CrookedTail skrev 2019-12-01 09:20:28 följande:
Inför andra försöket gjorde vi några tester (Lupus anticoagulant, Cardiolipin antibodies och Homocysteine), men då resultatet var normalt blev medicineringen densamma som vid första försöket. Ska ta HCG blodprov imorgon och därefter kontakta kliniken för att höra hur vi gör nästa gång. Har 7 embryon kvar i frysen nu.
Jag är en novis, vad är ERA och varför gör man det?
Fy va tråkigt att höra!
Era är ju ett test av livmoderslemhinnan för att hitta rätt tid då man har sitt implantationsfönster.
Jag fick också erbjudande att göra det, men ville inte vänta då det i sig kräver en egen cykel...( lite stressad;))
För mig tog det sig på tredje försöket ( 5 te blaston) med dottern.
Nu andra gången var var de tredje insättningen.( första ett missfall) däremot så var det ju många fler uppstartade förösk som fick avbrytas.
Fick ju ny donator under den processen. Valde efter missfallet att göra pgs. Och det visade sig att
Första donatorn som Bara fivk 3 blastos inte hade en enda godkänd, utan kromosom avvikelse på alla. Fivk ny donator på garanti. 7 blastos där bara två var ok. Vill inte säga att det är något fel på dina blastos, eller skrämma dig, oftast är de nog bra.( Kliniken var jätteförvånade över det dåliga resultatet) Specielt då jag tom hade donerade spermier..
Men det KAN ju även finnas fel på donerade celler..
Trots att de ser helt ok ( var toppkvalitet på 6 av mina 7) morfologiskt så kan det vara ngt genetiskt fel..
Sen finns det ju andra problem med pgs som att de embryona inte alltid klarar att tinas upp.. men det var min stressade sida som valde pgs den här omgången. Och hade jag inte gjort det hade det nog blivit ett antal försök till innan rätt blasto dök upp...
Ville bara säga att tyvärr är
Det ju tusen saker som ska klaffa, både med ägg spermier å livmoder... så förösk fundera på vad som känns som rätt väg med medicinering ovh tester för dig. Så hoppas jag det rätta embryot fastnar till slut!