Inlägg från: Carolina92 |Visa alla inlägg
  • Carolina92

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej,

Började läsa denna tråd då jag också försöker få barn. Är snart 26 år och min sambo är 28.

Har just fått ett missfall i v.7 och just nu känns det så himla tungt. Blir att vänta några veckor innan man får försöka igen..

Känns skönt att få skriva till andra i samma situation!

• Carolina92

Tack snälla ni <3

Jag slutade äta p-piller i Juni, hade därefter mens två gånger, tredje gången kom ingen mens så då var jag gravid.

ElissaLevin hoppas att det går bra för er med, kan ta ganska lång tid för vissa från det att man slutat med p-piller eller preventivmedel, så förhoppningsvis så går det snart ska du se! Kram

• Carolina92
    ElissaLevin skrev 2018-10-21 10:09:25 följande:

Mmm jag vet :/ jag brukar till o med kolla på barnvagnar hahahah, o sen tänker jag men herregud vad håller jag på med ? Jag är inte ens gravid , inte ens i närheten...... men endå går jag runt o låtsas att de snart händer , lite sirligt faktiskt . Man blir ledsen

Hoppas att den inte kommer för dig! När jag vart gravid kändes det som att jag skulle ha mens i typ en vecka men den dök aldrig upp.

Däremot fick jag ju missfall sen ändå :(

Håll hoppet uppe!
  • Carolina92
    Längtansblåblomma skrev 2018-10-25 19:27:51 följande:

Såhär efter 6 mån försök känner jag att jag börjar bli lite " desperat" och försöker dra efter minsta halmstrå.. Nu har jag köpt apiforce och grapefruktjuice för att känna att jag gör någonting för att det åtminstone ska kännas bättre.. Är jag ensam om att bli sin egen problemlösare? Vad gör ni för att hålla hoppet uppe?

Nej du är inte ensam!

Jag har varit nästan manisk med allt man läser osv..

Innan missfallet jag fick så tänkte jag inte så mycket på det och fortsatte med livet som jag brukade(var såklart nyfiken när det var dags för mensen att komma), men nu efter går det knappt en timme utan att jag tänker på att vilja bli gravid.

Hoppas att det går vägen snart för er! Håll hoppet uppe, tillslut så går det nog<3
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet