Vi som planerar äggdonation 2019
Finns det en ökad risk vid äggdonation? Har för mig att jag läste det nånstans. I fall det är så varför är det så?
Finns det en ökad risk vid äggdonation? Har för mig att jag läste det nånstans. I fall det är så varför är det så?
Intressant att vissa kliniker tar hänsyn till blodgrupp. Har de varken gjort i Finland eller i Sverige där vi också står i kö.
Det är väl därför man tar blodtryck och urinprov varannan vecka (och varje vecka från v.30)? För att upptäcka avvikelser/symptom i god tid.. Är det något som Trombyl förebygger också? Eller hjälper det bara mot blödningar?
Ja när jag skrev in mig på mödravården här i Sverige så ordinerade läkaren ordinerade blodtryck och urinprov varannan vecka från v.20 och varje vecka från v.30 just för att det är större risk för havandeskapsförgiftning. (Barnmorskan kände inte till detta så det var bra att jag fick träffa en läkare). Den läkaren skrev även ut Trombyl till v.36 för att motverka blödningar och HF. Vid ÄD är det dubbelt upp med främmande materia i kroppen eftersom både DNA i ägg och spermier är främmande och därför är risken större för blödningar och HF som jag förstod det.
Jag ska göra embryöverföring på CD 25. Börjar med progesteron imorrn. Känts som jag ska få "mens" i tre dagar redan.. ugh så nervös att allt skiter sig innan insättning. Vilken dag i cykeln har ni fått sätta in som senast (medicinerar cykel) och har nån fått blödNing när ni gick på östrogenet endast och allt blev inställt? Kanske är biverkning av mycket östrogen i kroppen bara som ger "före mens känsla".
Då var man ruvare igen. Kom hem från Riga igår efter att ha satt in två blastocyster av god kvalitet. Denna gången bara det måste gå!
Uppdaterar listan :)
På gång:
Snurranfian 26/11
Missne FET 2/12
sandraabinger (insättning senast december)
Fertilitetsresa FET december
UndrandeSökare
Lilly2013
Ruvar:
CrookedTail testdag 2/12
Lilla Gs mamma testdag 14 nov
Gravid:
Havet75, (flicka) planerat snitt 9/10
Solros80, gravid med tvillingar
Dosan74: Gravid med en liten tjej
SuzieZ
Frazze BF 16 Dec (om allt går som det ska)
Peewee44 BF 28/1 2020 pojke
Maran73, BF (ta i trä) 2 mars 2020
JayCee, BF 15/4 2020 (hoppas hoppas!)
Pipperoni BF maj 2020 (tvillingar)
AnnaLa FET 18/9
Sjuttiosjuan
Milla91 FET 28 oktober
Tuttis FET 25 oktober
Nooone
Lillivanilli
Barnet fött:
Kolabönan73, pojke född 190310
Bell13, flicka född 190822
LillaG testade negativt.
Så är det ju, många namn att hålla reda på.
Hur går det för dig? Kan inte vara många veckor kvar nu.
Spännande! Men inte kul att ha så ont.
På tisdag är jag i vecka 31+0 så jag är sex veckor efter dig. Ska ha förlossningsplanering på sös på tisdag och tul på onsdag. Än så länge har jag mest problem med sätet, vill inte sitta så länge. Ska till kiropraktor på måndag som ska få klämma lite på mig. Har inte så mycket mage än så vända mig fungerar fortfarande, sover med kudde mellan benen.
Är det någon som känt av fostret tidigt, typ fladder, pirr, svep? Jag kände redan veck 14...typ varje dag..
Blir lite nojig har inte känt av sprattlet på två dagar nu... är det någon som känner igen sig... är i vecka 16 nu.... ??
Kram