• Bell13

Vi som planerar äggdonation 2019

Jag fick som råd att ta det lugnt inte träna. Att inte stressa.

Det är ju lättare sagt än gjort. Men det gick bra, här sitter jag med en fin mage och v 18.

Frazze skrev 2019-03-07 15:13:52 följande:

Vi kommer sätta in två st igen, precis som ni. Måste ju öka chansen. Vad har ni fått för råd el tips? Jag fick ju sist att inte lyfta över 10 kilo t ex. Nåt mer? Vad hade du för förberedelse?

Ja kostsamt är snällt sagt! Vi vill ju vara där några dagar oxå och ha en liten family holiday. Så 40000kr lätt. 20000 för insättning och sen mediciner och Vul etc. Sen boende och mat och resan över. Blir det en gång till så åker nog jag själv över dagen el nåt och då är det bara 30.000 för insättning, mediciner och resa.

• Bell13

Vi anlitade Swedish medcare. Eftersom de visste att jag styrketränade mycket så avrådde de från det. Jag vet inte hur träning skulle kunna orsaka missfall men jag lyssnade alltid på klinikens råd och riktlinjer.

Frazze skrev 2019-03-09 15:15:38 följande:

Vilken klinik går du på? Jag fick veta att jag inte skulle lyfta 10kg el mer och givervis så har jag nu fått en intervju för monteringsjobb igen. (Vet ej om befintligt jobb finns denna gången) men om jag nu får det så lär jag både stressa, förmodligen lyft och massa annat. Min vanliga tur! Men men! Jobb är välkommet det med känner jag!

• Bell13

Åh vad jag önskar det största lycka till nu här har vi rul att se fram emot på måndag så nyfiken på könet nu.

Frazze skrev 2019-03-18 21:36:00 följande:

Halloj där! Hur går det för alla? Någon mer som är på väg till Riga snart? Om allt ser bra ut på torsdag så åker nog vi i v.13 tror jag Kan inte för mitt liv fatta att det är dags. Dags för överanalysering, panik, ångest och allt annat som de där veckorna drar med sig. Det var helt klart det bästa med att bli gravid naturligt, man visdte inte ens om att man var gravid.

• Bell13

Jag är i v 18+4 idag så v 19 redan.

Frazze skrev 2019-03-19 13:28:11 följande:

Tack snälla du! Har väl inga höga förhoppningar tyvärr. Men man kan ju bli positivt överraskad. Jag tror nog att det blir plus, men sen att det blir mf. Det kanske inte ens blir plus bara för att jag tror det denna gången.

Åh liiiite smått avis på RUL! Är det v.18 el mer?

• Bell13

De tror inte på pgs? Hur menar de då? Att det inte gör nåt om embryona har kromosomfel? Det var mycket märkligt.

lill111 skrev 2019-03-24 18:06:22 följande:

[quote=79524797][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-03-24 17:52:06 följande:[/quote-nick]Nej, det sa du inte, du sa "i St Petersburg gör de inte PGS överhuvudtaget."[/

Precis det gör de inte överhuvudtaget!! Utan specifika undantag ( synnerliga skäl som Olga själv uttrycker det) det är ju underförstått kan man tycka! De erbjuder inte det som metod då de inte tror på det!

Det är inget som man kan välja som typ i Riga kan du ju som kund välja det. Det kan du inte göra i st Petersburg

Jag vet ju eftersom jag går hos Olga!

• Bell13

Jag önskar ett stort lycka till. Än är det ju verkligen inte för sent. När testar du?

Frazze skrev 2019-04-02 06:54:09 följande:

Dag tre på ruvning har börjat och jag känner ingen aktivitet i livmodern alls. Känner inte nåt alls där nere! Börjar misströsta och tänker att jag skulle följt magkänslan och brytit där och tagit det i Juni istället. Men men, ivrig som man är. Nu får vi bara hoppas vi kan spara ihop pengar rill en omgång till. Mediciner har jag ju nu!

• Bell13

Jag har aldrig känt att det fäst i livmodern. Har däremot kunnat se på tempkurva att jag nog blivit gravid. Började känna mig gravid i v 6 den här gången med uppblåsthet samt illamående.

Frazze skrev 2019-04-02 08:02:46 följande:

Ska testa den 8e april. Men känner inget än i alla fall. Tycker att det borde fäst nu och då känner man alltid nåt litet. Men men! Vi får väl se.

• Bell13

Du räknar att du är 2+5 på insättningsdagen.

Frazze skrev 2019-04-04 14:21:16 följande:

Om man stoppar in en 5 dagars blastocyst och man efter 1 v el 9 dagar får plus. Vilken vecka är man i då?räknar man från mensens första dag ändå? El hur gör man?

• Bell13

Alltså stort stort grattis. Vilken fantastisk nyhet. Såg dina tidigare test och de var också fina och tydliga streck.

Frazze skrev 2019-04-08 09:26:28 följande:

Verkar inte som att fl låter mig ladda upp bild idag. Men testet visar gravid 1-2 i alla fall. Nu ska jag åka oanmäld till gyn och tigga mig till ett hcg idag. Drt tar inte många minuter ju!

• Bell13

Jag fick inte kortison. Detta fick jag

Lutinus

Progynon

Duphaston

När har du Bf? Jättespännande att se ditt blodprov gällande hcg sedan. I 3+5 hade jag 40 i hcg.

Frazze skrev 2019-04-08 11:12:25 följande:

Tack! Är lite i chock faktiskt! Har gått från att känna nada till molvärk, andfåddhet och väldigt synliga blodådror i brösten igår!

Hur mycket kortison tog du nu innan det fasades ut?

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019