BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
Nuuuu närmar det sig tjejer! Är ni taggade? Någon som känner artbestämma något är på gång? Hur mår ni? :)
Nuuuu närmar det sig tjejer! Är ni taggade? Någon som känner artbestämma något är på gång? Hur mår ni? :)
Hej! Lördagen den 9 mars kl 10.32 och 11.07 föddes våra pojkar Zakaria och Adam. De barn 47 respektive 48 cm långa och vägde 2755 gram samt 2945 gram. Vi födde i vecka 36+3 och har stannat lite extra på bb. Vi ska åka hem imorgon till en mycket stolt storebror.
Igår fick jag för första gången uppleva förvärkar. Detta efter två dagar med ?dålig mage? efter att ha varit förstoppad hela graviditeten. Kände vare sig av sammandragningar eller förvärkar med första barnet och inget hittills i denna graviditet. Trodde för en stund att det kanske var dags. Lyckades häva dem efter 1,5 timme genom att duscha länge. Frågan är om de var på tillfälligt besök eller om det kommer fortsätta såhär fram tills det faktiskt är dags?
Oj! Spännande! Jag kände av lätta förvärkar igår och i förrgår men bara någon enstaka. Går ju in i vecka 35 på måndag så har ju några veckor kvar... när hade du bf?
Nu är det verkligen bara sluttampten kvar!! BM siar tidigare födsel än med barn ett! Hoppas jag hinner färdigt på jobbet bara sen får bebis komma när det behagar!!
Jaa nu börjar det bli sååå spännande :D När var det du var beräknad? Jag har börjat få för högt blodtryck och lite protein i urinen så jag hoppas att det håller sig där nu och inte blir värre. Vill ju verkligen kunna njuta av dom sista veckorna och inte bara behöva vila :) Men nu är jag i vecka 37+3 så hon räknas ju iaf som fullgången om hon skulle vilja titta ut i förtid ;)
Ni som är i vecka 35+, lämnar ni blodprov och urin vid varje besök? Eller vad gör dom för prover? Hur ofta går ni till bm?
Jag går varje vecka nu, men det enda dom gör är att ta blodtryck, mäta sf mått och lyssna på bebisens hjärta.
Nästa besök ska dom göra hemogram och strep prov, men jag tycker ju dom borde kolla protein i urinet också.
Nu blir hag nyfiken - hur kommer det sig att bm siar tidigare födsel? Vad ser hon för tecken?
Ah! Många tecken onekligen! Jag räknar kallt med att hon kommer runt Bf utan några egentliga belägg för det, mer än att sonen kom fyra dagar sent. Och att min planering kommer att pajas om hon kommer för tidigt Nyss var jag orolig för att hon bara snurrade och inte verkade lägga sig med huvudet ner. Senaste dagarna verkar hon inte bara ha lagt sig åt rätt håll utan även sjunkit ner. Där fick jag. Nu oroar jag mig för att hon vill ut i förtid istället...
21 april enligt bm (22 enligt mig, så same same). Jag jobbar veckan ut, möjligtvis lite nästa om jag behöver/vill. Hemmet är ett renoveringsprojekt som dragit ut på tiden, men om planen håller blir de sista sakerna klara inom en v eller två.
Min plan är att börja fokusera på förlossning och nya familjemedlemmen typ från nästa v, hinna boa lite och helst hinna bli lite uttråkad och längta efter förlossning.