Inlägg från: Anonym (Rannsakat oss själva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rannsakat oss själva)

När sanningen kommer fram

Hur kom det fram?

Min mans älskarinna ringde upp mig. Ljög dock om detaljer, vilket visar vilket ego hon är. Det visade sig att anledningen till samtalet var att förstöra, eftersom min man drog sig undan henne och blev ?onåbar?. Förstår varför hon fortfarande är singel.

Min man och jag har pratat och pratat om vad som ledde fram till otrohetsaffären, varför han hakade på hennes flirtande och anledningen till varför han valde att avsluta. Han har ett extremt bekräftelsebehov och har alltid varit otrogen i tidigare relationer. Älskarinnorna har han bara haft för att få kickar. Hade det räckt med de härliga smsen som skickades till honom hade han sluppit ha sex (detta är det som min man sagt), att han har haft sex med älskarinnan i vårt äktenskap berodde på att han kände sig tvungen för att få sms. Avslutet med älskarinnan var då han efter en tid insåg att de var för olika och hon ställde krav på att bli tillsammans med henne istället. Det ville ju inte han, eftersom han bara ville ha en kvinna som gjorde allt för honom, BEKRÄFTELSE!!!!

Han har älskat mig hela tiden, säger han. Han kan inte förstå hur han har kunnat svika mig så. Vi har gått i parterapi ett par gånger, jag har varit hos psykolog och han har varit hos terapeut som hjälpt honom att förstå sig själv.

Nu är det ett tag sedan detta uppdagades och vi har det lika bra i äktenskapet som före. Otroheten berodde på hans personliga problem och inte mina eller vårt äktenskap. Vi har alltid haft bra kommunikation, sex, humor och vi är bästa vänner. Förutom hans bekräftelsebehov, som han jobbar med, har vi det fantastiskt.

Kommer det fram en gång till att han varit otrogen, går jag utan att ens höra någon snyftförklaring från honom. Detta vet han om. Jag har blivit starkare och om han sviker mig igen klarar jag mig bättre utan honom.

Svar på tråden När sanningen kommer fram