Maika19 skrev 2019-05-07 21:22:39 följande:
[quote=79610812][quote-nick]Maran73 skrev 2019-05-07 12:37:43 följande:[/quote-nick]
Lättad! Nyss hemkommen fr gyn, allt ser fint ut inkl slemhinnan som var 7,8 mm. Väntar bekräftelse från kliniken men kan inte se vad som skulle hindra en transfer på måndag.
Ja men guud va spännande! Du vet jag kommer följa dig:) Maran, vilken typ av mediciner har du tagit fram till nu? Vad tyckte kliniken?
Ja VERKLIGEN spännande! Det är kul att vi kan liksom ?hänga? på vägen.
Jag har bara tagit Östrogen, Progynon 2 mg x 3, lägger till Progesteron på torsdag dvs 4 dgr innan transfer. Och så börjat med gravidvitaminerna redan nu, skadar ju inte! Onödigt få ngn form av vitaminbrist just nu tänker jag. Jag tar ogärna läkemedel utan att det är motiverat, finns inget som tyder på att t ex mitt immunförsvar är extra taggat eller så (trots att jag har diabetes), TSH är på 2,7 vilket en del menar är för högt men det finns enl vad jag har läst inga övertygande evidens för att gravida/planerande behöver ha ner det under 3. Men där går meningarna isär som sagt.
Jag ska dock fråga kliniken om de tycker att jag ska ta Trombyl som ev kan förhindra havandeskapsförgiftning, men tycks inte ha någon tendens för det heller.
Så troligtvis blir det bara hormonerna.