• Lina95

Hur ska jag göra för att inte tänka på barn så mycket?!

Hej! Jag har en sån otrolig längtan efter barn, skulle helst vilja ha ett igår... Men min sambo vet inte riktigt när han kan tänka sig att skaffa barn, han kan inte säga på ett ungefär heller.. jag känner mig stressad över att han kanske inte kommer bli redo på 5 år minst..

Vi har varit tillsammans i 7 år o sambos i 2 år, jag försöker att prata med honom om det här att jag vill börja planera lite om när vi kan tänka oss att börja med framtiden, men han blir bara tyst o inte vill säga något. Så jag undrar hur jag ska göra för att få honom till att börja prata om det här o hur jag ska minska min barnlängtan

Och nu inga påhopp om att man inte ska tjata osv.. för jag vet mycket väl att tjat inte leder till något bra oftast

• Svar på tråden Hur ska jag göra för att inte tänka på barn så mycket?!
  • Lina95
    brallison skrev 2018-10-17 11:02:33 följande:

Det är ju inget fel av att fråga om hans planer. Men får jag fråga vilken ålder är ni i? Ni kanske har all tid i världen för att göra andra saker först, särskillt om din sambo är ung (under 30).

Jag är 21 o han 23, och man kanske inte har all tid i världen, för när man väl ska försöka så kanske det inte går så lätt
Svar på tråden Hur ska jag göra för att inte tänka på barn så mycket?!