• DoriaP

Försöker bli gravid med 1a barnet

piffan87 skrev 2018-11-20 18:53:30 följande:

Usch jag med!! Hela dagen började med oro och stress. Önskar jag kunde spola fram 5 dagar och bara ta mig igenom allt direkt och sen bara få ringa den där fertilitetskliniken istället. Gjorde ju inte saken bättre när en kompis informerade om att hon väntar sitt första barn. EN TILL! Varför kan de inte få bli vår tur nu? Nu är jag helt säker på att de inte funka denna gång heller.. Varför skulle de när de inte funkat en enda gång tidigare? Med alla ägglossningstester och knep man nu använt sig av! Usch va ledsen och slut man blir..  (förlåt för att så deppigt inlägg)...

Ja varför ska det vara så svårt?? Känns som om man försöker göra allt rätt och så ändå står man där med tårar i ögonen i slutet av månaden.

Går förbi gravida kvinnor eller mammor med barn varje dag på praktiken och det hugger till varje gång.

Kram.
  • DoriaP
    piffan87 skrev 2018-11-20 20:54:50 följande:
    Men jag fattar inte, det måste ju vara något fel? Andra blir ju gravida efter 1-3 försök. Det verkar bara vara att stoppa in den så funkar det. Oavsett tidpunkt. Själv ligger man ju slut sig själv när man väl fått plusset på ägglossningstesterna. Jag vill knappt ha sex de andra dagarna längre, de har tappat sin charm. Och jag vet att man borde ta en paus då, men den där pausen kan ju bara fara och flyga. Hur ska man nånsin få sinnesro förrän man vet att det funkar?! 

Vi är inne på försök 7 nu (med 4 dagar kvar till BIM). Usch säger jag bara.. Jag trodde detta skulle vara en tid att se fram emot men jag känner mig enbart utan hopp. Ska ni ta hjälp snart? 
    En av mina vänner hade sex endast EN gång och sen var de gravida, en annan fyra. Självklart är jag så himla glad för deras skull, men man oroar ju sig. Jag är ju inte ung längre och blir äldre för varje dag.

Svarar på ditt andra här också ;). Har varit utan piller sen förra hösten, började köra med ÄL-tester i början av sommaren. I början var det kul att testa och försöka pricka rätt, nu not so much. Orkade/hade inte lusten att försöka alla fertila dagar denna månad. Så jag förstår känslan att inte orka.

Tråkigt ni är i samma sits, men det är skönt att ha någon att "surra" med som förstår vad allt handlar om.
  • DoriaP
    piffan87 skrev 2018-11-20 21:53:57 följande:
    Ja de är klart att man vill glädjas med dem men ibland vill jag också avskärma mig från dem..

Tänker ni ta hjälp successivt? Jag började med äl-tester i augusti, har fått utslag varje månad men de verkar ju tyvärr inte hjälpa.. Känner igen mig så väl i din känsla. Första gången jag fick glad gubbe på äl-testet fotograferade jag det till och med. Jag kände mig stolt.. Nu tycker jag bara att det är jobbigt att köpa fler. Samtidigt vill man ju inte sluta heller..

Ja de oerhört skönt att denna tråd finns och att vi får vara några som förstår varandra <3
    Jag hade lätt kunnat göra alla undersökningar NU !! Men man måste ju vänta i minst ett år med aktivt försökande här där vi bor, plus att det verkar vara svårt att komma för ändå. Vore så himla skönt att veta om det finns något fel eller inte.
    Jag hade ju två gulkroppcystor som sprack förra hösten och när jag var in den andra gången så mumlade läkaren något om "väldigt tunn hinna" så jag antar jag kanske har för tunn livmoderslemhinna för att det ska gå.

Nä precis man vill ju som veta när ÄL är ungefär i alla fall så man har en lite större chans. Men allt börjar kännas som en tvång, sex, tester. Jag har tom 4 olika appar, helt galet men svårt att sluta.

Kram.
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-21 06:55:01 följande:
    Hahaha jag var lite trött på allt igår, eller astrött på allt! Härligt att jag kan få dig att skratta mitt i allt tungt! Ibland måste man bara få säga exakt vad man känner och hur mycket jag än skulle förklara för henne så skulle hon inte fatta. Hon blev typ gravid direkt!

Jag håller så tummarna för att vi alla får plussa snart och får vår julklapp! Vågar inte hoppas som sagt, men drömma kan man ju :)

Idag har jag en bättre dag än så länge, jag hoppas så mycket att du får det också! <3
    Ja verkligen skönt att ha någon att skratta med som förstår !! Glad.
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-21 13:15:44 följande:
    Hahaha så lite! :)

Jag har haft ont i nedre delen av magen konstant typ sen ägglossning på ett sätt jag inte brukar ha, men försöker tänka att det nog är mensen som är på G. Har också känt mig orolig i kroppen på ett sätt som är nytt, men försöker tänka att det är nog att det också är PMS. Vågar inte önska, drömma eller hoppas. :)

Hoppas att dina icke-symtom och mina PMS-symtom är ett plus för oss!!

Min kompis (inte hon som är gravid) kom och överraskade mig på jobbet idag och bjöd iväg mig på lunch. Hon kunde inte ha prickat in det bättre. Så skönt att komma iväg och lindra tankarna lite!

Hoppas du har en skön dag! <3
    piffan87 skrev 2018-11-21 12:10:41 följande:
    Hahaha ja tack för att du får oss skratta! Det behöver vi :) Nej man kan ju inte förstå förrän man själv är där. Det är så svårt att förklara känslor i ord och framförallt försöka förstå dem. Men usch vilken riktigt skitdag det var igår! Kändes helt klart som världen kunde gått under. Idag är en ny dag och jag försöker hålla modet uppe. Önskar jag kunde spola fram som sagt men försöker hålla mig sysselsatt med jobb! 

Har du känt något annorlunda denna cykel? För första gången på många månader så har jag aldrig känt mig så normalt som denna cykel. Tuttarna gör inte ont, inga spottings (sjukt trött men det är nog november-vädret helt klart). Bortsett "min-värld-går-under-dipp" igår måste jag ändå säga att jag aldrig känt mig så icke PMSig som nu, alltid nått! Haha :) 

Hoppas du får en superfin dag och heja oss <3 
    Håller tummarna så hårt för er !!
    Själv har jag heller aldrig känt mig så normal som denna gången, försöker analysera allt jag känner men när jag tänker efter så känns allt precis som en månad innan vi försökte.

När tänker ni testa ??

• DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-21 19:13:30 följande:
    Tack, och detsamma!! :)

Om jag har räknat rätt så har jag BIM 25. Men eftersom att min ägglossning kom sent så tänker jag (försöka) vänta med att testa mig till den 30:e. Då har det gått 15 dagar sen ägglossningen. OCH hålla alla tummar i världen för att inte mensen kommer :(

Jag har haft typ mensvärk sen några dagar efter ägglossningen, men

försöker tänka att det är mensen som är på. Men jag orkar inte bli besviken...igen!

När tänker du testa?
    Jag hoppas det är ett tecken !!

Har nog runt den 28-29 så kanske runt då eller tja jag vet inte. Förra gången var jag så hispig varje gång jag gick på toa eller fick ont i magen. Hade nog varit bättre att de det negativa resultatet tidigare.

När vi började var min tanke att bara se om mensen kom eller inte, hur lätt som helst eller hur !!
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-21 19:42:18 följande:
    Samma med mig! Jag sprang på toa hela tiden, även på jobbet. Så himla jobbigt. Sen helt plötsligt, när jag inte sprang på toa, kom den där jäkla mensen!

Jag tänkte också bara vänta in mensen, det har inte funkat en enda månad sen i mars :P
    Eller hur, allt låter så bra på förhand och sen funkar tankar inte alls som man vill.
    Haft ont i magen i dag och mått lite illa, men jag tror det mest är ångest och inget annat.

Om en vecka så borde vi väl veta i alla fall :/.
  • DoriaP
    piffan87 skrev 2018-11-21 21:43:25 följande:
    Tack detsamma!!

Samma här, jag kände av lite ömma bröst idag men normalt sätt kan jag inte ens röra dem innan BIM. Brukar alltid ha spottings runt dag 10 och 13, har inte haft något alls nu. Börja undra om ens något ägg släppte denna gång. Påminner om när jag hade p-ring.. 

Jag tycker det är läskigt, har egentligen sagt att jag ska avvakta min temp. Håller tempen i sig fram tills lördag så tänkte jag våga mig på ett test då (har BIM söndag). Förra månaden sjönk min temp 2 dagar innan mens så hoppas på att det är ett bra riktmärke.. Hur tänker du? 
    Jag slutade tempa en eller två dagar efter utsatt ÄL. Orkade inte följa tempen och se att den kanske inte gick upp som den ska efter ÄL.
    Ska nog testa tisdag eller onsdag till veckan, så slipper jag bli helt knäpp och hoppas i onödan kanske. Förra gången var min mens sen, men jag kopplade inte ihop det med att ÄL var en dag sen också på den cykeln, så glad det hann jag bli tills fröken röd kom på besök.

Haft ont i magen och mått lite illa i dag, men tror bara att det är min ångest och inge bebis tyvärr.

Hoppas brösten är ömma av en annan anledning ;).
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-22 20:34:17 följande:

Nej precis.

Ja bara en vecka kvar. Idag har jag varit orolig i kroppen och haft en del ångest också. :(

Kram på dig <3

Usch det är inte roligt när herr ångest kommer på besök. Hur mår du nu ??

Kram !!
  • DoriaP
    piffan87 skrev 2018-11-22 22:32:47 följande:

Ja usch jag trodde att tempningen skulle hjälpa men jag mår bara dåligt av att se den där förbaskade tempen droppa innan mens. Usch och fy! Känns som att mina cyklar är så jäkla förutsägbara.. samma varje gång. Bokade en telefontid hos en klinik imorgonbitti så nu ska vi äntligen få hjälp. Måste få svar på vad som kan vara tokigt.. 

Hur har din dag varit? Fortfarande ont i magen?

Okej hoppas du kan få svar och lite lugn
    piffan87 skrev 2018-11-22 22:32:47 följande:

Ja usch jag trodde att tempningen skulle hjälpa men jag mår bara dåligt av att se den där förbaskade tempen droppa innan mens. Usch och fy! Känns som att mina cyklar är så jäkla förutsägbara.. samma varje gång. Bokade en telefontid hos en klinik imorgonbitti så nu ska vi äntligen få hjälp. Måste få svar på vad som kan vara tokigt.. 

Hur har din dag varit? Fortfarande ont i magen?

Läste att samtalet med kliniken kändes bra, skönt att höra. Kommer ni gå privat ??

Jag gör som Längtansblomman och tempar bara fram till ÄL, är alldeles för ångesttriggande annars.

Jag har inte så ont längre, mest gasig och svullen. Jag har säkert blivit skendräktig haha !!

Mens om 5 dagar och jag gruvar för när den kommer.

Jag hoppas ni får en härlig, lugn helg !!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet