Hur ska jag göra för att inte tänka på barn så mycket?!
Lina95 skrev 2018-10-17 15:13:28 följande:
Jag är 21 o han 23, och man kanske inte har all tid i världen, för när man väl ska försöka så kanske det inte går så lätt
Och killen som jag var förlovad och sambo med när jag var 21 vill jag inte ens ta i med tång idag;) Trots att vi då hade haft ett långt förhållande och var sååå säkra på att vi ville leva ihop för alltid. Hade jag fått barn med honom då så hade jag inte haft min fina kärnfamilj och fantastiska make som jag har idag :) Jag hade inte heller kunnat flytta och plugga utan hade bott kvar i lilla byn utan utbildning :( Vi hade till och med ett barnrum redo i vår lägenhet ! Det var nära att jag gick miste om ett fantastiskt liv ! Jag hade inte trivts som ensamstående låginkomsttagarmamma..
Massor händer med ens utveckling mellan 20-25 år. Troligtvis ( och förhoppningsvis, man vill ju mogna och utveckla) så är ni båda väldigt annorlunda om några år. Ni vill troligtvis inte leva ihop då och har kanske andra drömmar.
Njut av att vara vuxna tillsammans utan barn :) Njut av varandra och lägg tid på personlig utveckling :)