5:e missfallet på 1,5 år - 7:e totalt
Hej,
Jag har två barn sedan tidigare men har nu fått 5 missfall på raken. 1 kemisk, två v 7, ett MA v 14 och nu en ofostrig v 7 som ska bekräftas nästa vecka.
Gjort en ?utredning? - test AMH (4.5) samt spolning av livmoder. Svaret är att jag är frisk och det kan ta tid när man är gammal som jag, fyller snart 38 år och har försökt sedan jag fyllde 36.
Kämpa på bara *tumme upp*
Vad kan jag göra? Har progesteron och trombyl utskriven av annan läkare och äter Levxin. TSH reglerad, senast var det 1.2.
Hur många missfall måste man ha innan något är fel? 10? 15? Eller är jag helt enkelt för gammal?
Lite ledsen nu...
Jag och min man har haft 6 missfall och vår svenska missfallsutredning visade inget, för de tog för få prover, inte ens ett spermaprov fick min man göra.
Så efter 4e missfallet hittade jag Atentråden. Vi reste dit och fick en mycket bättre utredning än den i Sverige. Den visade att jag har en koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Trombyl, Fragmin, kortison och intralipiddropp. Men tyvärr missfall ändå (nr 5), vi har sen varit i Riga och London och sökt mer hjälp där.
Tråden heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".Tråden är mycket aktiv fortfarande (startade 2012) och du är välkommen att komma dit om du vill.
Jag kan också rekommendera boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer . Säljs på Bokus för 299kr.
Samt sidan www.fertilitetsguiden.com
Men om Trombyl och Progesteron inte hjälper för dig, så kom och presentera dig i Atentråden så får du mer hjälp där.