• Maran73

Vi som planerar äggdonation 2019

Lilla Gs mamma skrev 2019-10-20 15:17:29 följande:

Ja, jag ska klura lite till. Vi har 11 embryon i frysen. Alla utom ett är graderade som ettor.

Vad hade ni för bedömning på era?

Härligt att du är tillbaka och har hämtat dig lite! <3 SÅ knepigt detta med ett el två embryon.. förstår dilemmat!
  • Maran73
    Spottedrose skrev 2019-10-22 20:10:36 följande:

Jag hade återföring av 1blastosyst 16/10, nu har jag fått mensvärk..fy vad jobbigt detta är fast jag har gjort det så många gånger. Fast har bara gjort 2 äggdonationsförsök men flera ivf. Festdag 29/10.

Jag hade väldigt mycket mens/molvärk när jag ruvade på denna lilla parvel som jag väntar nu! Dock ingenting alls med storasyster under ruvningen (lustigt hur olika det kan vara med symptom mellan graviditeter) Så håller med, måste inte vara mens på gång!
  • Maran73

[quote=80000162][quote-nick]Spottedrose skrev 2019-10-31 08:42:39 följande:[/quote-nick]Odlade 6 dagar blastosyst. Testade negativt dag 14 och 15

Tråkigt att höra! Kram

• Maran73

Hallå allihopa! Inte skrivit på länge så vill mest säga hej. Här lunkar det på, varit och kollat hjärtat på bebis (pga diabetes) och det såg fint ut. Alla värden, blodtryck etc bra också. Skönt! Haft väldigt ont i rygg och säte, men det har släppt till största del denna vecka vilket är märkligt tycker jag om det nu är foglossning det beror på.. Men jag tackar och tar emot! I vecka 26 nu, det går ganska fort denna gång!

Stort GRATTIS till alla som plussat nyligen, hårt knuten tumme till ruvarna och kramar till de som fått minus på stickan. Inte kul..

77an, skönt att det bara är en därinne!

• Maran73

Härligt med så glada nyheter idag!!! Grattis alla men förstås lite extra kul med er lillebror, Frazze! <3 Myyyyys!!!

Milla91, det MÅSTE inte vara hormonnivåerna som spökar, kan vara ett litet blodkärl som är klämt eller extra påfrestat, föreliggande moderkaka (även tidigt), med mera , med mera. För mig hjälpte inga tillägg alls, slutade blöda först när moderkakan flyttat sig uppåt lite, men hade två stora blödningar till i slutet (ngt blodkärl trodde läkarna). Just saying.

• Maran73
    CrookedTail skrev 2019-11-30 06:17:28 följande:

Testet visade negativt :(

Vaffan, vi hade ju alla förutsättningar denna gången, två fina blastocyster och ändå gick det inte. Börjar tvivla på att det här nånsin kommer att gå :,(

Skit också..! Ledsen! Vet hur det känns när topp-blastocyster inte tar.. Tror inte två minus är mycket i sammanhanget, men det är ju en klen tröst förstår jag. <3
  • Maran73
    Fertilitetsresa skrev 2019-12-14 22:47:14 följande:

Jag behöver er hjälp!!

Jag ska göra FET i Helsingfors nu i veckan som kommer (18/12) och hade fått ordinationen ?Påbörja Progesteron mic 400mg x2 den 13/12? via mail.

Slarvade och läste inte på paketet min gynläkare ordinerat utan har tagit två vaggisar/dag. NU läser jag på paketet ?Lutinus progesteron 100 mg? har jag tagit för lite progesteron dessa dagar?? Men jag kan väl inte ta flera vaggisar per gång???

Hoppas ni kan hjälpa mig att reda ut detta!!

Aj då.. jo, du kan ta flera per gång, vi (eller ja, de jag har kontakt med iaf) som går på AVA clinic i Riga tar t ex 200 mg 3 ggr dagligen så det blir två vaggisar per gång. 4 per gång blir/låter ju mycket men GÅR gör det. Hoppas det inte har någon avgörande betydelse, du insåg ju detta snabbt!
  • Maran73
    Milla91 skrev 2019-12-17 12:38:23 följande:

Jag är så svullen i hela buken. Det är enda upp till brösten som det är svullet och jag känner mig så uppstoppad. Är i vecka 10 just nu och känt så här ett par veckor! Kan de va allt progesteron? Vad e eran erfarenhet? Är så obehagligt i hela magen just nu!

Fy..! Kan det vara gaser tror du? Jag var SÅ uppkörd och svullen pga gaser under båda senaste graviditeterna, med vuxna sonen minns jag faktiskt inte.. Hur som helst, m dottern pågick det länge men värst de två första trimestrarna, kunde göra riktigt ont.. denna graviditet gav det med sig helt ungefär halvvägs in (v 30 nu). Minifom/Dimetikon 200 mg 3 ggr per dag plus frekventa promenader för att hålla igång tarmsystemet är mitt bästa tips.. och det är ff a progesteronet som ställer till det vad jag förstår, vanligt även vid ?naturliga? graviditeter. Urk! Om det nu är det i ditt fall.. ?
  • Maran73
    CrookedTail skrev 2019-12-21 06:48:38 följande:

Vi har gått in i en stiltje-period nu. Riga skulle ha en diskussion med min klinik i Gbg angående resultatet efter hysteroskopin, men den sistnämnda har nu julstängt till 8/1. I Riga sa dom att de eventuellt vill sätta in en hormonspiral i 2-3 månader innan nästa försök. Den där graviditeten känns bara längre och längre bort :(

Jag var 35 när vi började försöka, nu kommer jag hinna fylla 39. Känner mig bitter och vemodig, speciellt när jag läser om alla som äntligen lyckats här i gruppen. Jag lämnar denna grupp då det blir för jobbigt att läsa helt enkelt. Stort lycka till allihop <3

Förstår dig! <3 Kram och lycka till tillbaka, hoppas hoppas att 2020 blir ert år.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019