Vi som planerar äggdonation 2019
Är inne i en pågående ivf med väldigt låga chanser, men tycker att jag måste börja vänja mig vid tanken på ÄD om jag ska få bära ett barn. Fyller strax 39 och har aldrig varit gravid vad jag vet. Hunnit göra 2 utredningar och vid första då jag var 30 var det "oförklarligt", senare då jag var 37 så menar man att min äggreserv är låg, nästan slut.
Gjort 3 ivf- försök och fick ut få ägg. En enda insättning av 3 behandlingar som jag ej blev gravid av. (Första stimuleringen tappade vi oförklarligt äggen, som var uppemot 10 st fina, därför gavs vi ett 4e försök gratis).
Läkarna rekommenderar äd. Själv är jag rädd att jag är på väg in i klimakteriet och att ivf-försöken påskyndat detta. Ursäkta, behövde bara skriva av mig lite. Men min fråga är om det var svårt för er att satsa på ÄD och hur ni tänker kring det?
Trött på svenska vården som bara verkar ge fragmenterad vård, eller vad man ska kalla det, anpassad för de som är fertila. Hade önskat att de kollat mycket mer, fördjupat sig i vad det är som gör att detta är svårt för mig. Finns det hjälp att få vid svag äggreserv? Hur ska man ställa om sig till äggdonation? Känns som att klockan tickar....
Rekommenderar starkt ÄD, du kommer inte att ångra dig:)
Tyvärr så finns ingen hjälp för oss med låg reserv, är man dessutom lite äldre är chansen ännu mindre eftersom dessutom kvalitén även blir sämre:(
Lycka till vad du än bestämmer dig för!