• oshark

Försöker bli gravid med 1a barnet

Längtansblåblomma skrev 2018-10-30 06:50:46 följande:

Åh vad kul, grattis!!!

Grattis!!! :)[/quote]

Haha vad roligt det har blivit med citeringarna här. Vull bara förtydliga att jag inte är gravid, det är halva Linkan92:s meddelande som hamnat utanför citeringen i mitt inlägg
  • oshark
    Mimmisen1991 skrev 2018-10-30 11:05:32 följande:

Jag har BIM 5/11 och imorse tog jag ett CB tidigt test, visade ingenting. Blev så ledsen att jag knappt ville gå till jobbet. Har känt mig precis som vanligt så jag var förberedd på att det skulle vara blankt, ändå blir jag så ledsen..

Nör hade du ÄL? Idag är ju väldigt tidigt att testa om du har BIM på måndag. Ägget kanske inte ens fått en chans att fästa, ännu mindre producera tillräckligt med hcg
  • oshark
    Mimmisen1991 skrev 2018-10-30 11:43:18 följande:

Jag hade ägglossning 19/11, är 6 dagar innan BIM och enligt testet är det tidigast 6 dagar innan BIM man kan testa. Vet att det såklart kanske inte stämmer, önskar verkligen att jag kunde hålla emot och inte testa hela tiden men jag blir typ manisk!

Jo jag vet, men det var därför jag frågade om ÄL för testen räknar utifrån en "normal" lutealfas på 14 dagar, så hade du haft en kortare hade det varit ganska o-troligt att få ett resultat. Men nu hade du ju inte det. Däremot är det ändå väldigt vanligt att inte plussa så tidigt. Ägget fäster i genomsnitt runt ÄL+7-10 oxh sen dubblas hcg:et varannan dag. Så ge det några dagar till - även om det är svårt!!
  • oshark
    Mimmisen1991 skrev 2018-10-30 12:35:52 följande:

Tack, jag har inte riktigt koll på sånt där än, då kanske det finns lite hopp iallafall.. ska inte ta fler tester försen efter BIM!

Finns alltid hopp tills mensen kommer (på gott och ont)!

Jag t.ex. har troligtvis en kortare lutealfas än 14 dagar (den senaste var 10 men tror inte jag är helt återställd från p-piller än). Så om jag skulle tagit ett test 6 dagar innan BIM skulle det varit ÄL+4 typ. Då är det ju knappt ens möjligt att ägget fäst (har hört olika om det, vissa säger ÄL+3 andra ÄL+5)

Hoppas det inte blir nån mens i helgen då och att du får ett plus nösta vecka!
  • oshark

Varför blir man så himla besatt?

Jag VET att om mensen kommer idag så jommer den inatt. Den kommet alltid på natten. Jag VET också att det kan vara så att min lutealfas 'återhämtat' sig lite mer från pillerstoppet och blir några dagar längre = senare BIM. Jag känner mig inte det minsta gravid.

Men ändå går jag på nålar varje gång jag går på toaletten ifall den där nedrans mensen dka ha kommit ändå.

• oshark
    cassandra92 skrev 2018-11-01 19:28:28 följande:

Jag känner igen mig så mycket. Och det är ju inte konstigt, man vill ju verkligen :D Håller ALLA tummarna för dig! <3 

Tack! Kommer in och uppdaterar här om det händer nåt annara försöker jag nog hålla mig borta i helgen
  • oshark

29 och slutade med p-piller i början av augusti.

Svårt att aktivt försöka pga långdistans, men prickade förra ÄL bra, mensen kom dock tyvärr i fredags.

• oshark
    Hipphurradu skrev 2018-11-07 17:18:48 följande:

Hej, vill bara uppdatera.

Jag fick komma in till gyn idag, då jag berättade som det var. Plus att jag även kände lite smärta vid äggstocken.

Så väl där fick jag göra prover, å på urinet visade det även där positivt. Under undersökningen så såg dom inget i livmodern och inget vid äggledarna som fastnat. Så dom sa tre alternativ. 1. Tidig graviditet som inte syns än, vilken jag hoppas på. 2. Missfall. 3. Graviditet som sitter fel, men som dom dock inte såg heller.

Så jag ska dit igen om två dagar och göra blodprov och kolla igen, då det är så farligt om det är en grav som satt sig i äggledaren eller så. För om två dagar så kan dom se om hormonet dubblats eller förminskat, vilket kan avgöra om det är en normal graviditet eller inte. Plus om hormonets mängd är passande för att inget skulle synas i livmodern.

Så jag får vänta och se och fy vad jobbigt det känns.

Läkaren jag fick hade en som lärde sig med där också. Å när dom inte såg så visade dom bilderna för två andra läkare. Men dom ville även se ett direkt ultraljud så jag fick hoppa upp i stolen en gång till en stund senare, med då fyra människor som stod där och stirrade. Ungefär 2 timmar tog detta idag och fy vad nervös jag var hela tiden, och inget klokare blev jag efter detta heller. Så får se på fredag hur allt verkar. Jag håller tummarna.

Håller tummarna och hoppas på det bästa!
  • oshark
    Hipphurradu skrev 2018-11-07 17:18:48 följande:

Så får se på fredag hur allt verkar. Jag håller tummarna.

Hoppas det går bra för dig idag och du kommer tillbaka hit med goda besked!
  • oshark
    DoriaP skrev 2018-11-10 19:51:09 följande:

Blir inte klok alls, blinkande i morse, ingenting nu på ÄL-testet. En app säger ÄL den 12, en den 16 !!

Jag änvänder bara Testlagrets LH-stickor, mem betyder inte blinkande att du har hög östrogennivå? Det brukar man få innan man får en höjning i LH, bilketär det som syns på ÄL-stickorna. Så du borde inte få ett positivt ÄL-test om du har blinkande gubbe på CB. Men när du får en fast gubbe har du en LH-höjning och då kommer ÄL snart. Så har jag iaf förstått det från andra som skrivit här.

Apparna kan ju bara gissa baserat på vad du lägger in för data Tempar du?
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet