• Mandel

Sambon tjatar om att farmor ska passa vår bebis

Har inte läst hela tråden med alla inlägg, men jag förstår inte problemet.

Farmor passar barnet en stund när du och din sambo kan passa på att ta ett träningspass ihop. Tar kanske 2-3 timmar med transport, träning och dusch.
    Vad är problemet?
    Hade det rört sig om heldag eller övernattning kan jag förstå sig, men några timmar?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    SI12344 skrev 2018-10-10 16:11:32 följande:
    Men, om man inte känner för det? Det är väl inte så himla viktigt.
    Det kan vara viktigt för sambon och man får inte glömma bort sin relation.

• Mandel
    SI12344 skrev 2018-10-11 10:08:43 följande:
    När en bebis är tre månader så går mamma och bebis före allt.
    Fast nu föreslog ju sambon att de skulle ta ett träningspass när bebis lärt sig äta gröt om någon månad eller så.
    Sambon vill uppenbarligen umgås lite med sin flickvän och inser att bebis kommer överleva 2 timmar hos farmor utan problem när bebis lärt sig äta lite gröt - inga barn i Sverige dör av svält.

Det kan vara nyttigt för både mor, barn, pappa, farmor osv.
  • Mandel
    Mysans18 skrev 2018-10-11 11:32:39 följande:
    Det går inte att bara trycka in gröt i munnen på bebisen om en månad eller så och tro att det kommer funka. Barnet ska givetvis vänjas med mat och lära sig att äta, men det tar också sin lilla tid. Barnet helammas och det är inte något som jag avser sluta göra på ett bra tag. Flaska funkar inte kan jag säga, utan det är bara bröstet som gäller. Jag kommer amma så länge det funkar bra och kanske upp till ett år till och med. Barnet kommer säkerligen att få passas av farmor dessförinnan!

Jag och sambon umgås på kvällarna när bebisen somnat, och vi har dessutom massor med mysig tid tillsammans med bebisen, som en familj och med svärmor. MEN, sambon vill lämna bebisen ensam hos svärmor så fort som möjligt därför att hon ivrar på så mycket och tjatar på honom, och då tjatar han på mig.

Jag tänker inte jäkta på matningen eller någonting annat bara för att tillgodose hennes behov i detta fall. Det är helt absurt.

Jag har kanske läst fel, men jag fattade det som att sambon sagt att om någon månad när bebis äter gröt...
    Självklart är sambon och farmor stora knölar som kommer kväva bebisen med gröt bara för att sambon är egoist och vill umgås lite med sin flickvän.
    Självklart kommer både mor och barn få psykiska men för livet även om bebis skulle överleva grötkvävningen.

Sorry att jag inte fattade det!

• Mandel
    Mysans18 skrev 2018-10-11 12:12:37 följande:

Ingen fara Mandel :)

Det är svårt att få med allt i ett inlägg så även jag kanske var otydligt där, men det är alltså sambons påhitt att bebisen ska klara av att äta gröt då. Så alltså ingenting som jag och sambon har kommit överens om innan.

Men om nu bebis inte klarar av att äta gröt exakta datumet så misstänker jag att sambon inte kommer att tvinga barnet utan då skjuts träningsdatumet fram, eller?
Svar på tråden Sambon tjatar om att farmor ska passa vår bebis