• Estrella81

5:e missfallet på 1,5 år - 7:e totalt

Hej,

Jag har två barn sedan tidigare men har nu fått 5 missfall på raken. 1 kemisk, två v 7, ett MA v 14 och nu en ofostrig v 7 som ska bekräftas nästa vecka.

Gjort en ?utredning? - test AMH (4.5) samt spolning av livmoder. Svaret är att jag är frisk och det kan ta tid när man är gammal som jag, fyller snart 38 år och har försökt sedan jag fyllde 36.

Kämpa på bara *tumme upp*

Vad kan jag göra? Har progesteron och trombyl utskriven av annan läkare och äter Levxin. TSH reglerad, senast var det 1.2.

Hur många missfall måste man ha innan något är fel? 10? 15? Eller är jag helt enkelt för gammal?

Lite ledsen nu...

• Svar på tråden 5:e missfallet på 1,5 år - 7:e totalt
  • Estrella81

Stort tack ni som har svarat!

Det känns som ett för stort steg att ta oss utomlands för att hitta rätt vård - det är lite av en bonus med ett tredje barn.

Men blodtestet var ett jättebra tips, det ska jag absolut göra! Finns det andra tester som man kan ta som läkarna missar?

Jag har gjort werlabs fertilitetstest utan anmärkning.

• Estrella81
    UndrandeSökare skrev 2018-10-19 08:23:35 följande:

Du kan mäta ditt Prolaktin som separat prov genom Blodkollen.se (ett företag som fungerar på samma sätt som Werlabs, men deras provställen kan finnas på andra ställen är Werlabs).

CD21 är den 21a dagen sen mensen började.

Tack, det ska jag göra.

Jag har tidigare testat Prolaktin på cd 3 (värde 140), men det är alltså cd 21 som gäller? Jag skulle även vilja testa progesteron på cd 21, har inte gjort detta ännu.
Svar på tråden 5:e missfallet på 1,5 år - 7:e totalt