Anonymochorolig18 skrev 2018-10-11 00:03:10 följande:
Helt sjukt att ingen läkare sagt det under utredningen, utan bara sagt att allt är bra och att jag är frisk som en nötkärna?!?. läste precis en forskningsartikel att 3 av 100 kvinnor med faktor V fick blodpropp under graviditeten
Hoppas på bättre hjälp hos Livio. ska visa vilka tester jag gjort o vilken info jag fått fram själv.
sköldkörteln sa också läkaren var precis i mitten på referensvärdet o bra men fick levaxin ändå.
känns iaf som att felet kanske är hittat så får testa fragmin etc nästa gång och kanske stimulera ägglossningen också som gynekologen tycket. (trots att jag blir gravid var 3-4 månad).
Jag kommer åka utomlands när jag testat det som går i Sverige först. vet jag bara vilka prover jag vill ta själv så har läkarna varit schysta
Be läkarna att du ska få höja din Levaxindos och sen ta om ditt TSH om några månader. TSH ska ligga på max 1.0 i fertilitetssynpunkt
Be att få mäta ditt Prolaktinvärde. OBS ! Ska tas fastande tidigt på morgonen (före kl 10.00) på CD21.
Alltså den 21a dagen i manscykeln. Du får inte vara stressad när du tar provet. Om provsvaret är högt så behöver du Pravideltabletter eller Norprolactabletter för att sänka värdet.
Försök få recept på Fragmin 5000ie med hänvisning till ditt Faktor V provsvar.
MEN om läkaren INTE vill ge dig recept på Fragmin, försök då med nån annan läkare.
Annars om det inte går så vänd dig till Dr D i Aten tex.
Jag har också en blodkoaguleringssjukdom, haft 6 missfall (blir lätt gravid men alltid missfall innan v.12) och gjort utredning i Aten och fått behandling med Trombyl, Fragmin, kortison och Intralipid. Men fick ändå missfall.
Så nu har vi sökt mer hjälp i Riga och i London.