Estrella81 skrev 2018-10-18 17:40:24 följande:
Stort tack ni som har svarat!
Det känns som ett för stort steg att ta oss utomlands för att hitta rätt vård - det är lite av en bonus med ett tredje barn.
Men blodtestet var ett jättebra tips, det ska jag absolut göra! Finns det andra tester som man kan ta som läkarna missar?
Jag har gjort werlabs fertilitetstest utan anmärkning.
Om du kan tänka dig att vända dig utomlands så skulle jag rekommendera hysto med implantationssnitt hos IvfSerum. Då städas livmodern från ev död vävnad och annat som kan finnas därinne efter tidigare förlossningar och missfall. Död vävnad i livmodern kan kan vara orsaken till att man får missfall. Googla på ivfserum hysto för mer info.
IvfSerum gör också Sperm dna fragmentationstest som är mycket bättre än det bästa spermietestet i Sverige. (Det bästa i Sverige heter Spermieanalys mwd Morfologi, morfologin är den viktigaste delen, men även spermier som SER normala ut i mikroskåp kan ha dnafel och då blir det missfall, så är det för oss).
Annars är det enda som finns kvar i Sverige att testa, är isåfall att kontakta barnmorskan Marie på Fertilitetplus i Stockholm. Hon gör nån "light immunutredning" och har en läkare som hon samarbetar med som kan skriva ut Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipiddropp.
Det är INTE samma sak som det som görs i London, Aten och USA, men det är nåt du kan testa OM du absolut inte kan tänka dig att göra en riktig immunutredning utomlands.
Gör man utredning utomlands skickas blodproverna till ett speciallabb i USA för analys, det görs INTE om man gör utredning hos IvfFalun eller Fertilitetplus. Skillnaden är också att i Sverige får man standardiserad behandling medan utomlands får man individuell behandling.
Annars finns också alternativet äggdonation ifall du tror äggen är för gamla.