Inlägg från: Lilyje |Visa alla inlägg
  • Lilyje

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Hej!

Jag hoppar in här jag med!

Väntar en liten tös den 25e april, på storebrors 2årsdag!

Har en pojk på 8 år också :)

Jag är 35 år och bor med man o barn i en by på landsbygden i Minnesota USA.

M 2010 | B 2017 | ? 2019
  • Lilyje

Vecka17+0 idag, och inget RUL förrens den 29e! Vi har gjort tidigt vul och nipt och vet att det är en lillasyster vi väntar, men man blir ju lite nojjig när magen fortfarande mest ser tjock ut, inte gravid. Och man inte vet med säkerhet om det är bebis eller tarmarna man känner.

Hoppas tiden går fort tills vi får se henne igen.

Hur mår ni andra? Fortfarande illamående och andra symptom, eller börjar ni må bättre?

M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Lilyje
    stjärnasomärdin skrev 2018-11-16 06:27:27 följande:

Jag skulle säga att jag mår bra. Illamåendet upphörde över en natt vecka när jag gick in i vecka 11. Sen dess känner jag mig som vanligt och det var himla välkommet efter de första veckorna ;) Hur mår du själv?

Jag börjar må bättre, fortfarande lite illamående, men intr lika illa.

När jag väntade pojkarna mådde jag bara illa i några veckor, men nu har jag mått illa i 4 månader så det börjar bli gammalt :)
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Lilyje
    stjärnasomärdin skrev 2018-11-16 19:17:30 följande:

Alltså ni! Hur har ni det med viktuppgång so far och vilken vecka är ni i? Har inte skrivit ner något alls gällande detta från förra graviditeten men har bestämt för mig att det inte hänt så mycket vid detta laget så. Denna gången däremot... ;)

Jag är i vecka 18 och har gått upp 1.5 kilo. Med pojkarna gick jag upp 25+ kilo varje grav.

Att vänta en tös är verkligen en stor skillnad!
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Lilyje
    jaktenpaflow skrev 2018-11-25 22:19:00 följande:

Spännande med många RUL denna vecka! Jag har också på tisdag men måste boka om:( Hoppas att de kan erbjuda en ny tid... Har ni skaffat någon gravidförsäkring än?

Jag har RUL på torsdag men måste eventuellt boka om ifall gubben inte kan få ledigt från jobbet :(

Vill verkligen inte boka om, men han vill också med på RUL.

Hoppas du får en ny tid som passar!
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Lilyje
    stjärnasomärdin skrev 2018-11-26 17:04:53 följande:

RUL idag 19+2 visade en pigg och frisk liten POJKE! Jag som önskat (ja, jag vet att de finns de som anser att man inte får önska men det har jag gjort ändå) och så starkt känt att det varit en flicka så känner mig nästan lite tom. Är såklart superglad att allt såg bra ut och han är så välkommen men jag behöver programmera om min hjärna. Ingen förändring i BF eftersom de går på KUB här. Hon sa att han växt som han ska sedan KUB och såg på skärmen att datumet växlade mellan 18+4 till 20+2 så 19+2 känns ju fullt rimligt. Moderkakan högst upp i bakvägg vilket ju inte kom som någon överraskning med tanke på denna krabats livlighet sedan länge tillbaka. Skönt att den inte låg för utvägen eftersom förlossningen är den del jag ser fram emot och hoppet om en ny vaginal förlossning därmed fortfarande lever kvar!

Haft samma känsla båda mina förra graviditeter, hoppats på en flicka men blev pojkar. Var både besviken och ledsen efter RUL med dom. Nu kan jag inte tänka mig att vara utan mina killar :)

Denna gången var jag inställd på en pojke till, men så blir det en flicka denna gång! Ingen aning om hur man gör med en flicka, men det löser sig :)
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Lilyje

Sitter och väntar på att få komma in på RUL nu! Nervöst!!

M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Lilyje
    jaktenpaflow skrev 2018-11-29 21:30:26 följande:

Stort grattis till er! När är BF?

Tack! 25e april är hon beräknad
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Lilyje
    Niluth skrev 2018-12-04 13:19:45 följande:

Idag har jag gått exakt halvvägs, varit gravid i 140 dagar och har 140 dagar kvar. Förväntar mig inte direkt att föda på 40+0 men gjorde faktiskt det sist så vem vet :)

På fredag ska jag på mitt andra besök hos bm och ska bland annat fråga lite angående influensavaccin. Jag har fortfarande inte tagit ställning till om jag ska vaccinera mig men lutar åt att det förmodligen blir så.

Någon här som redan vaccinerat sig mot årets influensa?

Jag och mina barn har vaccinerat oss.
    M 2010 | B 2017 | A 2019
Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se