• Frazze

Vi som planerar äggdonation 2019

Hej allihopa! Idag så var vi på RUL och tittade på vårt lilla knyte! Allt såg perfekt ut, blidflöde i hjärta kropp och navelsträng. 14 cm från huvud till rumpa som den ska vara. Ingen placenta previa längre heller. Läkaren var nöjd med allt han såg, så då är vi oxå nöjda! Jag trodde jag var i 18+1 idag men tydligen är jag i 18+0. Appen räknar inte samma som deras app gör. Men men! Datumet för BF är fortfarande det samma!

• Frazze
    CrookedTail skrev 2019-07-16 17:52:08 följande:

Så härligt att höra att allt är ok! Vågar du lämna oron bakom dig nu? Fast det lär ju dröja nån vecka, sen oroar man sig igen, haha!

Ja precis! Låt det gå några dagar så får man för sig nåt igen och får panikångest! Ska försöka slappna av, men det är inte alltid lätt.
  • Frazze
    Solros80 skrev 2019-07-16 19:39:58 följande:

Grattis Frazze! Det var glada nyheter! Hoppas att du kan slippa oron nu.

Vi gjorde också kub idag. Det var härligt att se bebisarna i deras våningssäng som gynekologen uttryckte det. Allt så fint ut. Hade hoppats på mindre illamående nu när jag har passerat 12 veckor men icke. Känns nästan värre denna vecka än föregående.

Mitt försvann i v.16 så vi får hoppas ditt gör det oxå! Skönt att dina busingar ser bra ut oxå! Kram
  • Frazze
    Solros80 skrev 2019-07-17 10:24:16 följande:

Ja det hoppas jag verkligen! Börjar bli riktigt less på det här. Men man ska inte klaga. Jag ville ju bli gravid och nu är det,,,,, :) kram

Ja man kämpar för att bli gravid, man blir gravid, sen får man kämpa för att kunna äta och behålla maten. Jag har inte kräkts en enda gång än och nu mår jag toppen. Men jag är så sjuuuuuuukt trött! Var på MVC förra måndagen och tog prover, inget fel på något av dem. Men jag är helt död varje dag! Hoppas att det försvinner snart. Hoppas ditt illamående försvinner oxå! Det är så påfrestande på psyket tillslut! Men, man står på något sätt ut ändå och kämpar sig igenom allt. När har du bf? Antar att det blir tidigare med twins?!
  • Frazze
    Lilla Gs mamma skrev 2019-07-18 15:56:04 följande:

Efter en dag som kändes som en evighet har jag i eftermiddag fått se ett litet hjärta som slår i en liten, liten skrutt på knappt en centimeter. Så skönt! Nu ska jag njuta en dag eller två innan jag börjar oroa mig igen...

Åh underbart! Grattis till ett litet hjärta!
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2019-07-18 22:46:51 följande:

Tjejer, stämmer det att jag ska ta 3 tabletter e vimin a 100gram för att det ska bli 400 iu?

Så som jag försökte räkna ut detta när jag var i förberedelsestafiet! Blev dock aldrig klokare på det alls! Jag tog lite och höll tummarna att det var rätt mängd! Hahahahah! Varflr kan inte allt bara vara i mg så man vet?
  • Frazze
    Maran73 skrev 2019-07-21 17:55:11 följande:

Håller med 77, sjukt spännande!

Hmmm... jag fick min molvärk (mest i korsryggen) supertidigt i ruvningen, dagen efter transfer om jag minns rätt. EGENTLIGEN tror jag inte att man kan känna ngt så tidigt, men ändå, just saying..

Väntar med spänning på era test, AnnaLa och Solhällan!

Grattis Maran till ett pickande hjärta! Så skönt när man fått se det där lilla hjärtat. Hoppas nu du slipper orosmoment som jag haft
  • Frazze
    PeeWee44 skrev 2019-07-24 07:07:17 följande:

Igår var vi på kub och fick se en liten 6,9cm prick! Allt såg bra ut så nu kan vi checka av även denna milstolpe. Så skönt, nu ska vi njuta.

Åh vad härligt!!!!! Undetbart när man äntligen får se dem där inne.

I min mage har det börjat buffa runt ordentligt vissa stunder nu. Det känns så skönt

Någon här inne som vart gravid och haft ganska ont i vad jag gissar livmodertappen? Har haft rätt rejält ont i den nu i några dagar och det vägrar ge med sig, det värker som tandvärk och jag funderar på om jag fått någon inflammation/infektion i den. Har ringt MVC idag och får se om de kan hjälpa mig el om det är gynmottagningen som ingen tid har som ska göra detta? Har läst att man kan få någon form av infektion i den och då får man antibiotika. Men att få veta att det är just det man har blir väl inte lätt.
  • Frazze
    AnnaLa skrev 2019-07-24 21:35:49 följande:

Jag har inte testdag förrän nästa vecka 1/8 så är bara på ruvdag 5. Men kommer mensen nu så är det ju ungefär när den skulle komma naturligt..

mejlat med kliniken som tycker jag ska göra ett blodprov redan imorgon. De säger att det är för tidigt för vanliga gravtest. Och så är det väl. Men som sagt. Har plussat alla mina 4 försök dag 5-6 även när det varit en kemisk graviditet eller ett utomkveds..

Jag fick en liten lätt blödning den dagen som min mens skulle kommit. Men här är jag nu 19+2 och rejält rund om magen. Du ska se att det är nåt där inne
  • Frazze
    Lilla Gs mamma skrev 2019-07-25 00:42:10 följande:

Någon av er i tråden som fått barn genom ÄD tidigare och som kan tänka sig att dela med sig kring sina tankar kring det här med genetiskt arv? Tex. Har ni någonsin känt er kluvna i att föda ett barn som inte delar ert genetiska arv? Hur har ni upplevt situationer när det blivit tydligt? Har någon situation känts svår? Eller har det varit helt oproblematiskt?

Bra frågor faktiskt! Jag har oxå tänkt en del på det. Speciellt när man har ett biologiskt barn innan och då vet man inte om denna kommer likna mest pappa el den biologiska mamman. Kommer folk prata om vem barnet är likt och jämföra? Vi kommer inte att berätta för någon alls om äd. Jag vill inte att någon ska se skillnad el göra skillnad på mina barn bara för att ett mikroskopiskt ägg inte var mitt! Detta ÄR min bebis mitt barn ingen annans!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019