Försöker bli gravid med 1a barnet
Jag hoppas att din ägglossning kommer! Vad är det för cystor?
Ja hållet tummarna att vi båda får kläcka lite ägg snart !!
Jag hoppas att din ägglossning kommer! Vad är det för cystor?
Haha eller hur?! Jag blir tokig av att tro att om vi gör det en gång till idag så kanske det funkar.. Lagom slut efter dessa dagar
Låter smart, tänker lite liknande. Finns en fertilitetsklinik 10 min bort från oss och sen kvinnoklinken som också är ganska nära. Ska försöka läsa på för att få lite rekommendationer om vilken som är bäst.. Vill ju gärna känna mig trygg och tagen på allvar när man går dit. Har hört att många får slåss för att få igenom alla tester etc..
Håller tummarna att du får positivt utslag på ÄL testerna imorgon!
Hej på er.
Jag vart ju och gjorde ännu ett blodprov imorses, och läkaren ringde nyss upp. Hcg hade ökat från i fredags från 260-398. Läkaren sa att det var för lågt så det kan inte vara någon normal graviditet. Men av vad jag läst på nätet så har jag fått en annan uppfattning. Typ att en 35 % ökning på 48 timmar kan vara normalt med. Men hon sa nej till det, det ska dubblas efter två dygn. Så jag ska dit igen på onsdag och ta nytt blodprov och få en till vul.
Denna läkare tror på utomkveds eller missfall sa hon så därför måste det följas vidare. Smärtan är ju mer som molande värk nu igen, plus jag har inte blött sen igår.
Oj oj jag vet inte vad jag ska tro eller göra. Någon annan som varit med om hcg stigning 260-398 på tre dagar? Och ändå att det blivit en graviditet som suttit på rätt plats då alltså och klarat sig?
Jag hoppas så att dom ser något på onsdag. Så att man bara får ett svar.
Håller med, tycker också tempningen har hjälpt. Är bara inne på 2:a månaden men har ändå fått en stegring 2-3 dagar efter jag fått utslag på ÄL-tester. Känns skönt att få det bekräftat
Åh vad skönt att det kändes bra! Jag håller tummarna för att det blir glädjetårar i slutet av månaden :)
Ja jag testar klockan 14 varje dag. Mina jobbkompisar undrar nog vad jag håller på med när jag tar med väska till toan samma tid varje dag och sen kommer ut med dyster min haha! Jag ska börja tempa, har köpt NC app och temp. Hoppas att det hjälper. Jag har alla andra symtom på ägglossning, magont, flytningar osv så jag tror att jag har det iaf.
Det är så skönt att gå in här och ha någon att prata med allt det här om, det är inte så lätt för killen att fatta allt jag försöker prata om :)
Hoppas du får en bra dag och att det blir en liten bäbis för dig snart!
Kram!
Om tempen är över CL och du sovit normalt ska ägget ha släppt. Men appar sätter ju inte ut ÄL förrän efter tre förhöjda temperaturer eftersom man kan ju fluktuera lite. Så enda rådet är tyvärr att vänta tills imorn och se då! Men ja, över lag så har tempen ökat har ägget släppt (om man sovit och tempat normalt och då är det ofta för sent.)
Haha exakt, allt för att lyckas! :D
Ja det räcker med att en är crazy!!
Idag är jag helt ofokuserad, har så svårt att jobba, mest bara lust att gå hem! :)
Kram
CL är cover line eller baslinje
ÄL-testerna visar ju att ÄL är på g och tempen att det skett. Så ÄL-testerna kan du använda för att veta att det är dags att öka på liggandet och tempökningen bekräftar sen att du kan sluta ligga haha
Om du fortfarande får positiva ÄL-test skulle jag tänka att jag sovit dåligt och det är därför tempen är hög. Men det ska ju också röra sig om en minst 0,3 gradig höjning och det är det sällan jag får bara på dålig sömn.
Jag fick äntligen positivt på ägglossningstestet idag! :) Första gången det visat något . Hade en dålig arbetsdag, men testet gjorde mig glad!
Ni får mysa på, hoppas att det tar sig!! :)
När har BIM?
Kram till dig!