• Maika19

Vi som planerar äggdonation 2019

[quote=79610812][quote-nick]Maran73 skrev 2019-05-07 12:37:43 följande:[/quote-nick]

Lättad! Nyss hemkommen fr gyn, allt ser fint ut inkl slemhinnan som var 7,8 mm. Väntar bekräftelse från kliniken men kan inte se vad som skulle hindra en transfer på måndag.

Ja men guud va spännande! Du vet jag kommer följa dig:) Maran, vilken typ av mediciner har du tagit fram till nu? Vad tyckte kliniken?

• Maika19
    Maran73 skrev 2019-05-14 14:53:10 följande:

Hallå alla! Nyss hemkomna från Riga, allt gått jättebra och jag är nu ruvare för andra och kanske sista gången. Ett toppenfint embryo (5AA) klarade upptining strålande och nu hoppas vi att ?krabaten? boar in sig ordentligt! Testdag nästa onsdag. <3

Härligt!!! Hoppas, hoppas Maran. Va gött gumman<3 Tänkte på dig igår. Snart min tur. Har min nya planering nu. Är lite orolig då min mens denna gång inte var så kraftig. Jag tänkte på slemhinnan och allt det där...
  • Maika19

[quote=79641882][quote-nick]Solros80 skrev 2019-05-22 18:44:24 följande:[/quote-nick]Känner mig så ångestfylld inför morgondagens test! Jag är nog lite traumatiserad av att ha fått 6 negativa svar efter varandra.. Vi valde att ta steget mot donation just för att slippa fler besvikelser och här sitter jag fylld av oro över att det ska ha misslyckats även denna gång. Jag tänker å ena sidan att 1 av de 2 embryon vi fick tillbaka borde ha överlevt men det finns ju verkligen inga garantier. Vet inte hur jag ska lyckas samla mod till att våga testa imorgon. Hur har ni andra gjort för att förbereda er inför ett eventuellt minus?[/

Jag fattar precis!!! Alla här fattar precis. Det är så ångestfyllt hela proceduren. Alla här har ju gått igenom samma kval som du och jag lider med dig. Känner dig inte men känner med dig i detta. Det går inte att göra annat än att vänta... och vänta har vi ju gjort i evigheter. Jag hoppas du får positiva besked imorgon, verkligen hoppas. Jag ska iväg till klinik imorgon och förhoppningsvis blir insättning på måndag. Sen kommer jag sitta som du med superångest varje ruvardag, kram solros80

• Maika19

[quote=79643097][quote-nick]Solros80 skrev 2019-05-23 10:41:16 följande:[/quote-nick]Hej Tjejer!

Jag lyckades samla kraft till att göra testet. Det blev till min stora förvåning ett tydligt plus. Den första på 3 år efter 6 misslyckades IVF återföringar. Känner mig oerhört tacksam!

Till alla er som får ångest över att inte känna av några symptom kan jag berätta att jag faktiskt inte kände särskilt mycket. Jag vet att det är svårt att inte oroa sig men försök att påminna er om att det faktiskt kan bli plus trots avsaknad av symptom. Jag hoppas innerligt att det blir stora plus för er alla inom en snar framtid!![/

Va underbart!! Härligt! Jag måste svära av glädje- Fy fasen vad jävla underbart! Förlåt men var tvungen;) Jag kände din ångest igår och nu har du fått lyckan. Själv är jag nu på plats i Polen och ska vara här tills på tisdag. Är lite orolig rent allmänt. Men stort grattis!!

• Maika19

[quote=79643295][quote-nick]Maran73 skrev 2019-05-23 12:15:05 följande:[/quote-nick]Jag har tyvärr trista nyheter då vi denna gång gick bet. Vääääldigt negativt på både urin- och blodprov. På?t igen.. suck.[/

Maran73 neeej!!! feel your pain<3 Har ju som sagt gått igenom några misslyckande själv. Det är så enormt energikrävande. Och vad fasen är det som gör att det inte funkar ibland?? Så trist ens dröm blir punkterad men du hade ju tur vid första insättningen, visst var det så? Kram och kom ihåg du är bland systrar<33 Jag är på plats för att börja min resa och jag hoppas transfer blir av på måndag nu. Min slemhinna var ok he he men vet inte om mina värden är det? Som läget är nu så har vi gjort klart gör transfer på måndag. Massor med kram till dig , jäkla skit rent ut sagt. Har du tid och pengar kör på igen;)

• Maika19

Maran 73 i Örebro finns inte så många privata gyn men det finns iaf 1. Jag gick där och boka tid gör du på deras hemsida. Kolla om de har tider i sommar. Den ligger centralt i stan. Stortorgets gynekologmottagning.

• Maika19

[quote=79645489][quote-nick]Solros80 skrev 2019-05-24 13:19:09 följande:[/quote-nick]Tack för tipset undrandesökare? Men ska jag inte säga varför jag vill göra Vul?, De vill väl veta varför jag vill göra tidigt ultraljud?[/

Ja men solros80 de är lite motståndare i svensk sjukvård till att en sån som jag med en ålder på 45 ska bli mamma. Jag tror det är det som undrande sökande menar. Du är ju kanske yngre och då ska det nog gå lättare. Jag har blivit bemött med en ganska stor portion arrogans från svensk sjukvård och förstod tidigt att inte störa sjukvården med mitt nonsens. Den hjälp jag fått har varit från tappra utländska läkare som inte rynkat på näsan när jag berättat om min innersta önskan. Jag kommer vara mycket försiktig om detta nu går vägen. Kanske jag inte berättar alls för att just slippa behöva traggla mig igenom den svenska sjukvården som ju är full av fördomar. Bitter?? Jag bitter? Nej då he he:)) Som sagt din ålder har ganska mycket med hur du blir mottagen. Dessutom kan sjukvården tycka att du liksom inte är deras ansvar för att du gjort din behandling utomlands, vilket även det är en horribel åsikt. Tror att undrande sökande menar något sånt?? Kram än en gång till dig. Jätteglad för din skull<3

• Maika19

Nej , jag har inte haft återföring än. På måndag är det dags men jag hänger i Polen i helgen för att jag helt enkelt är slut och orkar inte åka fram och tillbaka som jag gjort tidigare. Lite ensamt kan jag säga men hoppas, hoppas på tur denna gång och då känner jag att det är värt det. Ska följa hur du gör med sprutorna de blodförtunnande. Är sprutorna bättre än tabletter,är de starkare eller något?

• Maika19

Fick meddelande att av 12 ägg klarade sig 6!! Hmm är inte det väldigt få? Det är ju ungefär samma som med mina egna ägg. Ok ska inte vara åpen nu men blir orolig. Imorgon vet jag hur många som fortsätter växa. De kör med ICSI så en spermie i varje ägg. Jag undrar också precis som maran73 vad ska progresteron och östrogenvärde ligga på vid transfer??

• Maika19

[quote=79645848][quote-nick]Solros80 skrev 2019-05-24 16:17:17 följande:[/quote-nick]Ja juste, på måndag var det ja. Du gör rätt i att inte stressa med resor fram och tillbaka innan återföring. Se till att ta det lugnt och göra må bra saker. Jag har kört full fart med jobb, familj och allt annat under tidigare försök. Den här gången såg jag till att ta det så lugnt jag kunde, både på jobbet och privat. Jag u nade mig mycket spa och sådant som kunde få mig att koppla av inför återföring.

Jag är inte så bra på det där med mediciner men tror att sprutorna är mycket starkare än tabletterna. Jag hade bara tabletter i början (trombyl) sen fick jag en propp i benen som gick upp till lungorna. Inte så farligt som det låter. Då fick jag sprutorna också. Men jag tror att det är många som kör både sprutor och tabletter. Det kan behövas med tanke på att både kortison och Östrogen gör att blodet flyter trögt.[/

Tack för information! Hade ingen aning om detta. Låter ju ändå allvarligt med propp. Nu fick jag något att tänka på,

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019