• DoriaP

Försöker bli gravid med 1a barnet

Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-27 12:57:59 följande:
    Spännande! Håller tummar och tår :)

Jag har fortfarande mensvärk, men ingen mens ännu. Jag ska testa på fredag om mensen håller sig borta. Då har det gått 15 dagar sen ägglossning.

Tycker det är lite svårt att räkna Bim. Har enligt min cykel på 31 dagar bim i söndags, men om jag ska räkna från ägglossning så är det på torsdag. Så avvaktar och ser...
    Jag plussade just.....på två tester.
    Men känns som om mensen är på väg vilken sekund som helst. Mensvärk och den där känslan som är så välbekant.

Vet inte om jag vågar tro på att jag är gravid, BIM i morgon så kanske dyker mensen upp ändå.
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-27 18:43:06 följande:

Åååååh jag håller alla tummar och tår!!! :)

Ett försiktigt (stort) grattis! <3

Så himla glad för din skull! Jag hoppas och tror att mensen håller sig borta!

Stor kram!!

Ett försiktigt tack tillbaka. Känns fortfarande lite som en skämt.

Jag håller tummarna att du också plussar!!
  • DoriaP
    oshark skrev 2018-11-27 19:39:20 följande:

Gud, grattis!!!

Tack. Är fortfarande lite chockad och vet inte om jag vågar tro på det !!
  • DoriaP
    dalkulla89 skrev 2018-11-27 21:33:28 följande:

Grattis!! :D Har för mig jag läste på ett test eller nån annanstans att ett plus (oavsett tidigt) är ganska säkert, men förstår att du vill vara 110% säker. Håller också tummarna men vågar mig ändå på grattiset :)

Har nu testat med tre olika tester, haha. Men vågar ändå inte riktigt tro på det.

Tack snälla!!
  • DoriaP
    piffan87 skrev 2018-11-27 22:50:55 följande:

Men åh, det är din tur nu!!! Stort stort grattis <3

Känns fortfarande som en skämt eller nåt. BIM i dag eller i morgon enligt apparna så känns som om mensen ändå ska komma.

Tack snälla !!
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-28 06:47:01 följande:

Ja dagarna har verkligen en förmåga att gå långsamt då! :)

Jag har BIM imorgon. Var dum nog att ta ett tidigt test igår som var supernegativt. Idag vaknade jag med PMS och ilska i kroppen. Det känns som att mensen ska komma hela tiden. Den har den inte dykt upp än, men kommer väl här under dagen.

Kram på dig!

Jag håller tummarna att dina hormoner inte hunnit komma upp i nivå ännu !!

Vad testade du med ??
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-28 07:16:11 följande:

Tack! <3

Jag testade med CB early. Men du vet den där hopplöshetskänslan man känner, den är så jobbig. Det känns dock väldigt skönt att säga det till någon som vet hur det känns!

Hur mår du idag? Har du vant dig vid tanken på att du plussade igår? :)

Den känner jag igen alltför väl. Det är som att dra ner en svart gardin över allt. Så sjukt jobbigt !!

Nej det har jag inte, mens/motvärk i dag så jag bara väntar på att mensen ska komma och skratta mig i ansiktet.

Stor kram !!
  • DoriaP
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-28 07:44:40 följande:

Åh vad roligt, stooort grattis!! <3

Tack snälla......tror inte riktigt på det. Känns som om verkligheten ska komma ikapp.
  • DoriaP
    piffan87 skrev 2018-11-28 12:41:56 följande:

Förstår det, måste vara väldigt overkligt men det är din tur nu!! Inte mer än rätt:) har du känt något annorlunda gentemot andra ggr?

Tack snälla du !!

Knappt känt av något denna gången alls. Blev i slutet av förra veckan väldigt gasig i magen, något som håller i sig än. Sen två dagar innan BIM så fick jag mensvärk, därför jag testade. Ville hinna före med ett negativt test innan mensen kom. Men annars ingenting alls. Tidigare har jag ju upplevt molvärk i äggstockarna från ÄL fram till BIM typ, haft betydligt fler symtom andra gånger än denna.

Väntar fortfarande på mensen för det känns som om den ska komma vilken sekund som helst och spräcka bubblan.

Kram !!
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-30 14:23:23 följande:

Mensen två dagar sen så tog ett test. Negativt som vanligt. Bara invänta mensen och ta nya tag, igen. Tänk att det ska vara så sjukt påfrestande psykiskt det här med att skaffa barn. :(

Men men bara rycka upp sig och invänta först mensen och sen ägglossningen igen. <3

Men så elakt av den att inte dyka upp och ge dig hopp !!

Ja vem hade kunnat ana att det skulle vara så, sällan man läser eller här någon prata om det. Trodde länge jag var ensam i min ångest och förtvivlan.

Skickar en stor kram !!
  • DoriaP
    lillagullefjun skrev 2018-11-30 17:47:54 följande:

Första gången jag äl-testar som sagt var, vill gärna ha råd och input! Ska jag tolka detta som positivt?

Bild på flera, dag för dag, det översta är alltså samma som här ovan.

Ja mys på !! :).
  • DoriaP
    rosagnu skrev 2018-12-01 00:08:53 följande:

Hej, vill gärna titta in här :) tycker att det är så fint att få följa så många mot samma mål. Jag är 25 och vi har äntligen beslutat oss för att börja försöka. Går in i detta med en väldig oro, har djupa depressioner och stark ångestproblematik i hasorna med tillhörande mediciner. Börjat må bättre och längtar så oändligt efter en liten knodd. Har så fint stöd från man och familj och vården så det kommer väl gå bra, men oron finns där över hur allt ska gå, är det nån som har samma bakgrund som mig här?

Hoppa så att få ett plus till jul :)

Yes här har du en till med depreession i bagaget och ångest som tillhör vardagen. Slutade med alla mediciner för över ett år sedan då jag inte fick äta dem om vi ville bli gravida.

Lycka till med allt !!
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-03 19:30:21 följande:

Härligt att du fick en glad gubbe! :)

Vi är på försök 9 eller 10. Ringde gyn idag och sa hur länge vi hade försökt. Hon svarade, ja men det är ju ingenting!! Jag sa att för dig kanske det inte är det, men jag är över 35 och jag vill komma och prata. Hon sa att det var kö till fertilitetsutredning, finns inte tid förrän i mars-april. Då svarade jag bra, blir vi gravida innan är det toppen, blir vi inte det så står vi i kö för tid. Så nu är vi uppskrivna på kölistan iallafall! :)

Förstår inte varför man inte bara kan få bli tagen på allvar direkt...

Det står ju när man läser att efter ett år kan man be om hjälp, men är man över 35 kan man be om hjälp tidigare.

Nu ska jag bara berätta för sambon haha! Han är med på det, men vi får se vad han säger när jag ställt oss i kö. När det blir verklighet så att säga :)

Ja skönt att det går mot jul! Jag har kommit igång med träning och kost. Min kropp och själ mår bättre av det så känns bra att ha det att fokusera på istället för att räkna dagar!

Nu blev det väldigt långt.....

Stor kram till dig och mys loss ordentligt! <3

Så dåligt av dem !! Bra att du stod på dig !! Tragiskt att man inte ska bli tagen på allvar i något som betyder så mkt. Kram !!
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-04 18:02:27 följande:

Ja verkligen dåligt och det är ju inte lätt att ringa heller. Det är ju faktiskt ganska jobbigt att be om hjälp och erkänna att det är svårt! Känns skönt att det är gjort nu iallafall 

Hur mår du idag?

Kram!

Precis, det kräver ju en hel del av en !! Hoppas ni kan få någon vettig hjälp nu.

Det är sådär, jag misstänker att jag kanske kan ha ett utomkveds men måste vänta 2-3 veckor till innan jag får komma på gyn och kolla. Långa veckor där jag inte alls kan njuta av det. Pendlar mellan att vara ledsen, uppgiven och rädd.

Kram.
  • DoriaP
    Anonym 67 skrev 2018-12-04 22:17:06 följande:

Nej men fy DoriaP, varför tror du detta - hoppas innerligt att allt är som det ska <3

piffan87 skrev 2018-12-04 22:42:16 följande:

Neeej varför tror du det? 

Jag har haft ganska rejäl molvärk i helgen men enbart på höger sida, ner mot benet och bak mot ryggen. Hade det varit på bägge sidor hade jag inte varit lite orolig. Sen när jag ligger i vissa ställningar kan jag känna hur det trycker runt höger äggstock/ledare. Är på den sidan som jag tror släppte ägget och samma sida som jag har haft problem med gulkroppscystor på. Gyn säger att det är för tidgt för att känna något, men har läst här om folk som kände av sitt väldigt tidigt.

Ska på inskrivningssamtal i morgon hos barnmorskan men hon kan vad jag förstår inte säga något ännu. Vill ju njuta och vara glad men är svårt när det kanske är över på två veckor eller liknande. Önskar bara det fanns ett test som visade bu eller bä iallafall.
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-05 11:20:18 följande:

Men åh stackars dig! Förstår att det måste vara mycket känslor du har just nu. Hoppas verkligen att det inte är så <3

Har du ont och så eller vad gör att du misstänker utomkveds?

Kram

Jo har haft mkt ensidig smärta på höger sida :(.
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-05 11:20:18 följande:

Men åh stackars dig! Förstår att det måste vara mycket känslor du har just nu. Hoppas verkligen att det inte är så <3

Har du ont och så eller vad gör att du misstänker utomkveds?

Kram

Jo har haft mkt ensidig smärta på höger sida :(.
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-05 12:57:02 följande:

Jag hoppas att det är normalt och inte visar på utomkveds. Håller alla mina tummar och tår! Stor kram!!

Kram !!
  • DoriaP
    piffan87 skrev 2018-12-05 23:04:24 följande:

Åh nej, jag håller verkligen alla tummar jag kan för att det inte ska vara så.. Usch förstår verkligen att du är orolig när det gör ont och det är klart man läser på. Hoppas innerligt att ditt möte med barnmorska går bra imorgon <3

Jag bröt ihop hos henne. Allt prat om möten i framtiden osv när jag inte ens vet om jag kommer gå förbi nästa vecka. Ska få komma till gyn torsdag eller fredag, men känner att smärtan har bytt karaktär och nu har jag en punkt som gör ont när jag lutar mig framåt. Känner mig så ledsen och uppgiven, när man få lyckas bli gravid så blir det inte rätt då heller. Känner för att lägga ner allt och glömma allt vad barn heter.

Tack för dina fina ord !!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet