När sanningen kommer fram
Vad hände när sanningen kom fram?
Jag flippade och drog hemifrån några dagar tills jag lugnat mig tillräckligt för att inte ställa till några dramer inför barnen. Sen var jag tyvärr extremt jävla korkad och naiv som gick på hennes skådespeleri och fejkad ånger och gav henne en andra chans, främst för ungarnas skull. Några månader senare kom det fram att hon fortsatt vara otrogen och då fanns det inget mer att prata om. Det vart en skilsmässa.
Som andra nämnt här så gjorde hon precis som vanligt, skyllde allt på mig och betedde sig som att det var jag som betett mig illa inte hon. Hon inledde också någon slags smutskastningskampanj mot mig för att försöka få sig själv att framstå som offer.
Tog ett tag att läka men nåt år senare träffade jag en ny partner som jag lever med idag.
Har det förändrat mig?
Ja, jag fick inga problem med tilliten för andra människor (vet att många får det) men jag blev mycket mer krass och realistisk i hur jag ser på människor. Min naiva inställning till förhållanden och att lita blint på den man älskar försvann och kommer aldrig mer tillbaka. Idag har jag en mer realistisk bild av människor och relationer, jag utgår inte från att de kommer svika, men jag inser att det kan hända vem som helst. Att även den man litar må mest i världen kan svika.
Där jag tidigare inte ens tänkte tanken på att det kunde hända så tänker jag nu, har jag tur så händer det inte igen, har jag otur så händer det igen och det finns inget jag kan göra åt det. Händer det så händer det.
Där jag tidigare tänkte, hon skulle aldrig kunna göra så, tänker jag nu, jo även hon skulle kunna göra så men vi får hoppas på att det inte händer.
Jag lärde mig också att aldrig ge en svikare en andra chans, risken är väldigt stor att man får ångra det. Det misstaget kommer jag garanterat aldrig göra igen.