även till detta barn!
Jag har ansökt om graviditetspenning 60 dagar innan BF men vet inte ännu om jag får gå då eller inte. Men dom flesta andra på jobbet har fått gå så långt innan p.g.a. många tunga lyft som inte går att undvika tyvärr, så jag tror att jag får det beviljat. Dock tror jag att jag kommer klättra på väggarna av att vara hemma så länge, men kroppen ska ju orka också :)
Någon som funderar kring när ni skall gå hem/gå på föräldraledigt? I så fall, hur tänker ni? Känns som det börjar bli dags att bestämma sig men är så svårt att sätta ett datum med allt man behöver väga in i det!
Jag har börjat gå upp i vikt nu (2kg) men känner att så länge magen och bebisen verkar växa som de ska så är det ingen fara :) jag ska på glukosbelastning om en vecka.. har du gjort någon tidigare eller är det ditt första barn?
Vecka 26 idag (25+0) och bm besök avklarat!
Sf mått på 26cm och fortfarande inte gått upp något i vikt. Om två veckor blir det nytt besök med glukosbelastning och diverse provtagningar.
Hur är det med alla?
Haha skönt att höra! Alla jag har hört har sagt att den är vidrig och att man mår skit av att dricka massa sött fastande så jag ser inte fram emot det, så att höra att någon tycker om den är ju bra :D jag har dock inte så hög sockertolerans och MÅSTE ha frukost direkt när jag går upp så vi får se om drycken får stanna kvar eller om den kommer upp igen ;) haha
Jag tycker att den där drycken är rätt god, men så har jag höööög tolerans mot socker.
Glukosbelastningen klar med jättebra blodsocker så firar detta med en kaffe och en donut ;) haha
Hur mår ni tjejer? :)
Jag tycker att jag just nu mår oförskämt bra och har fått tillbaka träningslusten igen, så jag tänkte försöka börja lite lätt och hålla igång så länge jag orkar med enkel styrketräning. Är det någon som ännu tränar och hur går det tycker ni? :)
Härligt! :) så skönt att kunna njuta lite nu det sista av graviditeten! känns som tiden går så himla fort och att det var nyss som man fick plus på stickan, haha ;)
Jag mår också oförskämt bra. 15 kg plus men inga egentliga besvär så tackar min lyckliga stjärna för att jag får njuta så.