BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
Vad var det på bilden? :)
Vad var det på bilden? :)
Jag funderade lite på gulliver spjälsäng från Ikea och ställa bredvid vår säng fast utan en sida :) men man vill ju spänna fast den på något vis isf så att den inte glider ifrån. Hur gör man med riktiga bed side crib? Har dom någon slags låsfunktion?
Vad fin! Tänk så mysigt att få sova i en sån där :)
* 10/4 Jahajaa
* 20/4 Stjärnasomärdin
* 25/4 Lilyje
* 27/4 Gammelpysen
Idag fick jag hem första delen av vagnen! Mountain buggy duet. Måste bara bestämma om Astrid ska ha gul eller silver på sin sida:)
Amning! Hur har ni redan tänkt kring amning? Amma eller flaskmata? Överväger att inte amma och upplever att jag får väldigt skilda reaktioner på det! Spännande att se hur ni andra resonerat för egen del!
Vad gott att känna att man vet hur man vill och kommer att göra, ett moment mindre att fundera över liksom :) Håller tummarna för att amningen komma fungera fint för er! Hade jag haft goda erfarenheter hade beslutet troligtvis legat närmare tillhand här med :)
Hej! Lördagen den 9 mars kl 10.32 och 11.07 föddes våra pojkar Zakaria och Adam. De barn 47 respektive 48 cm långa och vägde 2755 gram samt 2945 gram. Vi födde i vecka 36+3 och har stannat lite extra på bb. Vi ska åka hem imorgon till en mycket stolt storebror.
Ni som är i vecka 35+, lämnar ni blodprov och urin vid varje besök? Eller vad gör dom för prover? Hur ofta går ni till bm?
Jag går varje vecka nu, men det enda dom gör är att ta blodtryck, mäta sf mått och lyssna på bebisens hjärta.
Nästa besök ska dom göra hemogram och strep prov, men jag tycker ju dom borde kolla protein i urinet också.
Jag går hos BM var tredje vecka och lämnar blodtryck och blodprov varannan gång. Annars bara SF mått och hjärtat på bebis.:) Har gått hos läkare och gjort ultraljud ca var tredje vecka också för att kolla moderkakans placering då den varit föreliggande. Hur gör dem strep prov? Jag skulle ocksp gärna lämna urinprov...
Tul idag och till skillnad från sin storebror så är lilltösen inte större än normalt. Ska tillbaka om
En vecka och undersökas om jag har öppnat lig mer, och diskutera eventuell igångsättning i början av vecka 40 om hon inte kommit innan.
Läkarbesök idag och om bebis inte behagat komma innan så blir det igångsättning den 23e. Men jag hoppas att jag inte behöver gå så länge!
Det blev faktiskt en liten bebis igår :D Dock efter igångsättning p.g.a. havandeskapsförgiftning men nu har vi vår lilla skatt hos oss <3 Känns så overkligt än :)
Gravidbesvär! Jag har så ont av halsbränna och hemorrojder. Ajajajajaj. Någon mer? Tips på huskurer? Låg vaken halva natten och fick försöka sova sittande eftersom gavisconet tog slut.
Idag klockan 10:18 kom vår lilla prinsessa!
Blev inskrivna på sjukhuset kl 7:15. Kl 8:15 satte dom igång mig, 8:45 tog dom vattnet och sen tog det 3 krystvärkar innan hon var ute.
Lagom tills edan var lagd så var det dags att krysta, så den hjälpte inte mycket.
Välkommen till världen Astrid Margit!
Stort grattis! :D måste ju gått supersnabbt! Tog det bara 3h från igångsättning? :) Njut nu av er nya familjemedlem!
I måndags kom vår dotter som en påskraket. Vattnet gick hemma, 16.45. Det knäppte till i magen, jag fattade ingenting, det hördes inte, utan klämdes mer som en knäpp, gjorde lite ont faktiskt och 30 sekunder senare började det flöda. Då hade jag haft regelbundna värkar sen kvällen innan, men svaga. De tilltog efter vattenavgången och vid 20 checkade vi in på förlossning. Jag tänkte att vi hade gott om tid, min flera förlossning var ju så lugn, men plötsligt pang kom krystvärkar och från första tills hon var ute var det tre minuter. Skräckslagna minuter, för min del. Hann inte få eda och kände mig överkörd inifrån. Men allt gick ju fint egentligen och my god vad gosigt det är med en nyföding! Jag hade glömt att det är SÅ mysiga. Amningen är däremot så smärtsam att jagandet ger upp den naturella helamningen och slår på bröstpumpen och plockar fram flaskan. Som med brorsan. Fast jag vill ju klara detta! Hur går amningen för er?
Vad skönt!! Bra beslut att plocka bort dem med andra ord! Men visst ska de försvinna av sig sjölvt ett tag efter förlossningen va?
Det går bara bra för oss. Jag åtethämtade oförskämt snabbt denna gång och med bebis har drt flutit på bra. Vi är fortfarande hemma båda två så gissar utmaningen kommer om två veckor när bebis och fyraåringen skall rattas på egen hand hela dagarna haha.
Någon som är kvar här inne? Kan ni inte berätta hur ni har det? Hur första tiden varit?
Hur känns det med 3 barn kontra 2 barn?:) Funderar själv på om man hoppas på en tredje eller om aprilbebis är sista bebisen:)