Kan någon snälla hjälpa mig med provsvaren
Hej,
Jag har fått 5 missfall på raken och jag tror att jag där i mellan även har utebliven ägglossning ibland (dom ser den i alla fall inte vid undersökningar). Jag har även dålig passage i äggledare men då jag blir gravid ibland (dock alltid missfall, inga barn) så tycker dom att jag ska fortsätta försöka. Dom har dock inte hittat exakt vart graviditeten sitter när jag blir gravid, har tydligen en böjd livmoder och gynekologerna har svårt att se äggstockarna tydligt.
Har tagit mängder med prover och dom säger att allt är bra MEN har ändå fått levaxin, trombyl och progesteron (tar vid pos grav test).
Något är ju fel trots att dom säger kör på. Har begärt ut mina journaler nu men förstår inte trots googling så hoppas att någon här kan hjälpa mig att se om något är tokigt eller tips på vad jag kan göra. Orkar inte ett missfall till, blir skit dålig och får åka in akut.
S-TSH resultat; 1.7 (referens 0.3-4.2) vid ett senare tillfälle hade jag 2.9 på samma test.
S-FSH resultat 7
S-T4, fritt resultat 15 (referens 12-22)
Vitamin D resultat 65 (referens 50-250)
P-Homocystein resultat 13 (referens 5.0-15)
B-homofobin resultat 133 (referens 117-153)
P protein-S fritt resultat 1.24 (referens 0.60-1.14)
P-protein C (enz) resultat 1.08 (referens 0.70-1.40)
DNA faktor = G/G (ej muterad)
DNA-FaktorV1691GA resultat G/A
G/A heterozygot (förekomst av A-allelen är associerad med ökad risk för trombos)
tacksam för hjälp om det är något att jag kan kolla/göra. helst i Sverige.
Äter även vitaminer som E, zink, multovitamim, probiotika. Gått ner i vikt för att det inte ska vara något hinder etc. men inget har hjälpt, får ändå missfall (även med progesteron)