• oshark

Försöker bli gravid med 1a barnet

piffan87 skrev 2018-11-14 13:35:24 följande:

Haha heja er! Ska börja göra exakt samma. Jag har alltid tempat på morgonen tidigare men har förstått att LH-stegringen kommer först under dagen så nu kör jag runt 13:00

P.S. Jag brukar stoppa tillbaka min sticka i 'kuvertet' den kom i, lägga plant medan jag tvättar händerna, stoppa i fickan, gå tillbaka in på mitt kontor och sen lägga plant på skrivbordet under något. Har inte påverkat mina test att vara o-plana i någpn minut. Men mina har också en väntetid 10-15 min, kan inte gärna sitta kvar på toaletten så länge
  • oshark
    DoriaP skrev 2018-11-14 15:00:56 följande:

Aha ok.

Men om testerna säger ligg och tempen säger sluta vad gör man då =).

Om du fortfarande får positiva ÄL-test skulle jag tänka att jag sovit dåligt och det är därför tempen är hög. Men det ska ju också röra sig om en minst 0,3 gradig höjning och det är det sällan jag får bara på dålig sömn.
  • oshark
    DoriaP skrev 2018-11-14 19:57:37 följande:

Vem vet kanske, men har testat två gånger per dag så tycker inte jag borde ha missat. Men min kropp kanske är lite knasig som det jag är .

Hoppas du träffar precis rätt denna månad.

Kram !!

Men om du fick positivt på dagen och det nu blir svagare så har du ju hittat stegringen, och så lär väl ÄL vara imorn kanske
  • oshark
    DoriaP skrev 2018-11-14 20:44:14 följande:

Jaha......tur det finns smarta typer här inne!!

Tack snälla!!

Så ska det vara iaf jag testat en gång om dagen, efter lunch, och får positivt test dagen innan ÄL och negativt test samma dag som ÄL så temphöjning dagen efter det.
  • oshark
    Sirest01 skrev 2018-11-14 21:04:29 följande:

Har fått hem cb digitala ägglossningstester idag och hoppas att dessa funkar bättre än stickor. Men iaf så undrar jag när det är bäst att testa? Med stickorna testade jag runt 18, ibland tog jag ett test en annan tid för att se om det gjorde skillnad men tycker att runt 18 varit bättre. Men när testar ni? Att testa runt lunch är inte möjligt för mig.

Jag testar runt lunch för att jag dricker så mycket på eftermiddagen/kvällen så det är bara på förmiddagen jag kan hålla mig i fyra timmar!

Testa när det passar dig bäst, så länge det är inom ramen för rekommendationen!
  • oshark
    DoriaP skrev 2018-11-15 06:34:27 följande:

Okej !!

Får se om.jag vågar tempa i morgon då. Om det inte rör någon höjning = ingen ÄL så tror jag det är risk för gråtkalas här hemma.

Ha en bra dag !!

Tänk på att du kan ha en lite långsammare höjning också. Jag brukar dippa lågt samma dag som det negativa testet igen, sen dagen efter upp precis över CL. Så jag tror det betyder att mina ägg släpper på natten och tempen inte hinner stiga mer.

Så FF sätter ut ÄL dagen med dippen och NC dagen efter.
  • oshark
    DoriaP skrev 2018-11-15 11:47:53 följande:
    Okej. Alltså stort tack för all info du ger mig. Guld värt !!

Kan man känna sin ägglossning?? Fick galet ont i morse i den äggatock jag tror ska släppa, ont i magen och lätt illamående. Flytningarna ökade också.

Myste igår och myser idag får vi se vad som händer.
    Många kan ju känna lite innan, jag brukar få lite molvärk och stickningar runt den äggstock jag antar släpper ägget sen Glad
  • oshark
    piffan87 skrev 2018-11-15 15:02:01 följande:
    Ja men det låter som en bra rutin! Ska försöka köra på den jag medSkrattande
    Ja, det är ganska lätt för mig på arbetsdagar. På helgen har det varit svårare, och jag hoppas på ett positivt ÄL-test på lördag så måste verkligen försöka hålla mig i fyra timmar så det blir bra utslag! Förra cykeln blev det ju aldrig helt positivt för att det bara var 3-timmarskiss.. Men ÄL kom ju ändå så Glad (synd bara att mensen gjorde det också sen..)
  • oshark
    piffan87 skrev 2018-11-15 15:11:10 följande:
    Stackare! Jag tror mina säger att jag enbart behöver hålla mig 2 timmar, men jag kanske har gjort fel? haha.. Det känns som att det finns så många olika tester och olika sätt att göra det på. Man börja ju undra vad som är rätt.. Cb digital har funkat för mig varje månad men varit så sjukt dyrt. Vilka kör du?
    Jag kör Testlagrets egna. De är billiga och jag tycker de funkar bra - gillar även att man ser en tydlig stegring i styrkan på teststräcket. Tror jag skulle bli tokig på de dubbelindikatorerna som mäter östrogen också och då kan jag ju lika gärna köra billigt när jag ändå kör fem test per cykel Glad

Jag har läst två timmar också, men när jag testade på 2-timmarskiss en gång var testet helt blankt. Inte ens en svag testlinje. Det har aldrig hänt annars. Och 3-timmarkiss var tydligen inte heller tillräckligt potent i förra cykeln Tungan ute så det är bara att hålla sig. Bra övning inför en potentiell graviditet om inte annat Flört
  • oshark
    Granskott skrev 2018-11-15 20:26:26 följande:

Bim idag och fortfarande ingen mens i sikte.. tänker vänta med att testa tills lördagmorgon då jag kommit hem till min man, om inte mensen kommit innan dess såklart:)

Håller tummarna!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet