• Solros80

Vi som planerar äggdonation 2019

Maika19 skrev 2019-06-15 08:03:53 följande:

Hej allihopa! Jag har hållit mig borta från tråden ett tag men är nu tillbaka. Jag blev inte gravid och jag fick heller inga embryon som överlevde till blastocyster. Jag höll mig borta från tråden för jag blev så nedslagen och kände att jag skiter i detta nu. Kändes som mitt liv som jag känt det inte längre fanns. Det kändes som någon dött ifrån mig, lika tomt och definitivt som döden, ja så faktiskt kändes det. Ja hur som helst så sa kliniken att de vill göra en utredning och att de ska skicka info till mig när den är gjord. Igår fick jag svaren De två embryon som de satte in hade följande parametrar 8bl GI och 10bl GI-II , det säger mig ingenting men jag tänkte googla. Ett embryo nådde blastostadiet med följande värde 2BC men det är inte tillräckligt bra för att frysa in, tyckte de.

Min makes sperma är mycket bra så de hade goda förhoppningar på denna omgång. Min läkare har nu tveksamheter kring min livmoder tex så har den en annorlunda form det står om man ska översätta rakt av -att den är sned. !!!!???? De tycker att livmoderslemhinnan inte har den uppbyggnad som önskas. Kliniken vill göra en hystologisk undersökning samt immunologisk utredning innan de gör den andra insättningen på mig. Jag ska försöka få detta gjort denna sommar så att jag kan göra en ny FET så snart som möjligt.

Jag har inte läst om er andra under den tid jag varit borta från er men jag hoppas innerligt att ni mår bra och att ni är mycket gravida men nu är jag tillbaka:)))

Hej Maika 19! Välkommen tillbaka! Jag beklagar verkligen att det inte har gått vägen denna gång. Det är klart att man slås ner av att det man önskar mest och kämpar mest för i livet inte lyckas vad man än gör. För mig var känslan av maktlöshet mest smärtsam. Sen hittade vi ändå en utväg och det var Embryodonation. Jag är glad att du står upp igen och är redo att kämpa vidare. Ibland behöver man få sörja ett tag men nu hoppas jag att du har samlat nya krafter. Det verkar som att ni redan har hittat ett spår. Håller tummarna för att det här kan leda er fram till målet! Styrkekram
  • Solros80
    Lilla Gs mamma skrev 2019-06-15 08:40:37 följande:

Ruvardag två, bara, och där satte ?mensvärken? in. För mig är det detsamma som misslyckat försök. Hur har ni andra haft det? Önskar jag kunde sluta analysera varje känning...

Vissa känner av redan när ägget fäster så det kanske är det som känns. Det hoppas jag i alla fall.
  • Solros80
    Frazze skrev 2019-06-16 16:38:41 följande:

Så, nu vet jag varför jag blöder i alla fall. Efter ytterligare ett besök på akuten så har läkaren i alla fall kollat noga på mig. Ena kanten av moderkakan ligger över öppningen till livmodern och där finns en aktiv blödning kunde han se. Livmodertappen lång och stängd så inget farligt i alla fall. Kommer blöda ett tag till men sen förhoppningsvis så flyttar moderkakan med upp och blödningen slutar. Men vi får se! RUL om 4 v ca.

Va bra att du har fått svar nu. Man måste vara lite envis för att få den vård man har rätt till ibland. Skönt att det inte är något farligt i alla fall. Hoppas att moderkakan flyttar sig upp snabbt!
  • Solros80
    Maran73 skrev 2019-06-16 20:44:39 följande:

Hej! Usch vad tungt.. Men det låter som att du känner dig lite bättre nu? Hoppas hoppas att planerade utredningar o eventuella åtgärder kan ge något! <3

Några gravida har vi ju här, så kul! Grattis till alla fina resultat på VUL hörrni!

Solros, hoppas du kan hitta ngt som hjälper mot illamåendet, tog själv Postafen som hjälpte lite, men var sällan sådär hemskt illamående och spydde aldrig så det var hanterbart även utan mediciner. Seaband hjälpte tyvärr inte alls för mig, hoppas det för det för dig! Kram kram.

Själv sitter jag på båten till Riga i detta nu, och tittar på dottern som röjer på dansgolvet vid lekrummet. Transfer imorgon.

Ha det bra alla!

Tack så mycket Maran! Skaffade mig sea armband och postafen igår, det hjälpte inte så mycket. Har fått primperan och legrigan utskrivet idag och slapp illamåendet och kräkningar på kvällen. Hoppas att det hjälper även i fortsättningen.

Men så underbart att ni är på väg nu, imorgon är du ruvare igen. Den här gången ska det hålla hela vägen!! Håller tummar och tår!! Kram
  • Solros80
    UndrandeSökare skrev 2019-06-17 11:39:21 följande:

Synd att varken Sea band eller Postafen funkade för dig. Bra att du fick recept på Lergigan iaf. Jag vet att det har hjälpt andra kvinnor med mycket gravidillamående och kräkningar tidigare.

Tack undrade! Det var i alla fall värt ett försök.
  • Solros80
    Lilla Gs mamma skrev 2019-06-18 06:07:03 följande:

Ruvardag fyra, bara, och jag blöder. Nu bryter jag ihop ett tag.

Håller med alla föregående och håller tummarna! Hoppas att du har kontaktat kliniken och fått vägledning.
  • Solros80
    Lilla Gs mamma skrev 2019-06-18 15:14:44 följande:

Tack alla för respons och uppmuntran. Jag har kontaktat kliniken som bara säger jag ska ta samma dos och invänta testdag. Fick telefontid till läkare i morgon. Det är allt. Känns hopplöst... Blöder inte mycket, men ändå.

Skönt att det bara är lite blod och att det inte har förvarats. Tänk om det ändå var en nidblödning.. Hoppas det!
  • Solros80

Inväntar start:

På gång:

CrookedTail ET 5 aug

UndrandeSökare FET Augusti/September

Sjuttiosjuan FET 6 aug

Missne FET oktober

Solhällan FET 13 juli (om allt går som det ska)

Ruvare:

Maran73 FET 17 juni, TD 26 juni

Gravid:

Solros80, gravid med tvillingar i vecka 8+0

Barnet fött:

• Solros80
    Dosan74 skrev 2019-06-20 13:39:42 följande:

Jag fortsätter följa tråden och allas längtan, hopp och ibland förtvivlan. Idag RUL (18+6) och allt såg bra ut, en livlig liten tjej. Vi gjorde ÄD (pga min ålder) i Riga, ett försök med två tredagars embryo av god kvalité, tjock slemhinna och jag blev gravid och väntar nu ett barn. Läkaren i Riga gav oss höga odds på två (vilket han kanske inte tyckte var så lämpligt med tanke på tre tidigare snitt, men jag lyssnade på min svensk läkare) men min kropp verkar bara klara av ett barn, då jag även på naturlig väg tidigare i livet väntade två fram till v.10. Allas våra resor ser så olika ut och jag håller tummarna för alla er kämpar där ute. Jag går runt och är tacksam över denna möjlighet fanns så min och min sambos dröm kan bli verklighet i november. Trevlig midsommar!

Grattis till det fina Rul resultatet! Skönt att komma så långt. Då kan man äntligen andas ut och räkna ner dagarna.

Jobbigt det låter att förlora den ena bebisen i tionde veckan. Man har hunnit ställa sig in på två när man kommit så långt. Jag är bara i nionde veckan nu och har lyckats intala mig att det finns många fördelar med två, även om graviditeten, förlossningen och spädbarnstiden kan vara svår. Det skulle vara jobbigt att ställa om nu, även om målet från början var ett barn.
  • Solros80
    kiablo skrev 2019-06-22 17:46:21 följande:

Hejsan Har inte skrivit något tidigare men läst allt ni skrivit. jag gjorde min första äd den 7 juni och igår exakt 2 veckor senare tog jag ett test.

Kan jag verkligen ha en sån tur?!? ????

Javisst kan man det.. Stort grattis till dig!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019