• oshark

Försöker bli gravid med 1a barnet

DoriaP skrev 2018-11-10 21:16:17 följande:

Jo så är det. Tog samma test igen och då blinkande det inte längre.

Har precis börjat tempa så jag tror inte det kommer hinna ge en bra kurva denna gång.

Tack för svaret !! Så skönt att ha folk att surra med detta om !!

Ok, men då kommer du ju förhoppningsvis få bättre koll, speciellt eftersom du få kan se garanterat att du släppt ett ägg.

Jag fick inget helt positivt ÄL-test förra cykeln för jag lyckades inte hålla mig 4 timmar innan jag testade när jag hade min LH-topp. Men eftersom testet sen blev mycket mer negativt dagen efter och tempen höjdes dagen efter det vet jag ju att jag hade ÄL
  • oshark
    Granskott skrev 2018-11-12 23:16:29 följande:

Hej,

Har en ganska liknande situation. Veckopendlar i jobbet och träffar bara min man på veckosluten. Helt klart svårare att pricka rätt men vi kör på och håller våra tummar på lite tur

Eller hur! Har jag tur får jag ÄL på söndag (samma CD som ÄL förra cykeln) vilket skulle vara toppentiming eftersom han är här i helgen.

Var i cykeln befinner du dig?
  • oshark
    Granskott skrev 2018-11-12 23:16:29 följande:

Hej,

Har en ganska liknande situation. Veckopendlar i jobbet och träffar bara min man på veckosluten. Helt klart svårare att pricka rätt men vi kör på och håller våra tummar på lite tur

Fördelen är ju att man saknar varandra så mycket att det aldrig känns tvångsmässigt att få till det när man väl ses
  • oshark

Man vet att det är ÄL-tider när man börjar gråta när man tappar telefonen i backen och skärmen spricker...

Varför är set så tror ni? (Ni som är likafana iaf.) För stt vi ska tycka synd om männen så de får ligga mer? Känna oss vulnerable och i behov av en manlig famn?

Aja, hoppas det håller sig till söndag iaf. Snälla snälla släpp inte innan dess.

• oshark
    dalkulla89 skrev 2018-11-13 21:10:30 följande:

Oj vad många frågetecken i mitt första inlägg.... Skulle vara emojis där :)

Familjeliv kan inte hantera emojis är man på mobilen är det gamla hederliga kolon och parantessmileys som gäller och på datorn har de en egen liten emojiruta dom man kan välja bland.

Jag är också 29. Väntar på ÄL nummer fyra efter pillerstopp i början av augusti. Åt p-piller sen 15 år med ett 1-2 år stopp i mitten.

Mitt tips är att också börja tempa. Om det passar din livsstil är det väldigt bra (tycker jag iaf) eftersom man då vet att ägget också släppt
  • oshark
    DoriaP skrev 2018-11-14 06:42:07 följande:

Du verkar ju ha koll på temp. Om den här börjat stegra är det försent att mysa då, tänkte att ägget redan är bye bye då eller ??

Hade låg temp i går, men högre idag. Dock han jag röra mig en del så mina kära hundar kom och ville väcka mig. Men iallafall så är ÄL-testerna helt positiva idag medan de igår var mer att det var på G.

Jag känner mig så förvirrad och trög av allt detta :/.

Om tempen är över CL och du sovit normalt ska ägget ha släppt. Men appar sätter ju inte ut ÄL förrän efter tre förhöjda temperaturer eftersom man kan ju fluktuera lite. Så enda rådet är tyvärr att vänta tills imorn och se då! Men ja, över lag så har tempen ökat har ägget släppt (om man sovit och tempat normalt och då är det ofta för sent.)
  • oshark
    Granskott skrev 2018-11-13 23:39:35 följande:

Sorry, såg nu att du skrivit att det är ÄL denna söndag. Bra timing:) det är lite klurigare när man inte ses dagligen

Hoppas jag iaf i morse var tappen lite mjukare och öppnare än igår. Ska ÄL-testa i eftermiddag.

Har jag tur släpper ägget natten mellan söndag och måndag, för då har vi hela lördagen och söndagen på oss att mysa. Natten lördag/söndag är lite mindre bra för då blir det bara lördag (ev sent sent fredag när han kommer). Men så länge det inte är innan det finns det ju en chans!
  • oshark
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-14 06:23:29 följande:

Ja jag testar klockan 14 varje dag. Mina jobbkompisar undrar nog vad jag håller på med när jag tar med väska till toan samma tid varje dag och sen kommer ut med dyster min haha!

Jag har gömt ett litet glas på toaletten så jag slipper ta med mig min väska haha! Om någon hittar det kommer de verkligen undra vad som försiggår
  • oshark
    DoriaP skrev 2018-11-14 10:22:14 följande:

En trög fråga, vad är CL ??

Jo apparna förstår jag är sisådär med sin tid för ägglossning, men tänkte att testerna som visar ÄL idag borde man kunna gå efter eller är det bara tempen som gäller ??

Min temp idag efter lite kliande och morgonbus var högre än igår men samma som i söndags.

Tack för dina svar !!

CL är cover line eller baslinje

ÄL-testerna visar ju att ÄL är på g och tempen att det skett. Så ÄL-testerna kan du använda för att veta att det är dags att öka på liggandet och tempökningen bekräftar sen att du kan sluta ligga haha
  • oshark
    piffan87 skrev 2018-11-14 13:33:51 följande:

Jag önskar verkligen att jag kunde svara på det, undrar exakt samma sak själv. Jag har bara tempat i 1,5 cykel än så länge. Förra månaden hann jag inte tempa innan ÄL så började precis när jag hade ÄL och då hade stegringen redan varit. Denna månad fick jag plus på ÄL-test på fredagen runt 13, positivt lördagen och sen negativt på söndagen. Stegringen kom först måndagmorgon, så i mitt fall så verkar den vara efter och då är det nog försent. 

Men jag märker också vilken skillnad det gör om jag tempar 2 timmar senare. Håller jag mig runt 7-8 så ligger den rätt jämt. Råkar jag tempa runt 9-10 så har den redan stigit oavsett om jag sovit fram tills dess. Så jag har börjat vänja mig vid en klocka som ringer 07:40 varje morgon, oavsett helg. Haha.. man blir lite knäpp!

Ja, tempen stiger efter att ägget redan har släppt, för det äe när äggblåsan spricker och ägget släpps ut som det temperaturhöjande progesteronet frigörs så lifg när du får positiva ÄL-test och när temphöjningen sker är det för sent/över för den gången.

Man har ju ofta en högre temp senare på dagen, så NC rekommenderar max +/- 2 timmars sömn totalt. För mig är max 1 timme bäst.

LH-test ger bäst resultat mellan 10 och 20 med fyra timmars kiss ebligt vad jag har läst. Så jag går på toa 10 efter min morgonkopp och sen ÄL-test vid 14
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet