• Maran73

Vi som planerar äggdonation 2019

pipperoni skrev 2019-12-23 16:00:18 följande:

Idag har även vi varit på RUL och fått den bästa julklappen. Allt ser bra ut och det är en tjej och en kille. God jul alla kämpar!

Så underbart! <3 Dubbel lycka, vilket är er så väl unt efter denna kamp! Visst hade väl du iaf ett tjejnamn på lut, läste jag i boken om jag minns rätt? Själv har jag alltid haft ett självklart tjejnamn, men killnamn har varit svårare av någon outgrundlig anledning. Denna gång är det precis tvärtom, så det är säkert en tjej därinne i magen, haha.
  • Maran73
    AnnaLa skrev 2019-12-25 19:28:31 följande:

Va häftigt med en av varje! Vad roligt!Vet inte hur du gjorde men jag har också testat positivt som tidigast dag 7 efter insättning av en blastocyst.

Lycka till!

Hallå där! Rullar det på?
  • Maran73
    Snurranfian skrev 2020-01-11 20:09:52 följande:

Tusen tack!!!! Ska ringa alla möjliga samtal på måndag! Tog negativt gravtest för säkerhets skull typ på dag 18 efter blasto insättning. Så detta måste isf vara att jag haft en ÄL. Alltså vi har försökt i snart 3 år utan ens ett plus!!! Aldrig haft nån cysta förr..och bara plus när jag varit gravid. Men klart jag är sjukt skeptisk. Tror ju inte direkt på mirakel!!

Håller också tummarna!
  • Maran73
    PeeWee44 skrev 2020-01-15 15:46:07 följande:

Imorgon kommer vår efterlängtade lilla prins! Han ligger fortfarande i säte/tvärläge så jag hade inte kunnat föda vaginalt.

Lycka till alla ni som fortfarande kämpar, ta mig som ett exempel på att det går om man inte ger upp. Fem år och 11 försök senare så är vi i mål!

Ååååh, lycka till och njut för fullt sedan! Så härligt! <3
  • Maran73
    PeeWee44 skrev 2020-01-16 14:51:59 följande:

Jaaaa, äntligen är han här! Vilken tur att vi hittade Olga Fertility. Utan dom skulle vi inte vara här. Helt underbart! Nu är det tredje bebisen som kommer från dom sen i höstas. Snart är du och sjuttiosjuan där också.

Jättegrattis härifrån också Peewee! Verkligen supersöt liten kille! <3

Undrar om det är jag som är näst på tur..? Bor i Kalmar nu och här sätter de igång förlossningen vecka 38+0 vid äggdonation, till skillnad mot Stockholm där jag sattes igång vecka 40+0. Fast det sa dom berodde på min diabetes och inte på äggdonationen.. Hur som helst, exakt datum bestämmer de vid nästa ultraljud den 4 februari, men det blir iaf någon gång under kalendervecka 8 alltså hmm 17-18-19 februari någonstans. Vilket är snaaaart! Hjälp.. lite spänd på hur det är att ha två små samtidigt är jag allt.. Har visserligen två barn nu också men mellan dem är det ju 20 år, haha!

Lillan/en i min mage ligger exakt på normalkurvan vilket inte är dåligt med tanke på att diabetiker brukar få ganska stora barn. Glad o tacksam för det!

Nu blev det mer babbel om mig än jag tänkt peewee! Njut för fulla muggar, det är ni värda, äntligen i mål!!! <3
  • Maran73
    PeeWee44 skrev 2020-01-17 08:12:40 följande:

Nu har vi haft vår första natt! Att man kan vara så kär i någon på så kort tid. Snacka om att allt kämpande, alla pengar och all energi vi lagt ner nu är värt allt. Han är så sjukt söt och duktig.

En månad kvar för dig! Snart är ni fem. Hur gammal är den lille nu?

Jaa visst är det helt otroligt?!? Kärlek vid första ögonkastet! Där kan man verkligen säga att gener inte har betydelse, knöt an till dottern ögonblickligen, med min genetiska son tog det något längre tid, men jag var också mycket yngre (24) och förlossningen var mycket jobbigare. Och helt grön som mamma också förstås.

Dottern fyllde två år för en knapp månad sedan. Ska bli väldigt spännande att se hur hon hanterar att bli storasyster! Och få konkurrens.. Sonen var inte lockad av lantliv på Öland så han bor kvar hos sin pappa i Stockholm. Blir ju tyvärr inte riktigt samma syskonrelation när det är så stor åldersskillnad.

Mys vidare! <3
  • Maran73

Godnatt-gnäll: det är SÅ härligt att jag börjat må jäkligt illa igen såhär på sluttampen.. not! Tur att bebbe kommer ut snart iaf! <3

• Maran73
    PeeWee44 skrev 2020-01-21 13:31:02 följande:

Han fick absolut inte tillräckligt med mat. Stackars liten, man känner sig som världens sämsta föräldrar. Igår var sjukt jobbigt mentalt, ville bara gråta, men fick träffa en fantastisk barnmorska på bb. Nu hoppas vi på en mycket nöjdare kille i kväll.

Jobbigt med en missnöjd även hemma hos er. Har ni fått någon hjälp?

Men vad konstigt, dottern föddes också på SöS och då var det (pga min diabetes) suuuuperpetigt med tillägg var tredje timme enligt schema, med ökning varje dag i en vecka. Suck! Alltså suck att det ska bero på tur eller otur att man ska få rätt info.. Men inte ska ni ha dåligt samvete för det! Är INTE ert fel.. Men lätt att säga, jag vet, man har ju dåligt samvete för ALLT nästan. Dottern var inte hungrig eller hade kolik, däremot fick hon inte tillräckligt med sömn på dagarna och var därför otroligt skrikig och gnällig framemot eftermiddag och på kvällen. Jag utgick nog omedvetet från stora sonen som bara behövde sova ett par-tre timmar på dagen som liten bebis.. iaf, hade förstås också jättedåligt samvete för det, men hur sjutton ska man VETA exakt vad som fattas dem..? Trial and error är det ju i hög grad när de är så små. Hoppas han blir gladare nu!! <3 Och tack, jag får sova.
  • Maran73
    PeeWee44 skrev 2020-01-22 14:48:55 följande:

Tack! Ja hur ska man veta... Vi hade inte samma barnmorska någon gång inne hos oss. Vi fick ett papper att fylla i när och hur mycket han fick, skulle ha 10ml per gång. Tur att vi fick träffa barnmorskan igår, hon är helt fantastisk. Ska tillbaka på fredag för ny vägning.

Vad skönt det är med en mätt bebis

Då får man sova betydligt bättre.

Ja verkligen! Sonen bara skrek första dygnet/n minns jag, amningen funkade inte alls i början och han var dålig på att suga. Till sist blev stackaren helt slapp och orkeslös och DÅ först fick han lite tillägg på nåder typ.. jäkla amningshysteri i det här landet.. Lite bättre nu dock, när han föddes för 20+ år sedan skulle det ammas till varje pris. Jag ammar gärna och helst, men självklart ska det ju vara ok att ge lite tillägg eller iaf fråga på BB hur föräldrarna vill göra med ev tillägg om bebis verkar ovanligt missnöjd. Jaja.

Vad skönt att det verkar gå bättre!
  • Maran73
    Frazze skrev 2020-01-24 08:57:17 följande:

Kan säga att det inte går någon nöd på vår klimp (klump) i alla fall! 300gr i veckan verkar han ha anammat! Ändå har han nog fått för "lite" mat enligt tabellen :-O Helt otroligt! Att växa 10cm på 8 veckor och gå upp 2 kg vart ska detta sluta??? Nu har vi även fått hem 2 nya flaskor tommee tippee anti cholic flaskor. Började med de igår och de har redan gjort underverk för vår gallskrikande son. Såååå skönt!

Vad skönt!!! Ska skriva ner namnet på flaskan om det skulle behövas, bra tips!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019