• Frazze

Vi som planerar äggdonation 2019

Lilla Gs mamma skrev 2019-06-14 09:27:49 följande:

Det finns ju många sköra blodkärl som kan gå sönder utan att det är någon fara för fostren. Att det är brunt betyder ju också att det är gammalt blod. Men visst blir man orolig och det är skönt att få kolla upp det. Min erfarenhet är att om man ringer gyn och förklarar varför man är så orolig brukar de vara tillmötesgående om de kan. Vi förlorade ett barn i v 26 och med lillasyskonet hade jag många blödningar under graviditeten och då var gyn väldigt förstående.

Allt är säkert bra!

Svenska vården i ett nötskal. Absolut ingen fara, det är vanligt att blöda, lev på som vanligt! MEN om du börjar blöda igen så uppsök akuten! Snälla, lägg ner skiten känner jag!
  • Frazze
    Lilla Gs mamma skrev 2019-06-14 11:40:01 följande:

Hur går det för dig nu? Har du fått tag på gyn?

Ja, det var just svaret från dem som jag skrev där! Lev på som vanligt! MEN om modrrkakan ligger där nere så skriver Riga att jag ska vila så mycket som möjligt! Den kan flytta sig uppåt om man har tur i v.17-19 så jag får hoppas på det då. Me hur vilar man med en överenergisk 3 åring? Min man måste ju jobba och drt finns bara en som kan hjälpa med barnvakt och drt inte 100% av tiden ju. Suck! Enda positiva är ju att denna lill* krabat har avskräckt mig från ytterligare graviditet i alla fall. 2 barn får räcka om detta nu går bra!
  • Frazze
    Lilla Gs mamma skrev 2019-06-14 12:42:29 följande:

Nej, att sitta stilla brukar inte vara treåringars grej... Går hen i förskola annars? Kan hen i så fall vara där så du kan vara i sängläge lite i alla fall?

Jo, man oroar sig sjuk för de där blödningarna och vården är absolut inget stöd. ?Man kan i alla fall inget göra före vecka 22? sa de till oss... Inget gjorde de i vecka 26 heller...

Men nu håller jag alla tummar för att blödningarna håller sig borta för dig och att allt går fint!

Vad hände när ni förlorade ert barn i v.26? Vad var det som hände rättare sagt? Beklagar! Har ju själv förlorat ett i v.24 men drt var hon som förblödde i magen, inte jag som blödde då. Nä, vården är ingen höjdare innan något hänt, däremot efter så "bryr" de sig! Ja nu vill vi inte se mera blod här el på någon annan.
  • Frazze
    Lilla Gs mamma skrev 2019-06-14 12:43:51 följande:

Idag fick vi ett fint embryo insatt och elva till frysen. Så börjar den evighetslånga väntan...

Åh lycka till! Håller stora tummen
  • Frazze
    Lilla Gs mamma skrev 2019-06-14 15:11:54 följande:

Vi fick ett fyradagars (för att kliniken är stängd i morgon)...

Jag hade 5 dagars och kunde testa efter 9 dagar så jag tippar på 10 dagar då
  • Frazze
    CrookedTail skrev 2019-06-14 16:10:33 följande:

Men vad det håller på för dig :( Det tär ju på psyket att behöva gå runt med den oron hela tiden! Hoppas du får en tid snart och att det inte blöder något mer nu.

Nä, jag verkar inte få någon tid då de tydligen inte kan se så tidigt vart en blödning kommer ifrån. Jag ska bara leva på som vanligt tydligen! Men det kommer bli mycket vila för min del känner jag!
  • Frazze
    Solros80 skrev 2019-06-14 16:47:25 följande:

Usch så påfrestande Frazze. Lider med dig! Har det kommit mer blod eller har det stannat nu? Du gör helt rätt i att bara vila. Gubben får springa efter 3 åringen nu och du ligger i soffan och blir servad hoppas jag.

Nä, det kom lite blod igår och idag kommer det bara lite brunt. Men det är så skrämmande ändå. Sen när vården inte tar det på allvar heller känns det skit! De väntar alltid hellre till det har hänt når hemskt, DÅ kommer de på att man skulle sökt tidigare! Grrrrrrr!
  • Frazze
    Lilla Gs mamma skrev 2019-06-15 08:40:37 följande:

Ruvardag två, bara, och där satte ?mensvärken? in. För mig är det detsamma som misslyckat försök. Hur har ni andra haft det? Önskar jag kunde sluta analysera varje känning...

Åh, det hade jag sett som ett positivt tecken! Mina vanliga narurliga graviditeter så har vägtvärken satt igång diiiirekt! Fast denna gången vid ÄD så var jag ju hysterisk för jag kände inte något alls! Nu däremot så molar drt hela tiden och så blöder det ju! Det vill jag helst slippa nu tack! Växtvärken får gärna stanna dock! Kommer det mer rött blod nu så ska vi åka till akuten och jag ger mig inte förrän de kollat vart blödningen kommer ifrån i så fall!

Håll modet uppe! Jag tror ert lilla frö har börjat gro där inne redan! Håller tummen!
  • Frazze
    PeeWee44 skrev 2019-06-15 10:39:28 följande:

Ååå detta blödande, min syrra blödde från v 7-17 med sin dotter som kom ut fullt frisk och fin. Ofta kan dom väl inte se vart blödningen kommer ifrån. Min gyn trodde att min kom från slemhinnan i livmodertappen. Lycka till.

Tack för att du lugnar mig lite! Jag är livrädd att drt är moderkakan som håller på att släppa el för att den ligger för utgången el nåt. Man blir så uppskrämd Jag har ju tyvärr fått lyfta sonen några gånger och han väger ju 18 kg! Försöker att låta bli, men ibland så är det oundvikligt. Han är ju så trotsig och lyssnar absolut nada!
  • Frazze
    Lilla Gs mamma skrev 2019-06-15 19:19:40 följande:

Tack för pepp, alla i tråden som svarat. Jag är så van vid misslyckade försök så det är lätt att ta ut besvikelsen i förskott. Tack för ert stöd. Jag önskar all lycka till oss alla här i tråden - vi är banne mig fighters!

Jag tog oxå ut det i förskott! Var 200% säker på att där inget var! Men ack så fel jag hade!!!! Jag hoppas du lyckas du med!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019