MissKelli skrev 2018-10-24 14:36:51 följande:
Jag har också läst om allt jag kommit på sedan jag slutade med mina p-piller. :) Vissa saker tycker jag är helt sjukt att jag inte vetat om tidigare! Mitt humör och min kropp beter sig väldigt olika beroende på var jag är i cykeln och det har hjälpt mig massor att lära mig hur jag fungerar. Haha jag tycker att temp och flytningar är lättare än tappen :) Jag känner mig faktiskt taggad på en förlossning!
När slutade du med dina piller och hur länge tar ni försökt? :)
Jag tog mitt sista piller i början av augusti. Fick ÄL efter 27 dagar, så kom igång hyfsat snabbt. Har dock haft en ganska kort lutealfas (6 och 9 dagar) mina första två cykler så är lite nervös över det.
Vi är i ett långdistanförhållande så kan inte aktivt försöka tyvärr, men den här cykeln är jag i princip säker på att ägger släppte natten mellan måndag och igår, och vi fick till det i fredags och lördags natt, så det här skulle vara första vältajmade försöker. Cykel 1 gick det 5 dagar mellan försök och ÄL och cykel 2 gick det 4 dagar. Så nu är vi iaf nere på 2
Det jag framförallt har märkt är att jag är så emotionell runt ÄL. Jag är verkligen inte någon som blir arg och irriterad runt ÄL och mens utan jag vill bara lägga mig under täcket med en burk Ben & Jerrys och gråta haha! Bara jag skriver det här inlägget blir jag tårögd :-O lol Har också fått massa finnar...
När slutade du med piller? Gick du på 'helpiller' eller minipiller?