• Maika19

Vi som planerar äggdonation 2019

[quote=79645852][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-05-24 16:18:49 följande:[/quote-nick]Ja, blodförtunnande sprutor är mycket kraftigare. Trombyl hjälper inte mycket ärligt talat. Trombyl och sprutorna samarbetar. Har man en diagnostiserad blodkoagulationssjukdom så är det ett måste med båda. Jag har en sådan sjukdom och får både Trombyl och Fragmin utskrivet på högkostnadsskydd av svenska läkare.[/

Tack för info undrande. Måste kanske krypa till korset och fråga svensk läkare om detta. Jag äter ju mycket östrogen och kortison.

• Maika19

[quote=79646030][quote-nick]PeeWee44 skrev 2019-05-24 18:07:42 följande:[/quote-nick]Mitt Östrogen brukar ligga runt 1000 +- progesteron har legat runt 35 och då har inte jag lyckats. Denna gång hade jag strax under 1000 på Östrogen och med dubbla progesteronsprutor 187 i progesteron.[/

Men jösses jag tog prov i onsdags och det låg på 0,90!!!???Vet inte mitt östrogen än för Werlabs lyckades inte leverera svar än. Har tagit nytt på kliniken i morse. Men verkar ju vara död med mina dåliga värden:(

• Maika19

[quote=79647412][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-05-25 14:28:20 följande:[/quote-nick]Peewee går på klinik i Ryssland och tar både östtrogenplåster och östrogentabletter, samt både progesteronsprutor och Crinone, därav hennes väldigt höga hormonnivåer.

För mer normala värden se referensvärden i Lutefas under dessa 2 länkar:

www.anvisningar.se/Anvisningar/Klinisk-kemi/O1/S--Ostradiol/

anvisningar.se/Anvisningar/Klinisk-kemi/P/S--Progesteron/[/

Tack undrande! Enkel sida du rekommenderade:) Jag tar en progresteronspruta nu i 4 dagar och tabletter. Östrogen får väl se på måndag vad resultat visar.

• Maika19

Info från kliniken i kväll vi har 4 ägg som blev fertiliserade. Hoppas, hoppas att de håller hela vägen nu. Som sagt ska inte stirra mig blind på antalet embryon nu det viktiga är ju att åtminstone 1 vill stanna kvar efter transferdagen. Det är ju det allra viktigaste. Ååå att det ska så svårt att få dem att fästa..

• Maika19

[quote=79647890][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-05-25 20:24:26 följande:[/quote-nick]Vad heter kliniken som du/ni gör äggdonation hos?

Är det bara donerade ägg, eller både donerade ägg och donerade spermier du/ni använder?[/

Vi gör enbart äggdonation. Min man är mycket fertil och han har barn sen innan. Vi har gjort ivf med mina ägg men vi vågade inte fortsätta med mina ägg efter flera misslyckanden efter varandra det är så att jag blivit gravid ändå men fått missfall och det har gjort att allt skjutits upp. Vi har haft oflyt. Vi är i Polen i Gdynia hos Invimed.

• Maika19

[quote=79648165][quote-nick]Solros80 skrev 2019-05-25 23:20:23 följande:[/quote-nick]Det räcker med ett bra embryo för att det ska bli bra. Nu håller vi tummarna för att du får tillbaka ett toppembryo. Använder de sig av embryoglue i Polen? Den metoden fanns i Riga och det finns tydligen vetenskapligt bevis för att det hjälper embryot på traven i fästningsprocessen.[/

Ja de använder embryoglue har jag sett. Jag frågade om det och det användes mest vid transfer av blastocyster om jag fattade det rätt. Vi ska sätta in 3 dagars embryon.

• Maika19

[quote=79648524][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-05-26 09:42:26 följande:[/quote-nick]Om du vill byta klinik så kan jag tipsa om Avaclinic i Riga. Prata gärna med Lilly2013 här i tråden, hon har också gått hos invimed i Polen.[/

Tack men jag har inte tänkt att byta klinik. Jag är ju mitt uppe i en process och ska slutföra den. Går det inte denna gång så går det förhoppningsvis nästa gång. Orkar inte börja om med ny klinik, jag har fullt förtroende för dem. Jag har sett att många går i Riga men jag är nöjd.

• Maika19

[quote=79648534][quote-nick]PeeWee44 skrev 2019-05-26 09:49:11 följande:[/quote-nick]Lycka till nu! Jag använde embryoglue i Riga och det hjälpte inte oss. Tycker det kändes som ett sätt att mjölka oss på mer pengar.

Säger som tidigare, ska man byta klinik så är st Petersburg den mest morderna idag och väldigt duktig embryolog. Vi är ju flera som misslyckats på andra kliniker men blivit gravida där. Men man måste gå på sin magkänsla.[/

Tack PeeWee44<3

• Maika19

Hallå systrar! Nu är jag ruvare igen:)) Idag kl 13 hade jag transfer och jag körde på med allt dvs akupunktur och intralipid. Två embryon och hör och häpna vi fick ett extra embryo. Det var 4 men tydligen vaknade ett annat embryo lite senare men utvecklades till ett godkänt embryo. Så vi fick 3 till frysen. Åker hem imorgon.

• Maika19

[quote=79651389][quote-nick]Solros80 skrev 2019-05-27 16:46:24 följande:[/quote-nick]Grattis Maika! Så underbart! Håller alla tummar för att det blir ett eller två finfina bebisar som kommer ut om 9 månader och två veckor![/

Tack Solros80!!!

Ja nu börjar min vånda. Gravid inte gravid? Känns så konstigt att det bara ska sätta sig så där av sig själv?

• Maika19
    UndrandeSökare skrev 2019-05-27 19:37:51 följande:

Hoppas det går bra denna gång !

[quote=79651713][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-05-27 19:37:51 följande:[/quote-nick]Hoppas det går bra denna gång ![/

Tack så mycket Undrande sökande, det värmer.
  • Maika19
    Frazze skrev 2019-05-27 17:04:08 följande:

Grattis till ruvarstatus! Nu håller vi tummarna för ett plus om en sådär 9 dagar då

Tack Frazze!! Kommer jag kunna hålla mig i 9 dagar från att testa?! He he det blir test om några dagar redan. Ja , jag vet inte slösa på tester men jag kommer inte kunna vänta.
  • Maika19

[quote=79653099][quote-nick]Frazze skrev 2019-05-28 14:07:12 följande:[/quote-nick]Ah satte du in 3dagars? Nä då får du nog vänta nästan 10 dagar innan du fusktestar väl? Tror att 3 dagars så ska man testa på dag 14 el hur är det? Har för mig det var så på ivf i alla fall. Men hur som, så lycka till![/

Jag har fått dag 12 som testdag.

• Maika19

En fråga, var lägger de embryona? Alltså när läkaren lägger tillbaka dem vid transfern i livmodern? Någon som vet?

• Maika19

Jag är på ruvardag 3 idag. Jag känner mig som en zombie. Trött, trött och det måste ju vara all medicinering. Det är ju typ 11 om dagen...

• Maika19

Här kommer en uppdatering från mig. Jag har dessvärre dåliga besked. Av mina 3 resterande embryon så odlades de vidare till 5 dagars. Jag trodde de frös dem som 3 dagars men de hade de inte gjorts. Hur som helst överlevde de inte så jag har noll förväntningar på de som de 2 som de transfererade till mig. Riktigt dåligt resultat alltså, lika dåligt som med mina egna ägg. Ska kontakta kliniken för en konsultation på deras initiativ men det är ju inget som förändrar mitt bakslag.

• Maika19

[quote=79661881][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-06-01 14:14:56 följande:[/quote-nick]Jag beklagar att ni inte fick något till frysen denna gång. Hur många äggdonatorer har ni försökt med ? Var detta första eller andra eller tredje omgången?[/

Det var mitt första ÄD. Har gjort Ivf med egna ägg tidigare vid 1 tillfälle. Ja, ja det är som det är. Jag och min make har ju till skillnad från många andra i denna svängen ett eget barn var så för oss har lyckan iaf infunnit sig en gång för oss. Men ändå blääää....

• Maika19

[quote=79661884][quote-nick]Sjuttiosjuan skrev 2019-06-01 14:16:27 följande:[/quote-nick]Men fy vilka tråkiga besked:( Men ge inte upp hoppet än! Håller tummarna för er<3[/

Tack gumman!! Jag har ju inte testdag än men ändå känns ju si så där....:(((

• Maika19

[quote=79662069][quote-nick]Lilla Gs mamma skrev 2019-06-01 15:59:00 följande:[/quote-nick]Ge inte upp än - du har ju två i magen och det är bästa stället för dem! Håller tummarna.[/

Tack va gulligt av dig. Ok ska inte riktigt deppa än, än finns tid;))

• Maika19

[quote=79662371][quote-nick]Solros80 skrev 2019-06-01 18:50:59 följande:[/quote-nick]Men oh så tråkigt att höra Maika!! Jag blir lite fundersam över den där kliniken. Som man hör från många andra brukar donator äggen ge goda resultat. Känner du andra som har varit på samma klinik? Hur har deras resultat sett ut? Men jag håller tummar och tår för att du fick tillbaka de bästa äggen och att de mindre bra blev kvar. Hade varit mycket tråkigare om det var tvärtom. Hoppas hoppas att det är så!!!![/

Jag känner ju ingen som gått på kliniken. Jag valde den för att det var smidigt att ta sig dit, tänkte inte så mkt på att kolla runt. Det var meningen att vi skulle göra donation i ett annat land på Balkan min man är från Balkan men det blev krångligt tyckte jag att ta sig dit. Känns lite väl att jag ska döma ut kliniken i Polen efter ett försök men såklart är jag inte nöjd.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019