• Solros80

Vi som planerar äggdonation 2019

Lilla Gs mamma skrev 2019-06-25 19:17:42 följande:

Ja, fy sjutton. Det är en rejäl påfrestning.

Jag vet. Väntans tider är låååånga tider. Men nu är det snart över och jag hoppas att det har varit varit mödan. Väntar på besked imorgon.
  • Solros80
    Micro skrev 2019-06-26 16:21:35 följande:

Nu är jag ruvade igen, varit i Riga (Ivf Riga) vet inte ens för viken gång i ordningen. Känner mig därför lite nere inte nervös. Har liksom tagit ut misslyckandet i förskott. Tur att jag har min fantastiska son som kom till i Riga och som hunnit bli 4 år.

Inne på vår andra donator. Har tyvärr haft 2 uteblivna missfall (missfall utan blödning pga livmoderavlossning 1 äd och en naturlig graviditet) i v 14. Hoppas på att hysto som jag gjorde i april ska göra susen, rensade ut dålig slemhinna. Nu vill jag verkligen ha ett plus även om d bara är en liten bit på vägen till ett syskon.

Fantastiskt att det går så bra för många i tråden. Fortsatt lycka till var ni än är i processen. Så skönt att sådana här trådar finns, ni är fantastiska.

Hej Micro!

Grattis till att vara ruvare igen! Hoppas verkligen att din hysto har gjort skillnad och att det blir positivt denna gång! Jag vet hur tufft och tungt det är att erfara flera misslyckanden efter varandra. Vi fick många minus innan vi lyckades till slut. Jag har dock hittills inte upplevt missfall. Kan tänka mig att det är ännu tyngre att få hopp som sedan tas ifrån en. Håller tummarna för att denna omgång lyckas!
  • Solros80
    Maran73 skrev 2019-06-26 18:58:07 följande:

Wiihoooo! Hcg ligger på 60 IE/L, vilket visserligen är lågt, men med dottern hade jag 81 på första testet och det gick ju bra. Så det ser ut som att jag är på smällen faktiskt! <3 På stickan så jag en så svag skugga att den knappt var synlig, så dagen har verkligen inneburit ångestfylld väntan. Puuuh, kan knappt tro det..!

Tack alla för stöttning och hejarop! Nu ska jag passa på och njuta innan jag börjar nojja över allt och ingenting..

Såååååå underbart Maran! Grattis grattis grattis!!!! Har tittat in många gånger idag för att få besked om hur det har gått för dig. Jag blev nästan lite orolig att det inte har gått vägen när du inte skrev nåt. Men så glad jag blir för din skull. Prova cb test imorgon så är strecket säkert tydligare. Grattis igen!!!!!!!
  • Solros80
    Micro skrev 2019-06-26 17:55:32 följande:

Tack Solros. Vill försöka vara positiv även om d är svårt. Gravid tills motsatsen är bevisad????

Just precis. Helt rätt inställning. Jag tror att det bästa man kan göra är att se till att må bra under ruvningen. Hur svårt det än är får man försöka hitta egna metoder. Oron är förstås oundviklig men man kanske kan försöka må så gott det går.
  • Solros80
    Maran73 skrev 2019-06-28 22:54:10 följande:

Tummarna hjälpte Från 60 till 180 på 49-50 timmar är helt ok. Skönt!

Så skönt att höra Maran! Hoppas att du kan luta dig tillbaka och njuta av graviditeten nu.
  • Solros80
    Milla91 skrev 2019-07-03 11:56:45 följande:

Vad härligt! Stort grattis! Hade du några tidiga symtom? 

• Solros80

Hej tjejer!!

Det händer mycket på några dagar.. Har försökt ta igen det jag missat och blir upprymd av känslor när jag läser..

SuzieZ, stort grattis till plusset!! Visst är känslan overkligt underbar. Njut, du förtjänar det!!

Maran73, vilken fantastiskt bra höjning av hcg. Jag är så glad för din skull!! Nu blir det bara några veckors skillnad mellan oss.

Sjuttiosjuan, hållar tummar och tår för att du får kontroll över blödningarna så att allt är i sin ordning inför din planerade återföring i aug!!

Milla91, jag beklagar verkligen minuset. Det är tungt, jag vet. Man får ge sig lite tid att sörja. Sen hoppas jag att du samlar kraft och kämpar vidare. De flesta i den här tråden har kämpat länge, men vi ger oss inte förrän vi är i mål. Förr eller senare är det din tur.

• Solros80
    Maran73 skrev 2019-07-05 19:05:14 följande:

Tack! Ja det var skönt att se. Känner mig inte alls gravid dock, ngn liten småkänning ngn gång ibland men mest som vanligt. Men men, det dröjde med dottern också minns jag.

Jag kände inte heller av graviditeten under de första veckorna trots att det är en tvillingraviditet, men sen slog illamåendet och kräkningarna till i sjunde vecka. Nu har jag mått illa och kräkts i flera veckor. Legrigan comp och legrigan lindrar något men jag kräks fortfarande och får bara i mig knäckebröd och sallad. Så njut så länge lugnet varar, snart smäller det för dig med :)
  • Solros80
    Frazze skrev 2019-07-06 09:02:53 följande:

Jag har ju mått dåligt och haft jätteömma bröst, annars inte känt ett smack i mahen el så. Men i förrgår var nog absolut första sparken och idag var det minst sagt protester där inne när jag satte mig och böjde mig lite framåt! Då minsann blev det rabalder där inne! ÄNTLIGEN så händer det något

Va roligt att du börjar känna av sparkar i magen Frazze! Vilken vecka är du i nu? Man känner väl inte av rörelser förrän ganska långt in i graviditeten?

Jag har inte heller känt så mycket i magen. Jag var lite uppblåst i början men nu har magen gått ner igen. Men jag oroar mig inte särskilt mycket för det. Tror att det tar ett tag till innan det börjar synas och kännas i magen.
  • Solros80
    Frazze skrev 2019-07-06 18:03:50 följande:

Jag var i mitten av v.17 när första sparken kom. Så 16 +3 på måndag börjar v.18 och nu är jag så lycklig, innan har jag känt mig rätt likgiltig faktiskt på grund av att jag inget känt. Men nu så är jag så lycklig för nu börjar bästa tiden av graviditeten

Ja men då har du kommit en bra vet. Vilken lättnad för dig att få den bekräftelsen. Jag vet att du har oroat dig en del. Hoppas att resten av graviditeten flyter på bra!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019