• Frazze

Vi som planerar äggdonation 2019

Ingen graviditetsdiabetes här tack och lov! Bara en bebis med rund mage precis som mamma! Men jag får köra sockerdiet och äta hälsomat nu så att bebis inte blir 6kg tack.

• Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2019-10-23 14:07:46 följande:

Låter som en bra idé:) Blir ju inte jättekul att klämma ut den lilla klumpen:)

Nä! Den har inget stort huvud tack och lov, bara rund om magen, precis som mamma magen är ju mjukare än huvudet, så det är lite skönt. Men jag håller tummar för att den inte blir mer än 4 kg i alla fall.
  • Frazze
    CrookedTail skrev 2019-10-27 16:38:33 följande:

Uppdaterad lista :)

På gång:

Sjuttiosjuan FET 4 oktober

UndrandeSökare FET oktober

Milla91 FET 28 oktober

Missne FET oktober/november

Lilla Gs mamma

CrookedTail FET november

sandraabinger (insättning senast december)

Ruvar:

Spottedrose

Gravid: 

Havet75, (flicka) planerat snitt 9/10Solros80, gravid med tvillingarDosan74: Gravid med en liten tjej SuzieZFrazze BF 16 Dec (om allt går som det ska) Peewee44 BF 28/1 2020 pojkeLilly2013Maran73, BF (ta i trä) 2 mars 2020

JayCee, BF 15/4 2020 (hoppas hoppas!)

Pipperoni BF maj 2020

AnnaLa FET 18/9

Barnet fött: 

Kolabönan73, pojke född 190310

Bell13, flicka född 190822
    Sjuttiosjuan är ju gravid nu, så hon borde vara i kategorin gravid.
  • Frazze
    Snurranfian skrev 2019-11-02 12:33:43 följande:

Låter rimligt. Artificiell cykel här med. Ska köra estradot-plåster o byta var tredje dag så fort jag får mens nu.

Oj, var tredje dag? Jag fick byta varje dag jag! Hade insättning dag 21 med frysta 5dagars. Håller tummarna att det går vägen första gången!
  • Frazze
    Milla91 skrev 2019-11-02 17:04:30 följande:

Vad innebär artificell cykel?

Är man i klimakteriet och ingen mens har så är östrogen etc för att bygga upp en slemhinna artificiell. Då kan man ju köra när som eftersom att ma ingen mens har heller antar jag!?
  • Frazze
    Spottedrose skrev 2019-11-03 14:15:01 följande:

Hur har ni som lyckats levt under ruvningen? Har ni "levt som vanligt " eller har ni vilat de första dagarna? Jag tycker själv att det är ganska svårt att leva som vanligt.

Jag vilade mycket! Speciellt när man tar utrogest oralt, då kan man inte hålla sig vaken knappt. Men små promenader utan att lyfta tungt långsamt blir det ju att man går för man tror ju allt ska åka ut. Men är det meningen att det ska fästa så gör det nog det ändå!
  • Frazze
    Bråkstaken skrev 2019-11-08 13:05:26 följande:

Idag jag har jag precis fått en toppkvalitet blastocyst insatt med en slemhinna på drygt 10mm. Testdag 21/11, nu gäller bara att hålla tummarna!!

Åh vad spännande! Stort Lycka till <3
  • Frazze
    Yammisen11 skrev 2019-11-09 17:17:36 följande:

Vart kom alla frågetecken från ?

Om du gör hjärtan el nåt dina emojis här så blir det frågetecken.
  • Frazze
    Lillivanilli skrev 2019-11-10 12:00:01 följande:

[quote=80023539][quote-nick]SuzieZ skrev 2019-11-10 10:19:32 följande:[/quote-nick]Livsmedelsverket rekommenderar ju max 3 per dag så jag håller mig till det.. Har dock haft lite problem med magkatarr/halsbränna så i vissa perioder har jag hoppat över kaffe helt... [/

Tack, ja, max två koppar om dagen kör jag nu..bekymmer med halsbränna har jag nu så lite försiktig med kaffe och fet mat även om jag är grymt sugen

[quote=80023527][quote-nick]PeeWee44 skrev 2019-11-10 10:17:09 följande:[/quote-nick]Jag dricker en på morgonen och ibland en på dagen. Dricker ur mugg, du borde i alla fall kunna dricka två per dag.[/

[quote=80023527][quote-nick]PeeWee44 skrev 2019-11-10 10:17:09 följande:[/quote-nick]Jag dricker en på morgonen och ibland en på dagen. Dricker ur mugg, du borde i alla fall kunna dricka två per dag.[/

Japp, då kan jag köra på två koppar om jag vill utan att oroa mig då:)

Tack rara;)

De säget max 4 dl kaffe vad jag minns. Min första graviditet var jag sååååå noga. Nu dricker jag mycket mer kaffe och dessutom så har jag nu den senaste veckan fått sug på pepsi max med limesmak. Tur jag inte har långt kvar till bebbe nu.
  • Frazze
    Tuttis skrev 2019-11-11 22:45:28 följande:

En fråga. Ni som är/Har varit gravida. När kom era symptom? Jag är så orolig. Känner absolut ingenting. Hade jag inte plussat så hade jag inte märkt att jag är gravid... är i vecka 5+1 idag.

Alltså, jag hade ömma bröst, men det är inget ovanligt för mig när jag börjar med hormoner, så det kunde lika gärna vart det. Min magkatarr finns ju där on and off och kortisonet gör det 10 resor värre. Men förutom de "symptomen" då så kände jag nog inget förrän första sparken i v.19. Har verkligen inget känt alls annars. Det kan vara så sjukt olika, men många känner inga symptom alls. Var inte orolig! Snart dags för VUL och då får du se ett litet hjärta ska du se.

Jag hoppas själv att jag få se mitt lilla hjärta inom de närmsta 3 veckorna nu, för nu är det tungt och jobbigt.

Lycka till!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019