• Lilly2013

Vi som planerar äggdonation 2019

Nu e det tyvärr slut för denna gången, det var som jag befarade, det hade slutar utvecklas.

• Lilly2013
    PeeWee44 skrev 2019-10-04 10:36:39 följande:

Varma kramar. Bryt ihop, läk och kämpa vidare när kropp och själ orkar. Ge inte upp, du blev gravid så du är ett steg närmare. <3

Tack snälla. Just nu känns det nästan som jag inte orkar bry mig. Stänger av för tillfället. Hoppas att det snabbt e över så jag kan börja om. Ja första gången på 4 år jag är gravid
  • Lilly2013
    CrookedTail skrev 2019-10-04 10:43:54 följande:

Nää, fy vad tråkigt och orättvist! Och så onödigt att behöva gå så länge innan man får besked. :( Lider med dig!

Ja men på ett sätt e jag ändå glad att jag blev gravid för började tvivla på att jag ens kunde. Tack
  • Lilly2013
    pipperoni skrev 2019-10-04 10:47:16 följande:

[quote=79940803][quote-nick]Lilly2013 skrev 2019-10-04 10:28:52 följande:[/quote-nick]Nu e det tyvärr slut för denna gången, det var som jag befarade, det hade slutar utvecklas.[/

Åh nej, vad tråkigt att höra... Stor kram.

Tack
  • Lilly2013
    Frazze skrev 2019-10-05 07:33:22 följande:

Åh nej! Jag beklagar verkligen Jag fattar inte hur det kan gå så lätt för vissa och ska vara så svårt för andra!? Mitt första försök år 2015 slutade ju i mf i v. 7. Sen blev jag ju gravid naturligt och denna gången tog det sig på första försöket på äd! Vart är det du går? Stor styrkekram från mig!

Nä det verkar ju helt hopplöst ibland. Detta var mitt 8 missfall. Fast första med ÄD.

Tack snälla
  • Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2019-10-05 10:00:09 följande:

Det var tråkigt att höra att det inte gick bra

Prata med Dr Lakutin på Avaclinic i Riga vad han föreslår inför nästa försök. Eftersom du har råkat ut för detta tidigare med embryon som slutat utvecklas, och eftersom din man hade så väldigt hög halt av fragmentering på sina spermier (40%), så skulle jag rekommendera att ni gör PGS på era 6 kvarvarande blastos i frysen i Riga.

Då rensar man bort alla embryon som är onormala kromosommässigt. För de onormala embryona brukar resultera i missfall. Genom att göra PGS kan man utesluta kromosomfel som orsak till missfall och får man ändå missfall med PGSade embryon så vet man att man behöver mer hjälp tex mer immunhjälp. Men du kan ju testa att höja kortisondosen ännu mer inför nästa försök (högre än 16mg) och ta ännu fler(tätare) intralipiddropp. Alternativt att man kan göra en immunutredning på Life clinic i Aten.

Tack

De har tagit bort alla fragmenterad spermier så det beror inte på det. Läkaren på Ava avrådde oss att göra PGS.

Jag fick inget vidare förtroende för läkaren i Aten när jag pratade med honom.

Vi får se vad e säger på kliniken, har fullt förtroende för dom. Skulle jag ändra nått så är det i framtiden att åka till St Petersburg.
  • Lilly2013
    Frazze skrev 2019-10-06 09:36:57 följande:

Ja men jippiiii! Verkar inte bättre än att jag fått Hepatos el graviditetsklåda! Började klia i ena handflatan igår kväll. Har kliat lite överallt innan, men har inte tänkt på det så då det inte vart händer el fötter. Tur man ska till BM imorgon, då får de ta prover och kolla upp detta! Suck!

Usch.. vilken grej., finns det hjälp för detta??
  • Lilly2013
    Lillivanilli skrev 2019-10-06 11:46:53 följande:

Vill bara upplysa att om spermatestet visar grava avvikelser som dna fragmentering och många med fel morfologi, så går det visst att använda era mäns spermier vid ÄD. Min man hade 97% avvikelser på sina, alltså endast TRE % normala har fungerat utmärkt.! Så om peny eller ava clinik Riga avråder byt klinik!! Det handlar om kompetens och skickliga biologer i labbet!!

Ava clinik avråder absolut inte. Dexanvönde Macs metoden och fi fick för första gången blastos
  • Lilly2013
    PeeWee44 skrev 2019-10-06 16:59:42 följande:

Jag håller med dig! Embryot/embryona fryses in så sent när pgs görs så kvalitén blir skörare. Skulle aldrig göra det om man får många embryon på dag fem.

De avrådde oss i Riga. Tyckte att donatorn var så pass ung och vi hade ju gjort kromosom utredning innan utan anmärkning
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019