• DoriaP

Försöker bli gravid med 1a barnet

I dag fick jag blinkande gubbe på CB advanced eller vad du nu heter. Men istället för att bli peppad så blir jag stressad och får typ prestationsångest. Det är så knäppt som det kan bli !!

Hur gör ni andra som använder samma ÄL-test, börjar ni mysa samma dag som gubben blinkar eller väntar ni en dag till eller två ??

• DoriaP
    Myran1979 skrev 2018-11-10 11:00:27 följande:

Jag förstår sååå väl! Ja alla här inne förstår nog! Det blir enorm press...allt det roliga blir som förbytt till fabriksmonotont produktions sex. Börja gärna innan blinket, spermierna kan ju leva upp till 5 dagar i en. Sen fortsätter ni dagligen när den börjat blinka. ÄL sker ju 24-48 h från det att du får utslag på stickan MEN eftersom du mäter på morgonurin så blir det inte exakt. Stickan mäter bara hirmonnivån men den säger inget om när du peakar.

Bättre men många svar än inget ????. Men nu blir jag förvirrad igen, testade just igen och nu fick jag ingen gubbe alls !! Suck jag blir lite lätt knäpp av allt detta !!
  • DoriaP
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-10 13:05:06 följande:

Fick just ett ultraljudsklipp upp i ansiktet via messenger från min 3:e vän, den 3dje gravida i det kompisgänget jag har och det gör så jäkla ont i hjärtat. Jag skäms verkligen över mina känslor för att jag inte längre kan känna någon glädje då det är allt jag drömmer om själv. Det känns som att jag håller på att tappa bort mig själv i allt dethär. Det känns som att jag håller på att isolera mig totalt från allt och alla för att undvika att det ska lysa igenom hur trasig jag känner mig i själen... Är det någon som känner igen sig? Vad gör ni för att inte gå under i denna längtan? Ursäkta för världens deppigaste inlägg:/

Ja du är verkligen inte ensam !! Känns som om det blir till bebisar överallt just nu.

Vi har inte sagt till någon att vi försöker, vilket gör att jag känner mig sjukt ensam ibland och vännerna förstår inte varför man nästan isolerat sig. Det är bara skriva om du behöver surra av dig nån gång !!
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-10 19:24:53 följande:

Jag sa till min kille idag att jag nog behöver prata med någon professionell, någon som inte har samma känslomässiga anknytning som jag.

Vad skönt att höra om du syster! Jag är 35 så då kanske det är okej att söka hjälp nästa månad OM det inte blir först en glad gubbe och sen ett plus. :)

Jag pratade faktiskt med min kompis förut och berättade hur jag kände. Det kändes ganska bra, men ändå jobbigt. Jag grät så mycket! :(

Jag hoppas så mycket att min ägglossning är sen och att jag får glad gubbe inom ett par dagar!

Jag trodde aldrig att det skulle vara så känslomässigt jobbigt att försöka bli gravid. Det tar bokstavligen knäcken på mig.

Är så glad att jag hittat hit! <3

Stor kram

Inte jag heller !! Har alltid sagt innan vi började försöka att "blir det så blir det". Så känner jag verkligen inte nu. När mensen kom förra månaden så var det verkligen tungt.

Vi får försöka peppa varandra så gott det går här !! Jag är 36 och det känns skönt att det finns någon i samma ålder iallafall. Kan säga att min vän blev gravid direkt de försökte !! Vi är lika gammal så jag hoppas på att det inte är försent iallafall!!

Blir inte klok alls, blinkande i morse, ingenting nu på ÄL-testet. En app säger ÄL den 12, en den 16 !!
  • DoriaP
    oshark skrev 2018-11-10 20:36:04 följande:

Jag änvänder bara Testlagrets LH-stickor, mem betyder inte blinkande att du har hög östrogennivå? Det brukar man få innan man får en höjning i LH, bilketär det som syns på ÄL-stickorna. Så du borde inte få ett positivt ÄL-test om du har blinkande gubbe på CB. Men när du får en fast gubbe har du en LH-höjning och då kommer ÄL snart. Så har jag iaf förstått det från andra som skrivit här.

Apparna kan ju bara gissa baserat på vad du lägger in för data Tempar du?

Jo så är det. Tog samma test igen och då blinkande det inte längre.

Har precis börjat tempa så jag tror inte det kommer hinna ge en bra kurva denna gång.

Tack för svaret !! Så skönt att ha folk att surra med detta om !!
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-10 20:07:41 följande:

Skönt att vi är i samma ålder! Stöttar och peppar gärna <3

Hur länge har ni försökt? Är det första barnet?

Kör du clearblue? Det testet som visar 4 eller fler dagar per månad? Jag kör det som ger rund ring eller glad gubbe, inget blinkande. Har din ägglossning visat sig på tester innan? Mina appar visar också så olika! Sen har jag läst att man kan ha sen ägglossning så hoppas på det.

När har du BIM?

Jo det är första. Först nu jag mår så pass bra i mig själv och har hittat han med stort H.

Haha jag kör på båda !! Blivit helt galen. Den här visat ökning två gånger innan och en månad inte alls. Haft problem med gulkroppscystor så jag tror tyvärr inte att jag släpper ett ägg varje månad (om ens någon).

BIM är 26:e för mig eller då 28:e beroende på ville app jag ska gå efter.
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-11 10:24:40 följande:

Samma med mig! Först nu jag mår bra i mig själv och har det stabilt + att jag har träffat rätt med bästa killen ;)

Haha man blir knäpp av det här med att försöka få barn. Trodde som sagt att det skulle gå lätt som en plätt, tji fick jag!

Hoppas att det tar sig snart eller att jag iaf får utslag på ägglossningstesterna!

Haha eller hur. Kanske inte är så stabil i mig själv längre efter detta !!

Ja igår blinkande gubbe idag ingenting. Man kan ju bli knäpp för mindre, haha.
  • DoriaP
    Myran1979 skrev 2018-11-11 14:47:42 följande:

Jag har märkt att CB med dubbel hormon indikator är buggigt precis så som du beskriver. Alternativt att det blinkar i hur många dagar som helst utan att få en fast gubbe. Jag rekommenderar att ni testar dubbelt, en men rosa CB också så får man litet referens. Teststickor ger åtminsone jag inte så mycket för, blir lätt spökstreck etc. Men alla hittar säkert sitt sätt men detta har funkat för mig.

Jo jag ska börja köra med båda !! Känner att det är på g med ÄL.

Nä stickorna fixk jag aldrig positivt på trots max på advance och utslag på vanliga Cb.

Tack för tipset !!
  • DoriaP
    piffan87 skrev 2018-11-11 15:31:21 följande:

Hur ofta sexar ni när du har ÄL? Jag håller på bli galen på alla tips och ideer. Har försökt allt! Ha sex 5 ggr per dag, en gång per dag, en gång varannan dag. Inget funkar ju! Denna gång hade vi en dag innan, två dagar på äl och en gång dagen efter.

Jag vet verkligen exakt hur du känner. Sist när mensen kom låg jag i sängen en hel dag. Vägrade gå tillbaka till allt som hade med verkligheten att göra. Livet kändes allt annat än rättvist.. varför kan de inte bara få funka?! 

Jag håller med dig, vi tänkte ta hjälp i Januari. Sa till min sambo häromdan att mitt psyke inte klarar mer nu. Jag behöver få veta om något är fel, då kanske vi iaf kan göra något åt det istället för att gå vänta och hoppas för att sen bli besviken varje månad. Vilka tänkte ni vända er till?

Ja det är vårt första barn. Är det samma för er? Stor kram till dig! <3

Jobbigt att behöva känna som ni gör, men jag förstår så väl !! Var ut och firade min oss på idag på farsdag och mina tankar gick till att min sambo kanske aldrig får fira den dagen.

Tycker också att det är svårt att veta när man ska mysa, man vill ju inte heller kära slut på karln sin.

Jag hoppas att det snart är allas vår tur !!
  • DoriaP
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-11 14:48:54 följande:

Men vad jobbigt!

Har tagit test idag och ingen glad gubbe idag heller :(

Det känns verkligen som att ägglossningen är på väg, blir tokig. Ska köra igång med tempning nästa månad. Kanske det är så att jag har ägglossning, men det inte syns på testerna.

Hoppas att jag slipper tempa ändå haha men ifall att!

Känner också som att det är på G men testerna säger nej. Kan vara så att det är min äggatock som brukar då cystorna spm ska släppa och då kanske det inte blir nåt denna månad .Började tempa igår så det var ju lite försent för att få nått vettigt av det denna cykel.

Hoppas också du slipper tempa !!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet