• Frazze

Vi som planerar äggdonation 2019

Lillivanilli skrev 2020-05-16 12:06:14 följande:

Hej då har vår underbara prinsessa kommmit!!!!

Helt perfekt och vi är så lyckliga! 13/5 allt har gått jättebra.

3200 gram och 49 cm...

Nu sätter vi punkt för denna långa resa och ska börja livet som 4 i familjen.

Detta hade aldrig gått om vi inte valt Olga det bara är så precis det peewee skriver. Vet inte hur jag ska tacka Olga och hennes fantastiska team:)))

Nu sätter vi punkt, och tack för dessa 8 år jag hängt här men nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv. Kram alla fina!

Åh STORT grattis till er och er lilla prinsessa! Undetbart att höra att allt gått bra! Ta hand om er nu. Kram
  • Frazze
    Solros80 skrev 2020-05-16 22:29:21 följande:

Hej på er alla!

Det var ett tag sen jag loggade in och blir så glad av den uppdatering jag får när jag läser allt. Det är många som är på gång nu. Jätte stort grattis till er!

Däremot blir jag väldigt ledsen av att mångas väntan nu blir ännu längre pga covid 19. Sänder er en massa styrka och hoppas att ni har tålamod och kan använda den här tiden till att förbereda kroppen på alla sätt som går när det väl blir dags.

Själv har jag haft fullt upp med mina tvillingar som snart blir ett halvår. Vägen till att få de var allt annat än lätt men gud vad det var värt det!! Ibland kunde jag oroa mig för hur det skulle kännas att föda barn som varken jag eller min man har ett biologiskt band till, och undra om vi skulle älska dessa barn som vår biologiska, men ack så onödigt den oron var. Vi älskar dessa två undervärk till månen och tillbaka. Vi knöt an till de från den första sekund vi hörde deras skrik och har älskat de mer och mer för var dag som har gått. Slösa inte någon energi på den typen av tankar, ägna er istället åt att hålla hoppet vid liv. En dag är det er tur att hålla er undervärk i famnen och då är ni lyckligast i hela världen.

Önskar er alla jätte stort lycka till!!

Grattis till tvillingarna! Underbart att allt gått så bra! Måste bara hålla med dig, jag var lite orolig under graviditeten att jag kanske inte skulle kunna älska mitt barn på samma sätt som mitt biologiska då vi körde äd. Men så dum man är! Alltså, varför oroade jag mig ens? Jag älskar min lille kotte så det gör ont! Lite ledsen att de växer så fruktansvärt fort bara Jag vill ju ha en bebis läääänge! Är redan sugen på en till (det var jag dag 3 efter han föddes) Hahahaha. När kom dina tvillingar? Min kom ju 26e nov så han är snart 6 månader. Kram
  • Frazze
    SuzieZ skrev 2020-05-28 23:59:53 följande:

Oj, 6kg och 60cm var vår kille när han var 6 veckor.. Var ska detta sluta haha!?! <3

Hur stor var din kille när han föddes? Var han tidig, sen el som beräknat? Hur gammal och stor är han nu?

Jag var så nöjd på bvc sist för vår 6 mån koll. Han hade bara växt 1.5 cm sen sist och gått upp 600gr. Var orolig att han skulle vara typ 80cm så som han växt på. Men han var 74.5 cm och vägde 9020gr. Tänkte att din kille måste vara STOR! Var tvungen att kolla, min är ju stor, men var 59cm och 5350gr vid 6 v. Jag som ville ha en liten bebis ju *snyft* Men han är gosigaste gottekotten som finns
  • Frazze
    AnnaLa skrev 2020-05-29 06:11:03 följande:

Nu är han här! Allt gick toppen och nu ska man bara föröska återhämta sig från snittet.. 3500 g :)

Åh Grattis till lille sonen. Skönt att allt har gått bra <3
  • Frazze
    SuzieZ skrev 2020-05-30 12:54:26 följande:

Haha, han kom ju i 40+2 efter igångsättning och då vägde han 3600g, så på kurvan! Nu ligger han 2 kurvor över standardkurvan och har stabiliserat sig där, var ett tag på väg upp mot en tredje haha!!

Haha ja jag vet, nu vill man ju ha en till liten pluttbebbe! Vi sa ?aldrig mer? efter förlossningen eftersom den var så traumatisk med akut kejsarsnitt.. Men vad snabbt man glömmer!! Nu pratar vi om ?kommer du ihåg när han var liten på BB?, Haha! Han är ju bara 11v och vägde sist 6600g och 62,5cm men det var nån vecka sen! De som ser honom för första gången tycker dock att han är en liten bebbe fortfarande!! <3 <3

Min var ju 3 veckor tidig och var 53cm lång och vägde 3985gr då. Han var inte liten. Har ingen mätning från 9 v.6 dgr men 8 veckor 61.5cm 5930gr, 12 veckor 65cm 6895gr. Vid 5 månader hade han växt 20cm sen han föddes. Men jag vill ha en till ändå! Fast jag skulle nog i så fall ta planerat snitt. Orkar inte klämma ut en till
  • Frazze
    Glädje5 skrev 2020-06-05 12:59:21 följande:

Hej

Ni som satt in två embryo vid första insättningen hur blev resultatet? Tvillingar, ett barn eller uteblivet resultat?

Vilken klinik valde ni?

Har börjat vår resa nu och skall till kliniken den 22/6 för provtagning.

Längtar såååå.

Jag satte in 2 första ggn blev gravid men mf i v.7. Satte in 2 andra ggn och har en liten kille på 6 månader här hos mig nu. Lycka till!
  • Frazze

Är det möjligt att bli gravid efter man fått barn och mensen inte satt igång ännu? Borde det väl inte vara eller?

• Frazze
    UndrandeSökare skrev 2020-06-22 15:49:10 följande:

Jo, det kan vara möjligt. Vilken dag borde din mens komma? Ta ett Clearblue digitalt om du misstänker något. Ammar du fortfarande nu?

Jag har inte den blekaste om när jag borde ha mens el inte. Vet inte ens om min mens kommer tillbaka ju. Jag är ju inte direkt "fertil" på egna ägg, så låter ju osannolikt minst sagt!
  • Frazze
    pipperoni skrev 2020-06-08 17:31:16 följande:

Tack! Jag känner inte av snittet alls efter 6 veckor. Det enda är att jag fortfarande inte har någon känsel i området runt snittet. Sen ser jag förstås fortfarande gravid ut...

Ja, visst är det intressant hur fokuserade folk är på att leta likheter... Jag upplever att folk har så stort fokus på det att de ser likheter där de inte finns. Flera som inte vet att det är ÄD har redan sagt att de är lika mig, samma hårfärg osv (även om hårfärgen ju kan ändras).

Härligt att du också har fått en liten kille. ??

Läste om dig i Expressen el Aftonbladet idag om att din man fick lämna dig direkt efter förlossningen. Fy vad jobbigt det måste ha vart Tyckte det var kul att man kände igen dig från tråden här Jag är otroligt glad och tacksam att min man fick vara med och stanna 1 natt som han gjorde el över natten vår föddes ju 22.55 så det som var kvar av natten när vi kom till BB. Men sen åkte han ju hem till vår andra son och tog hand om honom. Kram
  • Frazze

Halloj allihopa! Hur går det för er? Har det blivit några mer bebisar här inne? Är ju nyfiken. Själv väntar jag på mail från Riga där de ska fråga om vi vill frysa våra blastos något år till. Har panikångest över detta! Jag vill ha en till och känner att jag måste få över min man på min sida. Men jag måste oxå skaffa mig ett jobb! Det lär inte bli det lättaste i dessa tider. Varför är man inte 30 år för?

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019