Niluth skrev 2018-11-04 13:45:11 följande:
Jag har fått en liten kula, de som vet tycker att det syns. Har jag däremot ätit middag så växer den nåt enormt ????????
Dock andra barnet för mig så kanske inte så konstigt.
Spännande med RUL så snart! Jag har tid först om tre veckor, då är jag förmodligen i v 19+4. Har dock gjort både KUB och ett inskrivnings-UL redan.
Läste precis att de rekommenderar vaccination mot influensan om man är gravid från v 16. Känner mig dock väldigt skeptiskt till att vaccinera mig, hur ställer ni andra er til den frågan?
Vaccinerade mig nämligen mot svininfluensan för tio år sen nät det har sån hysteri och det ångrar jag grovt nu med tanke på hur många som drabbades av narkolepsi...
Ok, jag har inte fått göra varken VUL eller UL så det ska bli så skönt att få se den lilla :)
Jag hade tänkt att vaccinera mig, mest för att jag hatar influensan och kan vara skönt att slippa oroa sig ett år när kollegorna blir sjuka :D jag vaccinerade aldrig mot svininfluensan, men den tog dom fram mycket snabbare, mer som akutåtgärd medan influensavaccin tar dom fram varje år, och många äldre sjuka vaccinerar sig varje år så det är inget du behöver vara orolig för :)