ElissaLevin skrev 2018-10-17 13:01:41 följande:
Heeej alla. Kan gärna hänga med i denna tråd. Jag är 25 år, och vi har försökt i 6 månader nu för att bli gravida med första barnet utan resultat . Börjar må dåligt över det och kan börja gråta från ingenstans för jag får sånna konstiga oroliga tankar om att de kanske aldrig kommer gå ? :( vill så gärna bli gravid, finns inget annat jag hellre vill här i livet. Det är barnet som fattas i vårat liv. Min mens är beräknad om 2 dagar och jag är 100 på att den kommer då jag garn ont i brösten som jag ALLTID får dagar innan mens , plus lite ont i magen vilket jag också brukar få innan mens. Så nästa gång vi försöker blir 7 försöket, känns som att vi hållt på jätte länge... ;(
Känner igen mig själv till 100% i din livssituation. Vi har också försökt i 6 mån och kommer med all säkerhet få min mens inom de närmsta dagarna. Ibland känner jag att jag helt tappat hoppet då det inte händer någonting överhuvudtaget, trots positiva äl-test, temp-höjningar osv.. Känner också att det enda som fattas i livet just nu är att få bygga upp en egen familj, och det känns skrämmande och frustrerande att inte veta när eller ens om det någonsin kommer funka... Vi har bestämt att om inget hänt efter 7:e försöket ska vi göra en utredning. Vore ändå skönt att veta om försöken är förgäves eller om man kan påverka något. Man får dock inte glömma att försöka i ett år är inget konstigt, men håller med om att det känns som en hel eeevighet!!men Tids nog kommer det säkert bli vår tur med ska du se <3